10 ضرورت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی

10 ضرورت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی

وبلاگ یک فروشگاه اینترنتی این امکان را فراهم می کند تا سئو سایت را بهبود بخشیده و در نتیجه فروش و ترافیک بیشتری را تجربه کنید. اما مزایا داشتن وبلاگ فروشگاهی به این موارد ختم می شود؟ چطور می توانیم برای ساخت وبلاگ فروشگاهی در سایت اقدام کنیم؟ در ادامه این مطلب علاوه بر ضرورت داشتن وبلاگ فروشگاهی، نحوه ساخت وبلاگ فروشگاهی را نیز گفته ایم.

وبلاگ چیست؟

وبلاگ در واقع همان صفحات مجلات و یا روزنامه ها هستند، که در فضای اینترنت در وبسایت ها منتشر می شوند. هر وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی، متناسب با نوع فعالیت خود، محتوا و مطالب متفاوتی را در وبلاگ سایت، برای کاربران خود قرار می دهد.

 

چرا باید وبلاگ فروشگاهی داشته باشیم؟

همانطور که میدانید، یکی از راه های سئو فروشگاه اینترنتی و یا افزایش رتبه وب سایت در نتایج گوگل، تولید محتوای سایت فروشگاهی براساس اصول سئو و به صورت منظم می باشد. اگر فروشگاه اینترنتی شما، قسمتی تحت عنوان وبلاگ داشته باشد، می توانید اقدام به تولید محتوا، متناسب با حوزه کاری خود کنید.

از طرفی موتورهای جستجو مانند گوگل، اهمیت خاصی به متن کاربرپسند و نسبتا طولانی میدهند. پس داشتن وبلاگ فروشگاهی، در افزایش رتبه شما در گوگل بسیار موثر است.در ادامه این مطلب  به صورت کامل در این باره صحبت کرده ایم.

 

1. افزایش سئو سایت فروشگاهی

از آنجایی که فروشگاه های اینترنتی، تعداد صفحات و محصولات محدودی دارند، برای اینکه از نظر گوگل به عنوان یک سایت فعال شناخته شوند، لازم است که صفحات جدید تولید کنند. تولید صفحات جدید، به معنی تولید محتوا و یا صفحات بی کیفیت و بی ارزش نیست؛ بلکه صفحاتی از دید گوگل ارزشمند هستند، که مطالب مفید و کاربر پسند ارائه دهند. با توجه به موارد گفته شده، با وجود وبلاگ فروشگاه اینترنتی و تولید محتوا منظم و مفید، می توانید فروش سایت فروشگاهی خود را چند برابر کنید و سئو فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید.

 

بیشتر بخوانید: افزایش پیج آتوریتی و دامین آتوریتی

 

2. افزایش ترافیک و بازدید فروشگاه اینترنتی

همانطور که گفتیم، وبلاگ فروشگاهی در سئو سایت نقش مهمی دارد. با ایجاد وبلاگ، میتوانید بدون صرف هزینه برای تبلیغات، کاربران هدف را به سوی خود جذب کنید. امروزه اکثر مردم، پاسخ سوالات خود را در حوزه های مختلف در همین صفحات وبلاگ پیدا می کنند. بنابراین، با تولید محتوا متنی، تصویری و یا ویدیویی در وبلاگ خود، کاربر را جذب کنید. آمار فروشگاه های اینترنتی بزرگی همچون دیجی کالا نشان میدهد که بسیاری از این کاربران، به واسطه وبلاگ، به مشتری دائمی شما تبدیل خواهند شد.

 

3. افزایش ارتباط با کاربران

با قرار دادن بخش نظرات، در انتهای صفحات وبلاگ فروشگاهی با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. با مطالعه نظرات و تعامل بیشتر با کاربران، می توانید با نظرات، دیدگاه ها و نیازهای کاربران آشنا شوید و مطابق با آنها اقدام به بازاریابی محتوایی کنید. بهترین نوع تولید محتوا، محتوایی است که در آن سوالات و نیاز کاربران سایت پاسخ داده شود.

 

4. بازگشت دوباره کاربران به سایت

داشتن یک وبلاگ قوی با محتوای با کیفیت در حوزه کاری خود، سبب می شود کاربران، فروشگاه شما را یک منبع معتبر و مهم برای کسب اطلاعات در همان حوزه مربوطه بدانند و به سایت شما بار دیگر مراجعه کنند. توجه کنید که این امر در دریافت بک لینک واقعی نیز موثر خواهد بود. 

 

5. جلب اطمینان مشتریان

شما باید به مشتریان، صداقت خود را ثابت کنید تا آنها به شما اعتماد کنند. برای جلب اعتماد مشتریان می توانید با کارمندان خود یا مشتریان راضی مصاحبه کنید و این مصاحبه را در بخش وبلاگ قرار دهید. همچنین می توانید یک گزارش تصویری از قسمت های مختلف، تولید و بسته بندی محصولاتتان در وبلاگ قرار دهید. درباره افزایش اعتماد به فروشگاه اینترنتی در مقاله نکات طلایی برای اعتماد سازی در فروشگاه های اینترنتی بیشتر بخوانید.

-

6. لینک سازی داخلی و خارجی

بک لینک گرفتن یکی از راه های افزایش بازدید سایت و همچنین افزایش سئو سایت است. شما به کمک بخش وبلاگ سایت خود می توانید به سایر بخش های داخلی سایت، لینک بدهید و کاربران را با محصولات و خدمات خود بیشتر آشنا کنید. همچنین لینک دهی به سایت های پر بازدید تر که رقیب شما نیستند، باعث افزایش بازدید و اعتبار سایت شما خواهد شد. در محتوا " بهترین روش های لینک بیلدینگ " می توانید نکات مهمی را برای لینک سازی داخلی و خارجی مطالعه کنید.

 

7. معرفی محصولات جدید و تبلیغات

پس از آنکه وبلاگ فروشگاهی شما رشد کرد، میتوانید محصولات جدید و یا خدمات تازه خود را در بین مطالب وبلاگ معرفی کنید.سایت  های فروشگاهی به گونه ای هستند که نمی توانند راجب یک محصول توضیحات زیادی بدهند. بنابراین در قسمت وبلاگ، پس از معرفی محصولات جدید، میتوانید اطلاعات جامع و کامل تری از جمله فواید محصول، نحوه کار با محصول و … را به کاربر ارائه دهید. از طرفی می توانید، در این قسمت تبلیغات نیز انجام دهید و کسب درآمد چند میلیونی داشته باشید.

 

8. برندسازی فروشگاه شما

اگر شما برای محصولات و خدمات خود ارزش قائل شوید، در نتیجه کاربران نیز جذب کسب و کار شما میشوند. با تولید محتوای اصولی، منظم و مرتبط در حوزه کاری خود در قسمت وبلاگ، برای کارتان ارزش آفرینی کنید. این اهمیت ویژه شما به کسب و کارتان، حس خوبی به کاربران القا میکند. همین امر میتواند به برند سازی فروشگاه شما کمک کند.

 

9. امکان تبلیغ فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از مزایای ساخت وبلاگ فروشگاهی، تبلیغ فروشگاه اینترنتی با هزینه بسیار پایین است. یکی از تکنیک های معرفی محصولات و یا خدمات به مردم، معرفی آنها در محتواهای وب سایت است. یعنی شما می توانید در بخش وبلاگ فروشگاه، محتوایی را مرتبط با یکی از محصولات و یا خدمات بنویسید. سپس از آن محتوا به صفحه محصول یا خدماتتان لینک داده و آن را تبلیغ کنید.

 

10. کشف نیاز روز مردم

یکی دیگر از مزایا ساخت وبلاگ فروشگاهی، بدست آوردن نیاز روز مردم است. شما می توانید با کمی تحقیق و بررسی بازار و رقبا، نیاز بازار را پیدا کنید. سپس با یک استراژی قدرتمند، ابتدا محصول را معرفی کرده و سپس برای آن محصول محتواهای مختلفی تولید کنید.

از آنجاییکه شما نمی توانید در صفحه محصول محتوای زیادی منتشر کنید، وبلاگ این امکان را برایتان فراهم می کند. اما شناخت نیاز مردم چه تاثیری در کسب و کار شما دارد؟

  • جذب مشتری هدفمند
  • فروش بیشتر
  • جذب مشتریان جدید
  • و...

 

ساخت وبلاگ فروشگاهی

پس از راه اندازی فروشگاه خود، میتوانید به دو طریق وبلاگ ایجاد کنید.

  1. در ساب فولدر site.com/blog
  2. ساب دامین مانند blog.site.com

 

اگر نگاهی به سایت ها و فروشگاه های بزرگ کنید، متوجه خواهید شد که روش دوم، یعنی ایجاد وبلاگ در پوشه blog ، گزینه مناسب تری خواهد بود. از این طریق می توانید پیج آتوریتی و دامین آتوریتی سایت را افزایش دهید.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی