میانگین درآمد یک فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

میانگین درآمد یک فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

افراد زیادی تمایل به راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارند اما آنها دقیقا نمی دانند که درآمد فروشگاه اینترنتی چقدر است. اصلا به راه اندازی فروشگاه اینترنتی به صرفه هست یا خیر؟ قطعا کسب درآمد یکی از اصلی ترین اهداف راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است؛ شما باید پیش از آنکه کارتان را شروع کنید، اطلاعاتی در مورد میانگین درآمد سایت فروشگاهی در همان حوزه داشته باشید. در ادامه اطلاعات کامل تری در این باره به شما ارائه کرده ایم.

میانگین درامد فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

فرض کنید که روزانه نزدیک به 300 هزار جستجو برای خرید محصولات مختلف در اینترنت انجام شود. اینکه چه  تعداد از این 300 هزار جستجو سایت فروشگاهی شما را بازدید کنند به عوامل مختلف زیادی مانند : ظاهر سایت، سئو سایت، نوع محصولات و خدماتی که ارائه میدهید، کاربری سایت و ... بستگی دارد. از همه مهم تر بستگی دارد رقیب شما در این محصول کدام فروشگاه اینترنتی باشد.

اگر فرض کنیم تمام موارد بالا و سئو سایت به خوبی رعایت شده است و نیمی از این جستجو ها به سایت شما مراجعه کنند، حال 150هزار ترافیک هدفمند یعنی چقدر فروش؟

قطعا همه این 150 هزار ترافیک از شما خرید نخواهند کرد. هرچه فروشگاه شما کاملتر و اصول سئو و مشتری مداری را بیشتر رعایت کرده باشید، نرخ فروشتان نیز افزایش میابد. با این حال حدود 1 درصد از این افراد به احتمال زیاد از سایت شما خرید خواهند کرد، یک درصد این افراد یعنی 1500 خرید از فروشگاه اینترنتی شما انجام میشود. حال فرض کنید قیمت محصولی که فروخته اید به طور میانگین 300 هزار تومان باشد؛ در نتیجه با توجه به میزان کاربرانی که از شما خرید می کنند، درآمدتان تقریبا روزانه 450 میلیون خواهد بود.

البته این آمار برای وب سایت هایی صدق می کند که مدت زیادی در این زمینه سابقه داشته و توانسته اند رضایت کاربران را جلب کنند. با توجه به تخمین هایی که برای شما بیان شد، می توان میزان فروش یک محصول را حدس زد و با برنامه ریزی بهتری عمل کرد.

-

 

چه عواملی در میزان درآمد فروشگاه اینترنتی موثر است؟

عواملی مانند نوع محصولاتی که برای فروش عرضه شده اند، رقابتی بودن قیمت ها، سود آوری کالا، شیوه ی بازاریابی و مدت زمانی که مدیر فروشگاه اینترنتی برای آن می گذارد در میزان درآمد فروشگاه اینترنتی موثر است.

با توجه به صحبت های بالا و عواملی که در نرخ فروش محصول موثر هستند و مدت زمانی که هر مدیر برای کسب و کار خود می گذارد، نمیتوان به دنبال یک رقم قطعی از درآمد فروشگاه اینترنتی بود؛ اما در ادامه با هم بررسی میکنیم که چطور تا حد ممکن میتوان به این تخمین نزدیک شد.

در ادامه عوامل موثر در درامد فروشگاه اینترنتی را به صورت کامل ذکر کرده ایم:

 

1. نوع محصول فروشگاه اینترنتی

وقتی محصولی را برای فروش در اینترنت انتخاب میکنید اول باید از فروش آن در اینترنت مطمئن شوید. این کار زیاد سخت نیست؛ ابتدا لازم است لیستی از محصولاتی که فکر می کنید توانایی فراهم کردن آنها را دارید، تهیه کنید. سپس با سرچ همان محصولات در اینترنت، میزان محبوبیت محصولات را بررسی کنید. هرچه یک محصول پر طرفدار تر باشد، میزان فروش اینترنتی آن نیز بیشتر خواهد بود..

 

2. رابط کاربری آسان

رابط کاربری آسان به این معناست که خرید و دسترسی به سایت برای کاربر آسان باشد. زمانی که کاربران برای خرید اینترنتی اقدام می کنند، درواقع می خواهند از اتلاف وقت جلوگیری کنند. در نتیجه شما با فراهم کردن امکانات سبد خرید، پرداخت آنلاین، جستجو محصولات و ... می توانید خرید را برای کاربر آسان کنید. این امر به مرور سبب افزایش نرخ کلیک و درآمد شما خواهد شد.

 

3. هاست با کیفیت

هاست یک فروشگاه درواقع یک سرور همیشه روشن است که این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا 24 ساعته به سایت دسترسی داشته باشند. در نتیجه اگر هاست شما مداوم قطع و وصل شود و یا پشتیبانی درستی نداشته باشد، کاربران را ناراضی خواهد کرد..

 

4. سئو قدرتمند

سئو مجموعه اقداماتی است که برای بهبود رتبه سایت در گوگل انجام میشود. پس از انجام این مجموعه اقدامات سایت شما بازدید بهتری را خواهد داشت. اما برای سئو یک فروشگاه اینترنتی چه کارهایی باید انجام داد؟

در قدم اول باید کلمات کلیدی و مرتبط با حوزه کاری خود را برای هر محصول و محتوایی که در فروشگاه قرار می دهید، شناسایی کنید. برای این کار می توانید از ابزارهای مختلف رایگان زیادی که برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد استفاده کنید. حتی برخی از این ابزار امکان مقایسه کلمات کلیدی را نیز به شما می دهد. شما می توانید از سایت keywordtool.io استفاده کنید. برای کارکردن با این سایت ابتدا موضوع موردنظر را در باکس مشخص شده وارد می کنید و در نهایت لیستی از کلمت کلیدی که در این زمینه وجود دارد را به شما نمایش خواهد داد..

 پس از پیدا کردن کلمات کلیدی باید بر روی سئو داخلی و خارجی سایت تمرکز کنید. برای آشنایی بیشتر با تکنیک های سئو، می توانید محتوا تکنیک ساده سئو را مطالعه کنید که در آن بصورت مفصل تکنیک های موثر و مهم را به شما آموزش داده ایم.

 

5. تخمین ترافیک ماهانه

یکی از روش هایی که به شما کمک می کند تا میانگین درآمد فروشگاه اینترنتی را بفهمید، تخمین ترافیک ماهانه است. اما این ترافیک را چگونه بررسی کنیم؟ فرض کنید شما می خواهید فروشگاه محصولات دیجیتال راه اندازی کنید، اما نمی دانید کدام برند طرفدار بیشتری دارد. برای این کار نام محصول مورد نظر خود را با نام برند آن در گوگل جستجو کنید.

گوگل به شما میزان جستجو این کلمه را نشان خواهد داد. باید این موضوع را در نظر بگیرید که هر چه نرخ جستجو کلمه بالاتر باشد، احتمال افزایش نرخ کلیک سایت فروشگاهی شما نیز بیشتر است و رقابت نیز سخت تر! حال اگر این کلمه بصورت میانگین 10 هزار بار جستجو شود، از این ده هزار جستجو چه تعداد سهم فروشگاه شما خواهد شد؟

-

بیشتر بدانید: هزینه راه اندازی وب سایت حرفه ای


 

نرخ فروش در فروشگاه اینترنتی چیست؟

نرخ فروش در یک فروشگاه اینترنتی اصطلاحا به تعداد کلیکی گفته میشود که با ایجاد جذابیت های مختلف تبدیل به فروش محصول یک فروشگاه اینترنتی بشود.

 

عوامل موثر در افزایش درآمد فروش اینترنتی:

  • قیمت رقابتی
  • کیفیت بالای محصول
  • جلب اعتماد مشتریان
  • سایت حرفه ای و کاربر پسند
  • پشتیبانی مناسب
  • امکان بازگشت کالای معیوب
  • اطلاع رسانی کافی در مورد محصول

 

با رعایت موارد فوق می توانید درآمد فروش اینترنتی خود را بالا ببرید و در این حالت می توان 5 هزار ترافیک را به بیشترین حد فروش رساند و میانگین درآمد یک فروشگاه اینترنتی را محاسبه نمود.

یکی از روش هایی که به شما پیشنهاد میکنم که با انجام آن بتوانید پیش از راه اندازی فروشگاه اینترنتی درآمد آن را محاسبه کنید استفاده از ابزار گوگل ترندز است.

این ابزار در آدرس trends.google.com قابل دسترسی میباشد و میتوان دقیق تر به بررسی کلمات کلیدی پر بازدید و محصولات پرطرفدار در کشور های مختلف پرداخت.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی