کلمات کلیدی طولانی یا لانگ تیل کیورد چیست؟

کلمات کلیدی طولانی یا لانگ تیل کیورد چیست؟

یکی از روش های افزایش بازدید و رتبه سایت، تولید محتوا است. با توجه به اینکه رتبه گرفتن در برخی از کلمات کلیدی دشوار است، استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا long tail keywords بیشتر پیشنهاد می شود. اما کلمات کلیدی طولانی چیست؟ استفاده از کلمات کلیدی دم دراز چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ چگونه با کلمات کلیدی لانگ تیل، نرخ تبدیل را افزایش دهیم؟ در این به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ داده ایم.

لانگ تیل کیورد یا long tail keywords چیست؟

تمامی کسب و کارهای تحت وب برای افزایش فروش و بازدید توسط کاربران، لازم است در اولین صفحات جستجو گوگل ظاهر شوند. این امر تنها با پیاده سازی اقدامات سئو سایت امکان پذیر است. یکی از مهمترین اقداماتی که به افزایش سئو سایت کمک می کند، تولید محتوا مفید و کاربردی برای کاربران است. استفاده از کلمات کلیدی دم دراز یا لانگ تیل کیورد در محتوا، به بهبود سئو سایتتان کمک می کند.

منظور از long tail keywords عبارت هایی هستند که از ترکیب چند کلمه کلیدی به وجود آمده اند. در واقع کلمات کلیدی که از سه عبارت بیشتر باشند، جزء کلمات کلیدی طولانی محسوب می شوند. استفاده از کلمات کلیدی دم دراز در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد، اما نویسندگان محتوا کمتر به این موضوع توجه می کنند.

کلمات کلیدی طولانی نقش مهمی در افزایش نرخ تبدیل کاربران، کسب بهترین رتبه در گوگل و استفاده از کلمات کلیدی بیشتر دارد. چرا که این دست از کلمات اصولا درجه سختی کمتری داشته و رقابت در آنها نیز کمتر است. در نتیجه می توان با عبارات دم دراز در زمان سریعتری در گوگل رتبه گرفت.

 

اهمیت کلمه کلیدی طولانی در سئو

با رشد روز افزون اینترنت و کسب و کارهای تحت وب، افراد زیادی تصمیم گرفتند در کنار فروش فیزیکی محصول و خدماتشان، یک سایت نیز داشته باشند تا مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کنند. در این میان موضوع سئو سایت و قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل، برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی اهمیت بسیاری پیدا کرد.

به همین دلیل سئوکاران و صاحبان فروشگاه های اینترنتی، همواره به دنبال راهی برای ارتقا سئو سایت خود هستند. استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل در محتوای صفحات، این امکان را فراهم می کند تا ترافیک سایت شما افزایش یابد. همچنین آمار سرچ گوگل نشان می دهد، کلمات کلیدی طولانی تا 70 درصد سرچ بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

کلمات کلیدی لانگ تیل-

افزایش نرخ تبدیل با کلمات کلیدی لانگ تیل

یکی از شاخصه هایی که در سئو سایت تاثیر می گذارد، نرخ تبدیل است. منظور از نرخ تبدیل تعداد مشتریان بالقوه ای است که  پس از بازدید از سایت شما به مشتریان بالفعل تبدیل می شوند. موضوع نرخ تبدیل در سایت های فروشگاهی از اهمیت بیشتری برخوردار است. شما می توانید با به کاربردن کلمات کلیدی که کاربر را به خرید کردن از سایتتان ترغیب می کند، فروش خود را افزایش دهید.

ممکن است برایتان سوال شود که چه کلمات کلیدی دم درازی، باعث افزایش نرخ تبدیل سایتتان می شود؟

برای پیدا کردن کلمات کلیدی دم دراز مرتبط با کارتان، بهتر است وب سایت های رقیب در حوزه خودتان را بررسی کنید. علاوه بر این بررسی قسمت پیشنهادات گوگل نیز می تواند کمک زیادی برای پیدا کردن کلمات لانگ تیل به شما کند. پس از آنکه لیستی از کلمات کلیدی طولانی را پیدا کردید، بهترین آنها را که پاسخگوی نیاز کاربر باشد، برای عنوان محتوا و در بدنه آن استفاده کنید.

در ادامه به صورت کامل تری ابزارهای پیدا کردن لانگ تیل کیورد را معرفی کرده ایم.

 

چرا باید از کلمات کلیدی طولانی در محتوا استفاده کنیم؟

تا اینجا متوجه شدیم که استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل چه اهمیتی در سئو سایت می تواند داشته باشد. اما دلایل اصلی استفاده از کلمات لانگ تیل چیست؟

1. نرخ تبدیل کلمات کلیدی طولانی بیشتر است

هدف ما از نوشتن محتوا تبدیل کاربران عادی به مشتریان وفادار است که به این هدف نرخ تبدیل می گویند. طبق آماری که سایت Wordstream منتشر کرده است، میانگین نرخ تبدیل صفحاتی که با کلمات کلیدی تک کلمه ای نوشته شده اند، حدود 12 درصد است. یعنی از میان افرادی که برای بازدید از صفحه سایت مراجعه می کنند، تنها 12 درصد آنها به مشتری تبدیل خواهند شد. 

این در حالی است که میزان نرخ تبدیل صفحاتی که با کلمات کلیدی طولانی نوشته شده است، نزدیک به 35 درصد می باشد. بنابراین می توان گفت احتمال بازدید محتواهایی که با کلمات کلیدی طولانی نوشته شده اند، بسیار بیشتر از محتواهایی است با کلمات کلیدی کوتاه تولید شده اند.

 

2. با کمک کلمات کلیدی لانگ تیل می توانید در عبارات تک کلمه ای نیز رتبه بگیرید

یکی از روش های افزایش سئو سایت، استفاده از کلمات کلیدی طولانی در محتوا است. زمانی که شما بخواهید در حوزه کاری خودتان جایگاه مناسبی را کسب کنید، لازم است که ابتدا اعتماد گوگل و مخاطبان را به خود جلب کنید. بنابراین در ابتدای کار باید با کمک کلمات کلیدی طولانی سعی کنید جایگاهتان را در گوگل تثبیت کنید.

زمانی که بتوانید با تعداد زیادی از کلمات کلیدی لانگ تیل در گوگل رتبه داشته باشید، امکان گرفتن رتبه با عبارات تک کلمه ای نیز آسانتر خواهد شد. چرا که در این زمان گوگل دقیقا می داند که حوزه کاری و تخصص شما در چه زمینه ای بوده و با توجه به سابقه خوبی که در سایر عبارات دارید، در این کلمات کلیدی کوتاه نیز رتبه مناسبی را به شما خواهد داد.

 

3. اغلب کاربران کلمات کلیدی طولانی را جستجو می کنند 

در طول این سال ها زندگی مردم به سمتی پیش رفته است که تقریبا هر موضوعی را در اینترنت جستجو می کنند. در این بین گوگل نیز علاوه بر پیشنهاداتی که در انتهای هر صفحه به شما می دهد، در زمان تایپ کلمه ای نیز عباراتی را برای شما نشان می دهد که طولانی تر بوده و به شما برای پیدا کردن هدفتان کمک می کند.

بنابراین می توان گفت گوگل هم علاقه بیشتری به کلمات کلیدی طولانی دارد؛ چرا که هدف گوگل رساندن مخاطب به هدفش است که این امر با استفاده از کلمات لانگ تیل امکان پذیر است. علاوه براین ها اصولا مردم عادی کلمات کلیدی کوتاه را به درستی نمی شناسند و به زبان عامیانه خود موضوعی را جستجو می کنند.

به همین دلیل باید از عباراتی در محتوا استفاده کرد که کاربر آن را جستجو می کند.

 

ابزارهای یافتن لانگ تیل کیوردها

اما چطور لانگ تیل کیورد مرتبط با موضوع سایت خود را پیدا کنیم؟ قطعا برای یافتن لانگ تیل کیورد نیاز به زمان طولانی دارید. ابزارهای متنوعی در این زمینه وجود دارد که به شما کمک می کند تا کلمه کلیدی طولانی مناسب با حوزه کاری خود را پیدا کنید. در ادامه چند ابزار کاربردی در این زمینه را به شما معرفی می کنیم.

1. استفاده از پیشنهادات گوگل

یکی از ابزارهایی که به شما در یافتن کلمات کلیدی طولانی کمک می کند، استفاده از پیشنهادات گوگل است. شما می توانید با سرچ کردن کلمه کلیدی موردنظرتان در گوگل به پیشنهادات آن دسترسی داشته باشید.

 

2. بهره گیری از ابزارهای گوگل

گوگل ابزارهای متنوعی برای یافتن کلمات کلیدی به کاربران ارائه کرده است. برخی از ابزارهای پیشرفته گوگل در این زمینه می توان به گوگل ادوردز(Google Ads)، گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و سرچ کنسول (Search Console) اشاره کرد.

کلمات کلیدی طولانی-

3. قابلیت تکمیل خودکار یا auto complete گوگل

از دیگر کاربرد های گوگل در رابطه با یافتن کلمات کلیدی دم دراز، می توان به قابلیت تکمیل خودکار آن اشاره کرد. شما می توانید کلمه کلیدی موردنظر را در سرچ گوگل بنویسید. سپس به طور خودکار کلمات کلیدی لانگ تیل مرتبط به شما نشان داده میشود.

 

4. بررسی تالارهای گفتگو

یکی دیگر از روشهایی که به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی طولانی مورد نظر خود را پیدا کنید، بررسی تالارهای گفتگو مرتبط با حوزه کاریتان است. در این تالارها کاربران، مشکلات، سلایق و سوالاتشان را بیان می کنند. با استفاده از این موارد به راحتی می توانید، کلمه کلیدی دم دراز موردنظرتان را انتخاب کنید.

بعد از این که کلمات کلیدی طولانی و مرتبط با موضوع خود را پیدا کردید، لازم است پرسرچ ترین آنها را انتخاب کنید و سپس در محتوا خود بکار ببرید. بنابراین به تولید محتوا با لانگ تیل کیورد هایی بپردازید که باعث افزایش سئو سایتتان شود.

در مطلب " چگونه بهترین کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟ " به شما یاد داده ایم که بهترین کلمات کلیدی را با کمک ابزارهای مختلف پیدا کنید.

 

معیار انتخاب بهترین کلمات کلیدی دم دراز چیست؟

کلمات کلیدی لانگ تیل-

هنگام انتخاب کلمات کلیدی پر سرچ، برای نشان داده شدن در نتایج جستجو گوگل لازم است؛ یکسری معیار و ویژگی ها را در نظر بگیرید. در ادامه به بررسی ویژگی های انتخاب بهترین کلمات کلیدی می پردازیم. 

تعداد کلمات

هرچه کلمه کلیدی موردنظرتان طولانی باشد و از تعداد کلمات بیشتری تشکیل شده باشد، امکان سرچ آن توسط کاربران افزایش می یابد. بنابراین هنگام انتخاب کلمه کلیدی دم دراز، طولانی ترین و پر سرچ ترین آنها را استفاده کنید.

 

مقدار سرچ کلمه توسط کاربران

گوگل همواره در راستای رفع نیاز کاربران می کوشد. هرچقدر یک کلمه کلیدی در گوگل بیشتر سرچ شده باشد، از نظر کاربران اهمیت بیشتری دارد. بنابراین از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید که برای کاربران اهمیت بیشتری دارد.

 

در نظر گرفتن رقبا

قطعا رقبای زیادی در حوزه کاریتان برای شما وجود دارد. بنابراین هنگام انتخاب کلمات کلیدی بایستی، رقبای خود را نیز در نظر بگیرید و عملکرد خود را نسبت به آنها بهبود دهید.

 

چطور کلمات کلیدی دم دراز را در محتوا به کار ببریم؟

به کاربردن کلمات کلیدی دم دراز در طول محتوا، این امکان را فراهم می کند تا یک محتوای دست اول داشته باشید. یک محتوای خوب بایستی از اصول سئو پیروی کند و در راستای پاسخ دهی به سوالات کاربران تهیه شده باشد. با استفاده از کلمات کلیدی طولانی در محتوا به راحتی می توانید، سوالات کاربران را پاسخ دهید. برای بکار بردن لانگ تیل کیورد در طول محتوا، اصولی وجود دارد که بایستی با آنها آشنا شوید.

  • در تگ تایتل و هدینگ محتوا تنوع ایجاد کنید.
  • در تمام قسمت های سایت از کلمات کلیدی دم دراز استفاده کنید.
  • از به کاربردن کلمات کلیدی بلند در alt تصویر، توضیحات متا، h1 و Url غافل نشوید.
  • از کلمات کلیدی طولانی در محتوا سایت استفاده کنید.
  • در استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل در محتوای سایت زیاده روی نکنید، زیرا باعث کاهش خوانایی محتوا می شود. 
long tail keywords-

تاثیر کلمات کلیدی لانگ تیل در رتبه گوگل

با استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل به راحتی می توانید، مشتریان را برای خرید محصول از سایت خود ترغیب کنید. رتبه گرفتن در کلمات کلیدی کوتاه به دلیل رقابت زیاد در آن ، نیاز به هزینه و زمان بیشتری دارد. در صورتی که در کلمات کلیدی دم دراز رقابت کمتری وجود دارد و همین مسئله کار را برای شما راحت میکند. کسب بهترین رتبه در گوگل توسط کلمات کلیدی طولانی سرعت بیشتری دارد.

اگر شما هم قصد دارید سایت و فروشگاه اینترنتی خود را در اولین نتایج گوگل مشاهده کنید، یافتن کلمات کلیدی دم دراز به صورت اصولی در کوتاه ترین زمان این امکان را برایتان فراهم می کند.

 

در پایان

در این مطلب شما را با مفهوم لانگ تیل کیورد و تاثیر آن بر سئو سایت آشنا کردیم. همانطور که متوجه شدید استفاده از کلمات کلیدی طولانی، یکی از روش های افزایش سئو سایت است. تیم مشاوره تولید محتوا در شهرکد به شما در راستای یافتن کلمات کلیدی دم دراز و پرسرچ کمک می کند. برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با مشاوران شهرکد تماس بگیرید.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی