نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر سئو

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر سئو

انتشار رپورتاژ آگهی راهی مطمئن برای معرفی محصولات و کسب و کار شما است. در واقع رپورتاژ آگهی این امکان را به شما می دهد تا با سرمایه گذاری اصولی، مشتری بیشتری را جذب کرده و جایگاهتان را در گوگل تثبیت کنید. اما نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی چگونه است؟ نوشتن رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ برای تقویت رپورتاژ آگهی پس از انتشار آن باید چه اقداماتی را انجام دهیم؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی محتوایی است که به منظور معرفی خدمات و یا محصولات، در وب سایت پر بازدید دیگری منتشر می شود. اما علت نوشتن و انتشار رپورتاژ آگهی در وب سایت های پر بازدید چیست؟ چه عاملی می تواند سبب جذب بیشتر مخاطب از این طریق شود؟

آیا گرفتن رپورتاژ از نظر گوگل خوب است؟ همانطور که گفتیم هدف از انتشار رپورتاژ، معرفی خدمات و یا محصولات است. اما چرا باید در وب سایت های پر بازدید منتشر شود؟ زمانی رپورتاژ آگهی شما می تواند نتیجه بخش باشد که توسط تعداد زیادی از کاربران دیده شود؛ بنابراین زمانی این اتفاق خواهد افتاد که محتوای رپورتاژ در وب سایت های معتبر، معروف و با ترافیک بالا منتشر شود.

از طرفی گرفتن رپورتاژ از وب سایت دیگر، نوعی گرفتن بک لینک است که می تواند تاثیر زیادی در سئو سایت داشته باشد؛ در واقع گوگل اینطور درک می کند که وب سایت معتبر دیگری به شما لینک داده است. 

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی-

نوشتن رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

یکی از موثر ترین روش ها برای معرفی محصولات و یا خدمات، استفاده از تبلیغات در فضای مجازی است. تبلیغات سنتی دیگر پاسخگوی کسب و کار ها نبوده و عموم مردم هم به آنها توجهی نشان نمی دهند. این در حالی است که فعالیت مردم در بستر اینترنت روز به روز افزایش یافته و در نتیجه نیازهای خود را در این فضا رفع می کنند. 

پس میتوان گفت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی کسب و کارتان، اقدامی سودمند و ثمر بخش خواهد بود. نوشتن رپورتاژ آگهی در وب سایت های مختلف، نوعی از تبلیغات اینترنتی است که می تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب داشته باشد.

هر چه مخاطبین سایت شما بیشتر شود، ترافیک سایت افزایش یافته و همین امر می تواند سئو سایت شما را بهبود دهد.

از طرفی یکی از روش های افزایش سئو سایت در گوگل، گرفتن بک لینک از وب سایت های معتبر است. با انتشار رپورتاژ آگهی به خزنده های گوگل این امکان را داده اید تا با سرعت بیشتری سایت شما را خزش کنند. البته انتشار رپورتاژ آگهی زمانی می تواند در سئو سایت شما تاثیر بگذارد که پس از انتشار، به صورت اصولی حمایت و تقویت شود. اما چطور می توانیم رپورتاژ آگهی را تقویت کنیم؟

 

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی-

1. انتخاب بهترین سایت برای انتشار رپورتاژ

اولین نکته در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی، انتخاب وب سایت هایی است که بازدید کننده زیادی دارند. هر چه تعداد بازدید سایت بیشتر باشد، احتمال دیده شدن رپورتاژ آگهی شما هم افزایش خواهد یافت. علاوه بر این وب سایت هایی را انتخاب کنید که تا حد زیادی به زمینه کاری شما مرتبط می شوند. به عنوان مثال اگر در حوزه دیجیتال فعالیت می کنید، وب سایت های دیجی رو، زومیت و … گزینه های مناسبی برای شما خواهند بود. .

 

2. مخاطب هدف خود را بشناسید

پس از آنکه بهترین وب سایت انتشار رپورتاژ آگهی را انتخاب کردید، باید سبک آگهی های آن سایت را نیز بررسی کنید. علاوه بر این شما باید پرسونای مخاطبتان را شناخته و براساس آن محتوا تولید کنید. به عنوان مثال شما باید پیش از انتخاب یک موضوع مناسب برای رپورتاژ آگهی خود، ابتدا باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • مخاطبان من چه سلیقه ای دارند؟
  • نیاز مخاطبان من چیست و چطور می توانم آنها را برطرف کنم؟
  • در چه گروه سنی قرار می گیرند؟
  • در چه حوزه ای مشغول به کار هستند؟
  • و...

با پاسخ به این سوالات می توانید به راحتی پرسونای مخاطبانتان را شناخته و بر اساس آنها بهترین متن را برای آگهی بنویسید.

 

3. انتخاب موضوع مناسب برای رپورتاژ

سومین اقدام، انتخاب یک موضوع پرطرفدار و مرتبط با حوزه کاری شما است. یعنی شما باید ابتدا مشخص کنید که با چه کلماتی و برای چه صفحه ای از سایتتان، می خواهید رپورتاژ بگیرید. سپس متناسب با آنها موضوعی را انتخاب کنید. سعی کنید موضوعی که انتخاب می کنید کاملا مرتبط با کلمه ای باشد که می خواهید با آن لینک بگیرید.

 

4. عنوان جذاب انتخاب کنید

عنوان یک محتوا نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب دارد، به همین دلیل در زمان انتشار رپورتاژ آگهی زمان زیادی را برای انتخاب یک عنوان جذاب صرف کنید. در ادامه نکاتی را برای انتخاب یک عنوان جذاب گفته ایم:

1. در عنوان خود موضوع اصلی محتوا و هدف آن را بیان کنید

2. از عناوین مبهم و نا مفهموم استفاده نکنید

3. از کلماتی مثل " بهترین، برترین، فوق العاده و ... " استفاده کنید

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی-

5. به سبک محتواهای سایت انتشار رپورتاژ دقت کنید

هر وب سایتی که برای انتشار رپورتاژ انتخاب می کنید، قوانین و سبک خاص خود را دارند. بنابراین پیش از نوشتن رپورتاژ آگهی، ابتدا قالب سایت و سبک محتواهای آن را بررسی کنید. هرچه سبک و قالب محتوای شما به سبک وب سایت منتشر کننده نزدیکتر باشد، اعتماد مخاطب بیشتر شده و تمایل بیشتری برای مطالعه نشان خواهد داد.

به نحوه تیتر گذاری محتواهای وب سایت رپورتاژ آگهی دقت کنید؛ اگر اغلب محتواها تیترهای کوتاه و تک کلمه ای استفاده می کنند، شما هم باید دقیقا با همین سبک محتوا را تولید کنید.

علاوه بر این لحن محتواهای وب سایت رپورتاژ آگهی را نیز در نظر بگیرید؛ برخی از وب سایت ها لحن صمیمانه و برخی لحنی کاملا جدی دارند. با رعایت این نکات، در واقع شما سبک و سلیقه مخاطب هدف همان سایت را در نظر گرفته و نتیجه بهتری را خواهید گرفت.

 

6. تولید محتوای یونیک و اصولی برای رپورتاژ

پنجمین گام پیش از انتشار رپورتاژ آگهی، نوشتن محتوایی یونیک، کاربردی و کامل است. محتوای شما باید به نحوی نوشته شود که حس تبلیغاتی به کاربر نداده و او را به بازدید از سایت شما تشویق کند. از طرفی باید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع رپورتاژ نیز در آن استفاده شود. سعی کنید در تولید محتوا استراتژی لینک سازی درستی داشته باشید؛ به عنوان مثال حداقل یکی از لینک ها را با کلمه ای غیر از کلمات کلیدی بدهید و یا در ابتدای محتوا اصلی ترین لینک را قرار دهید.

 

 

7. مخاطب را به بازدید از سایت دعوت کنید

سعی کنید به نحوی محتوا را بنویسید که مخاطب درگیر آن شده و تا انتها محتوا را دنبال کند؛ همچنین لینک های مهم به سایت خود را در بخش هایی از محتوا قرار دهید که محتوای جذاب تری داشته باشد. به این ترتیب احتمال دیده شدن آن لینک توسط مخاطب بیشتر خواهد بود. یکی از لینک های خود را در انتهای محتوا قرار دهید؛ چرا که در انتهای محتوا تمامی سوالات مخاطب پاسخ داده شده و زمان مناسبی برای دعوت او به سایت خواهد بود.

دعوت به عمل شما حتما نباید شامل تصویر و یا دکمه ای باشد؛ بر عکس بهتر است با لینک به سایت و شماره تماس، آنها را به سایت خود دعوت کنید. اغلب وب سایت های انتشار رپورتاژ آگهی این اجازه را به شما می دهند که 3 تا 5 لینک به سایت خود بدهید، پس نهایت استفاده را از این لینک ها ببرید.

 

8. از تصاویر جذاب و مرتبط استفاده کنید

 اکثر وب سایت های انتشار رپورتاژ آگهی اجازه انتشار چند عکس را بیشتر به شما نمی دهند؛ به همین دلیل سعی کنید از این ظرفیت استفاده کرده و حتی با تصاویر محتوا نیز مخاطب را درگیر کنید. اگر در رپورتاژ آگهی خود محصولی را معرفی می کنید، از تصاویر آن نیز در طول محتوا استفاده کنید.

 

9. دریافت لینک لانگ تیل

لانگ تیل ها کلماتی هستند که به صورت طولانی توسط کاربران در گوگل سرچ می شوند. در صورتی که سایت شما در صفحات اول و دوم یافت می شود، می توانید از کلمات کلیدی طولانی برای دریافت رپورتاژ استفاده کنید. زیرا در کلمات لانگ تیل رقابت کمتری وجود دارد. بنابراین امکان تسخیر آن کلمه توسط رپورتاژ وجود دارد.

 

نکات تقویت رپورتاژ آگهی پس از انتشار آن

زمانی که محتوای رپورتاژ خود را منتشر کردید، باید به روش های مختلفی از آن حمایت کنید؛ اما چه روش هایی می تواند در تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار موثر باشد؟

افزایش بازدید از رپورتاژ-

1. گرفتن بک لینک برای رپورتاژ آگهی

یکی از  اقداماتی که در تقویت رپورتاژ آگهی بسیار تاثیر گذار است، گرفتن بک لینک برای رپورتاژ منتشر شده است. زمانی که شما برای رپورتاژ منتشر شده بک لینک معتبر و دائمی می گیرید، اعتبار آن رپورتاژ در دید گوگل افزایش پیدا می کند. اما به این نکته توجه کنید که خرید بک لینک ارزان و کوتاه مدت، نه تنها در تقویت رپورتاژ موثر نخواهد بود، بلکه باعث افت آن نیز میشود. چرا که پس از مدتی از بین رفته و این بی اعتبار بودن سایت لینک دهنده را به گوگل نشان می دهد.

 

2. کامنت گذاری در سایت انتشار رپورتاژ آگهی

یکی دیگر از اقداماتی که می توانید برای تقویت رپورتاژ پس از انتشار انجام دهید، کامنت گذاری زیر محتوا است. اگر وب سایت انتشار آگهی این قابلیت را دارد، حتما از این فرصت استفاده کنید. سعی کنید نظرات واقعی و تا حد زیادی مثبت خود را کامنت کنید.

 

3. فعالیت در شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی مختلف، رپورتاژ آگهی را منتشر کنید. هر چه قدرت دامنه سایت رپورتاژ آگهی بیشتر شود، ارزش و اعتبار لینک های رپورتاژ شما هم بیشتر خواهد شد.

 

4. انتشار بازنشر در سایت های وبلاگی

شما می توانید محتواهایی را با موضوع رپورتاژ خود تولید کنید؛ سپس در سایت های وبلاگی آنها را منتشر کرده و از آن به رپورتاژ آگهی خود لینک دهید. به این ترتیب بدون صرف هزینه، بک لینک دائمی، معتبر و یونیک برای رپورتاژ آگهی گرفته اید. از وب سایت های معتبر وبلاگی می توان به ویرگول، اومیگو، بلاگفا و … اشاره کرد.

 

مزایای انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟

  1. رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات سودمند ولی غیر مستقیم است
  2. یکی از بهترین شیوه های لینک سازی طبیعی و اصولی برای سایت می باشد
  3. رپورتاژ آگهی دائمی بوده و نیاز به تمدید ندارد
  4. با انتشار رپورتاژ آگهی بازدید کنندگان سایت افزایش پیدا می کنند
  5. هزینه انتشار رپورتاژ آگهی نسبت به سایر تبلیغات بسیار کمتر است
  6. امکان افزایش بازدید از رپورتاژ وجود دارد
نحوه نوشتن رپورتاژ-

رپورتاژ آگهی چطور باعث افزایش فروش می شود؟

همانطور که گفتیم یکی از شیوه های جذب مشتری و بازاریابی، انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید است. در واقع عموم مردم ترجیح می دهند از محصولات یا خدماتی استفاده کنند که مورد تایید افراد معتبر باشد. به همین دلیل است که تبلیغات توسط اینفلوئنسرها بیشتر از قبل شده است.

سایت های انتشار رپورتاژ نیز در بستر اینترنت حکم اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی را دارند. زمانی که محصول و یا خدمات شما توسط یکی از این وب سایت ها به مردم معرفی شود، مردم با اعتماد و تمایل بیشتری خرید می کنند. در نتیجه همین امر به صورت غیر مستقیم سبب افزایش بازدید و در نتیجه فروش شما خواهد شد. افزایش بازدید از رپورتاژ اصولا ماندگارتر از سایر روش ها می باشد.

 

قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟

قیمت رپورتاژ آگهی ثابت نبوده و هر وب سایتی با توجه به قوانین و ویژگی هایی که دارد، قیمت گذاری می کند. اما هرچه اعتبار دامنه یک سایت بیشتر و سورس اسپم آن کمتر باشد، هزینه رپورتاژ آگهی در آن نیز بیشتر خواهد بود. از طرفی وب سایت های معروف و با بازدیدکننده بالا نیز تعرفه بیشتری نسبت به سایر سایت ها دارند.

اما به طور کلی هزینه برای انتشار رپورتاژ، نوعی سرمایه گذاری بلند مدت و با بازدهی بالا است.

 

چه عواملی بر قیمت رپورتاژ آگهی موثر است؟

 

1. تعداد لینک های فالو

به طور کلی تاثیر بک لینک فالو از نوفالو بسیار بیشتر خواهد بود. حال اگر وب سایتی لینک های فالو به شما بدهد، هزینه انتشار رپورتاژ در آن نیز افزایش خواهد یافت. اما به این نکته توجه کنید که صرف هزینه برای گرفتن رپورتاژ آگهی با لینک فالو، بسیار بهتر از لینک نوفالو است.

 

2. اعتبار دامنه سایت

دومین معیاری که در قیمت رپورتاژ آگهی موثر است، اعتبار دامنه یک سایت یا دامین آتوریتی آن است. این اعتبار توسط شرکت MOZ مشخص شده و عددی بین 0 تا 100 می باشد. هر چه این امتیاز بیشتر و سورس اسپم آن کمتر باشد، ارزش لینک و رپورتاژ شما بیشتر خواهد بود.

افزایش بازدید از رپورتاژ-

سوالات متداول کاربران

چرا تقویت رپورتاژ آگهی اهمیت دارد؟

به هر حال شما برای انتشار رپورتاژ هزینه می کنید؛ حال این هزینه زمانی نتیجه خواهد داد که محتوای رپورتاژ تقویت شده و بازدید بالایی بگیرید. به همین دلیل برای حفظ سرمایه و گرفتن نتیجه بهتر باید رپورتاژ آگهی خود را تقویت کنید.

 

 آیا تحقیق برای کلمات کلیدی و انتخاب موضوع برای رپورتاژ مهم است؟

قطعا بله؛ هدف شما از انتشار رپورتاژ آگهی جذب بیشتر مخاطب به سایت است. بنابراین باید محتوای نوشته شده موضوع درستی داشته باشد. همچنین انتخاب کلمات کلیدی و عنوان مناسب برای آن نیز اهمیت زیادی دارد.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی

دسته بندی ها