9 راه برای تولید محتوای سایت فروشگاهی

9 راه برای تولید محتوای سایت فروشگاهی

روش های زیادی برای افزایش رتبه سایت فروشگاهی شما وجود دارد، اما یکی از مهمترین راهکارها در این زمینه، نوشتن محتوای یونیک و محتوای مرتبط با فعالیت فروشگاه است که بر اساس اصول سئو ویراستاری شده باشد. اما تولید محتوا سایت فروشگاهی چگونه باید باشد؟ آیا خدمات تولید محتوا سایت فروشگاهی با سایر سایت ها متفاوت است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را برای شما بازگو نماییم.

چرا باید برای سایت فروشگاهی تولید محتوا کنیم؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که پس از وارد کردن تمام محصولات در فروشگاه خود، می توانند سایت پر بازدیدی داشته باشند؛ اما این تصور غلط است. چرا که زمانی گوگل وب سایت شما را می بیند و در نتایج خود نشان می دهد که بازاریابی اصولی انجام دهید. بازاریابی فروشگاه های اینترنتی به دو شکل زمینه سئو و بهینه سازی و تولید محتوا قابل انجام است. 

شما با تولید محتوا و به کار گرفتن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا، می توانید به رتبه مناسبی در گوگل برسید و بازدید کنندگان سایت خود را افزایش دهید. اگر تولید محتوا را جدی نگیرید، هیچ کاربری سایت شما را در نتایج نخواهید دید

 

9 راه تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

 تنها داشتن و طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای برای موفقیت یک کسب و کار اینترنتی کافی نیست. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید، باید برای موفقیت هرچه بیشتر سایت فروشگاهی خود تولید محتوای مفید و بر اساس اصول سئو انجام دهید. اما این اصول و نکات چه مواردی هستند؟

 

1. تولید محتوای جذاب و خلاقانه

یک فروشگاه اینترنتی موفق نه تنها محصولات و پشتیبانی خوبی دارد، بلکه محتوایی کاربر پسند نیز دارد. محتوای خوب کمک به زنده و پویا بودن سایت شما می‌کند، همچنین سبب می‌شود کاربران مدت زمان زیادی را در سایت شما سپری کنند.

همه ی ما این تجربه را داشته‌ایم که ساعت‌های زیادی را صرف مطالعه ی مطالب یک فروشگاه اینترنتی کرده‌ایم. این مطالب می‌تواند شامل توضیحات کالاها یا امکانات، مزایا و معایب آن‌ها و یا حتی توضیحاتی در مورد برندهای مختلف باشد.

حتی گاهی تصمیم جدی برای خرید کالا از یک فروشگاه اینترنتی را نداریم ولی از مطالعه توضیحاتی که در ارتباط با کالای مد نظر درج شده بود، لذت برده‌ایم.

بنابراین شما می توانید با تولید محتوای جذاب و خلاقانه، نه تنها مشتری را برای خرید ترغیب کنید، بلکه او را مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارید. هر چه ماندگاری کاربر در سایت بیشتر باشد، رتبه آن صفحه بهتر خواهد شد.


-

2.بازاریابی با تولید محتوا

تفاوت یک فروشگاه اینترنتی با فروشگاه سنتی در این است که فروشگاه‌های اینترنتی بازاریاب  ندارند. پس برای جذب مشتری های جدید نیاز به تولید محتوای خوب و جذاب است تا خلاء موجود را جبران نماید. 

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی، نقش بازاریاب و فروشنده را دارد، مشتری را جذب و اقدام به معرفی و فروش محصول می‌کند. تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی تنها نوشتن مشخصات فنی کالا‌ها کافی نیست، باید مطالبی باشد که خریدار از نظر احساسی درگیر شود. 

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی باید به گونه ای باشد که خواننده با خواندن مطلب، شروع به خیال پردازی نماید که به آن بازاریابی عصبی نیز می گویند. 

به عنوان مثال داشتن مقدمه ای کوتاه و جذاب که پس از آن درباره مشخصات محصول صحبت کنید و همزمان موقعیت هایی را بازگو نمایید که فرد پس از خرید محصول می تواند از کالای مورد نظر استفاده نماید. مثلا اگر روسری می‌فروشید، بعد از گفتن جنس و سایز روسری، بگویید هر رنگی متناسب با چه فرد و چه موقعیتی است. خانمی با پوست سبزه با چه رنگی از این روسری جذاب تر می شود و...

داشتن بخش نقد و بررسی کالا در قسمت مشخصات فنی محصول ایده خوبی برای تعامل کاربران با شما و سایر خریداران است که این قابلیت در فروشگاه ساز شهرکد وجود دارد.

 

Generate-content-on-the-Internet-

3. تنوع در دسته بندی محصولات و تولید محتوا برای آنها

محصولات و دسته بندی آنها نیز بخشی از محتوای سایت شما را تشکیل میدهند. اگر فروشگاه اینترنتی شما محصولات زیادی برای فروش دارد، باید بتوانید به درستی آن ها را دسته بندی کنید و برای هر دسته توضیح مناسبی را نیز ارائه دهید.

کالا ها را با توجه فاکتورهای متعددی می‌توان دسته بندی کرد. مثلا برای فروش گوشی فاکتورهای همچون: قیمت، رنگ، حافظه داخلی و… فاکتورهای مهم و کلیدی هستند. این کار کمک میکند تا کاربر آسان تر از امکانات سایت استفاده کند و مدت زمان بیشتری درگیر سایت شما شود.

سعی کنید در قسمت توضیحات هر دسته، اطلاعات کامل و جامعی را به مشتری عرضه کنید.

 

 

 

4. تولید محتوا برای قسمت جزئیات محصول

در قسمت توضیحات هر محصول اطلاعات کاملی را به کاربران ارائه دهید. پیش از آنکه برای هر محصول محتوایی را تولید کنید، رده سنی مناسب محصول و نوع آن را بررسی کنید. برای مثال اگر محصول شما یک بازی رایانه ای برای رده سنی زیر 13 سال است، باید متناسب با سن و درک این رده سنی توضیحی را بنویسید.

همچنین سعی کنید به نحوی محتوا را بنویسید که جای هیچ ابهام و سوالی برای مشتری نماند. از تصاویر مختلف محصولات و یا نقد ویدیویی نیز غافل نشوید. این نوع تولید محتوا ماندگاری در صفحه را به شدت افزایش می دهد.

 


نکته طلایی:
در تولید محتوا تمام کاربران را در نظر بگیرید، تمام مقاطع سنی و قشر مختلف جامعه.

 

5. داشتن دکمه ی تاثیر گذار یا CTA

CTA یا کال تو اکشن در واقع دعوت کاربر برای انجام کاری است. عباراتی مانند (خرید کالا) یا (مشاهده جزئیات یک محصول) می تواند مقصد این نوع دکمه ها یا لینک ها باشد. 

به عنوان مثال در ابتدا ویژگی های محصول را بیان کنید، سپس دکمه را برای خرید یا مشاهده جزئیات یا دموی محصول در پایین متن قرار دهید به گونه ای که برای کاربر به لحاظ متن، رنگ و موقعیت قرار گرفتن آن در صفحه سایت جلب توجه کند. 

گاهی قرار دادن یک کد تخفیف یا لینک دانلود، کاربر را برای کلیک کردن دکمه کال تو اکشن ترغیب می کند. در به رنگی که برای دکمه کال تو اکشن استفاده می کنید، توجه کنید. رنگ آن باید علاوه بر جلب توجه، با رنگ سایر المان های آن صفحه هم تناسب داشته باشد.

 

6. تهیه ویدیو برای محصولات و خدمات

شما می توانید ویدیویی مرتبط با نحوه استفاده محصولات تهیه کنید و آن را در قسمتی با عنوان آموزش استفاده محصول قرار دهید. همچنین برخی از محصولات می توانند چندین کاربرد داشته باشند و یا با قرار گرفتن در مکان های مختلف، جلوه بیشتری داشته باشند. 

شما می توانید با تهیه ویدئو از کاربردهای مختلف محصول در مکان های مختلف، به کاربرانتان ایده های جذاب ارائه بدهید. آماده کردن ویدیوهای نقد محصول یا مقایسه یک محصول از چندین برند مختلف نیز میتواند کاربران زیادی را جذب کند.

شما می توانید از این ویدیو های در سایت های آپارات و یوتیوب نیز استفاده کنید؛ با این کار نه تنها به صورت طبیعی بک لینک گرفته اید، بلکه کاربران زیادی را نیز به سایت خود کشانده اید.

علاوه براین، با ساخت ویدیو هایی در مورد خدمات سایت خود و اشتراک گذاری آن ها می توانید سایت خود را معرفی کنید.

-

7. تهیه جزوه های اطلاعاتی و پاسخ به سوالات پیش آمده

در هنگام استفاده از محصولات مختلف، ممکن است سوالات متداولی در زمینه استفاده آن، رفع مشکلات و ... برای کاربران بوجود بیاید؛ با تهیه یک جزوه اطلاعاتی و پاسخ به سوالات، میتوانید در افزایش فروش تاثیر بگذارید. همچنین استفاده از برخی محصولات آسان نیست و نیاز به راهنمای استفاده از محصول دارند؛ شما با تهیه راهنمای طرز استفاده از محصول چه به صورت متنی، چه به صورت ویدئویی می توانید رضایت مشتریان را بیشتر جلب کنید.

 

8. ارائه ایده های خلاق برای استفاده محصولات

 یکی از راه های تولید محتوا فروشگاه اینترنتی، ارائه ایده های متفاوت و خلاق به مشتریان است. ارائه ایده های متفاوت و خلاق در زمینه استفاده از محصولات سبب میشود، فروش شما افزایش یابد. از طرفی با به کارگیری متفاوت آن محصول، حتی افرادی که به آن در ابتدا نیازی نداشتند نیز مشتری این محصول خواهند شد. این ایده ها می توانند در قالب تصاویر یا ویدیو باشد

 

9.نقد و بررسی و مقایسه محصولات با یکدیگر

از آنجایی که کاربران به دنبال بهترین محصول هستند، نوشتن محتوایی که چندین برند از یک محصول را مقایسه کند به کاربران کمک زیادی خواهد کرد. شما می توانید یک محصول که فروش بیشتری دارد را در چندین برند مختلف و از جنبه های مختلف بررسی کنید. 

بهتر است در این نوع از محتواها با کلمات کلیدی هر محصول به صفحه خودش لینک بدهید، با این کار لینک سازی داخلی سایت خود را نیز تقویت کرده اید. اگر بتوانید به گونه ای محتوا را بنویسید که کاربر به تمام پاسخ سوالاتش برسد، احتمالا از شما خرید خواهد کرد؛ چرا که به این نتیجه رسیده است که شما صادقانه و دلسوزانه او را راهنمایی کرده اید.

 

نکات مهم تولید محتوای سایت فروشگاهی

-
  • تبدیل کاربر به مشتری با تولید محتوا

هدف اصلی تولید محتوا فروشگاه اینترنتی جذب مشتری و تبدیل کاربر به مشتری است. بنابراین نحوه نوشتن محتوای فروشگاه اینترنتی در این امر تاثیر زیادی دارد. باید توجه کنید که به هر نحوی نباید مشتری را به خود جذب کنید؛ برای مثال از نوشتن جملاتی که در مشتری این حس را ایجاد کند که شما به او نیاز دارید، خودداری کنید. در عوض تلاش کنید به نحوی مطالب را بنویسید که همه سلیقه ها را در بر بگیرد و به مشتری حس اطمینان بدهد.

  • از تبلیغات بیش از حد در محتوا خودداری کنید

یکی از مواردی که سبب خستگی کاربر می شود تبلیغات بیش از حد در محتوا است. کاربری که برای خرید اینترنتی اقدام می کند اصولا وقت کافی برای مطالعه محتوای طولانی راجب محصولات را ندارد. از طرفی اگر از او بخواهید که خودش به مقایسه با سایر سایت ها بپردازد نیز گزینه خوبی نخواهد بود.

بنابراین با نوشتن توضیحات کوتاه، مفید و به دور از تبلیغات افراطی، سعی کنید مشتری را به خود جذب کنید. به جای اینکه برای قانع کردن مشتری در مورد قیمت ها، دلیل و برهان های طولانی بیاورید، بهتر است با نوشتن تنها یک جمله مانند " اگر از قیمت محصولات مطمئن نیستید، با توجه به کیفیت آن می توانید با سایر فروشگاه ها قیمت محصول را مقایسه کنید" اعتماد او را جلب کنید..

  •  محتوای همه پسند تولید کنید

تولید محتوا فروشگاه اینترنتی باید همه پسند باشد. برای مثال اگر می خواهید توضیحاتی در مورد یک محصول خاص ارائه دهید، باید این محصول را از دید کابران مختلفی نگاه کنید. برخی از افراد تنها رنگ و شکل ظاهری محصول برایشان اهمیت دارد و برخی دید تخصصی داشته و کارایی، کیفیت و قطعات آن برایشان اهمیت دارد. در نتیجه باید در توضیحات خود تمام این موارد را ذکر کنید تا بتوانید همه سیلقه ها را به خود جذب کنید.

تولید محتوای یک فروشگاه اینترنتی باید پیوسته به روز شود. چرا که درصورت عدم به روز رسانی قیمت، توضیحات محصول و ... کاربران سایت شما را یک فروشگاه خوب ندانسته و آنها را از دست خواهید داد. مطالعه محتوا " چطوری تولید محتوا کنم؟ " به شما کمک می کند تا محتوای همه پسند تولید کنید.

 

سخن آخر

صرف نظر از هر محصولی که برای فروش دارید، مهم سبک تولید محتوای شماست. شما با یک تولید محتوای جذاب می توانید مشتریان خود را افزایش دهید. اگر هنوز هم اقدام به تولید محتوای خوب و یونیک و مطابق با اصول سئو نکرده باشید، به زودی تعداد مشتریان شما هر روز کم و کم تر خواهد شد، چرا که احتمالا رقیبان شما در حال انجام این کار خواهند بود. ما در محتوا " راهنمای سئو فروشگاه اینترنتی " هر آنچه لازم است تا شما یک فروشگاه اینترنتی سئو شده داشته باشید را بیان کرده ایم. 

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی

دسته بندی ها