اینستاگرام مارکتینگ روشی عالی برای جذب مشتری

اینستاگرام مارکتینگ روشی عالی برای جذب مشتری

طبق آخرین آمار، حدود 25 میلیون کاربر در اینستاگرام پیج تجاری دارند. این نشان می دهد که بیش از 25 میلیون نفر از اینستاگرام درآمد کسب می کنند. اگر شما هم ایده ای برای راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام دارید، پیشنهاد میکنیم که این محتوا را تا آخر مطالعه کنید. در این محتوا مطالبی را برای بازاریابی اینستاگرام به شما آموزش داده ایم که با به کارگیری آنها، می توانید کسب و کار خود را حرفه ای شروع کنید.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام یکی از شبکه های محبوب است که بیش از 800 میلیون کاربر دارد. این شبکه اجتماعی به یکی از منابع مهم، برای کسب درآمد افراد تبدیل شده است. به طوریکه امروزه برای تبلیغ هر کسب و کاری و افزایش فروش، باید در این شبکه فعالیت داشته باشید. بازاریابی اینستاگرام یکی از روش های بازاریابی شبکه های اجتماعی است که با انجام یک سری اصول، می توانید به راحتی به کسب و کار خود رونق ببخشید.

بهتر است تمام نکاتی که در ادامه به شما میگوییم را یادداشت کنید. چرا که اکنون فرصت اجرا کردن تمام نکات بازاریابی اینستاگرام را ندارید و پس از مدتی، آنها را فراموش خواهید کرد. با نوشتن این نکات می توانید بهتر برنامه ریزی کنید و همچنین آنها را فراموش نخواهید کرد.

 

آموزش بازاریابی اینستاگرام 

 

1. عوامل موثر در کسب و کار خود را شناسایی کنید

پیش از آنکه برای هر عملی اقدام کنید، لازم است که به شناخت درستی از عوامل موثر در کارتان برسید. اما شناخت چه چیزهایی در اولویت قرار دارد؟ در ادامه آنها را به شما خواهیم گفت :

 

  • مخاطبان خود را بشناسید

مهم ترین کاری که باید انجام بدهید، شناخت مخاطبانتان است. در واقع شما زمانی می توانید برای پیج فروش خود برنامه ریزی کنید که نیاز و سلیقه مشتریانتان را شناسایی کرده باشید. شما باید بدانید که عمده مخاطبان پیج شما چه ویژگی هایی دارند. برای مثال باید سن، جنسیت، علاقه ها، باورهای ذهنی و … آنها را بدانید. اما چطور می توانید این اطلاعات مهم را بدست بیاورید؟ 

یکی از کارهایی که به شما کمک می کند تا به ویژگی های مخاطبانتان پی ببرید، پرسش و پاسخ با آنها است. حتما شما هم استوری پیج های مختلف را دیده اید که یک باکس پرسش قرار می دهند و در مورد یک موضوع خاص، با مخاطبان خود صحبت می کنند. با این کار می توانید باور ها، سن و جنسیت کاربران پیج خودتان را شناسایی کنید. پس از آنکه به درک درستی از کاربران پیجتان رسیدید، می توانید برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید.

 

  • رقیبان خود را بررسی کنید

در بازاریابی اینستاگرام، شناخت رقیبان و بررسی آنها، یکی از عوامل مهم در موفقیت شما است. با این کار می توانید نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید. همچنین با بررسی آنها می توانید ایده های نابی را کشف کنید که برای بهبود کارتان مفید خواهد بود.

 

  • خودتان را بشناسید!

قطعا در اوایل شروع کارتان، هیچ شناخت درستی از کسب و کارتان ندارید و ممکن است اشتباهات زیادی انجام دهید. در این بین لازم است که به درک درستی از خودتان برسید :

  • نقاط ضعف و قدرت خود را نسبت به رقیبان شناسایی کنید
  • منابع مالی و مهارت های خود را بدانید

با شناخت این دو مورد، می توانید عواملی که مانع رشدتان می شود را اصلاح کنید. برای مثال در هنگام شناسایی نقاط قدرت و ضعفتان، ممکن است به این نتیجه برسید که محصولات شما بسته بندی درستی ندارند. همین یک مورد می تواند در فروش شما موثر باشد. از طرفی با توجه به میزان منابع مالی که دارید، می توانید تصمیم بگیرید که برای اصلاح بسته بندی محصولات، باید چه کاری انجام دهید.

 

2. هدفتان را از بازاریابی در اینستاگرام مشخص کنید

یکی از اشتباهات رایج صاحبان کسب و کار، عدم تعیین هدفشان است. فرض کنید که شما یک برند محصولات غذایی ارگانیک دارید. شما در اینستاگرام اقدام به تبلیغات گسترده و هزینه گزاف برای آن می کنید. اما به نتیجه دلخواه نمی رسید. 

چرا ؟ در واقع شما هدفتان را درست شناسایی نکرده اید. محصول شما به گونه ای است که در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، قابلیت فروش دارد. اما شما در پیج خود سعی می کنید که آنها را به مردم عادی بفروشید و متناسب با همین هدف هم تبلیغات می کنید. در صورتی که شما باید برای برندسازی و معرفی محصولاتتان به فروشگاه های بزرگ، تلاش کنید. پس به طور کلی در بازاریابی اینستاگرام، دو چیز هدف اصلی است؛

فروش مستقیم

برندسازی

متناسب با کسب و کارتان باید برای یکی از آنها برنامه ریزی کنید.

 

بازاریابی اینستاگرام-

 

3. تکنیک های بازاریابی اینستاگرام را عملی کنید

اکنون که به درک درستی از کسب و کارتان رسیده اید، باید تکنیک های بازاریابی اینستاگرام را اجرا کنید. در ادامه اقدامات لازم برای این کار را خواهیم گفت :

 

1- بیو اینستاگرام را جذاب و مرتبط با کارتان بنویسید 

بیو محتوایی است که در ابتدای پیج نوشته می شود و یک اطلاعات کلی به دنبال کننده های شما می دهد. اما بیو پیج شما باید ویژگی هایی داشته باشد که در ادامه آنها را به شما می گوییم :

  • عکس پروفایل شما باید جذاب باشد و بتواند یک تصویری از کسب و کارتان در ذهن مخاطب ایجاد کند
  • هایلایت های پیج ( استوری های مهمی که برای همیشه در پیج ذخیره می شوند) تمام سوالات مخاطبان را مانند نحوه سفارش، مدت زمان تحویل کالا، هزینه پست محصول و… در آنها بیان شده باشد.
  • متن بیو باید به مخاطب بفهماند که دقیقا کسب و کار شما چیست.

 

2- اکانت خود را تجاری کنید

در اینستاگرام دو حساب وجود دارد، اکانت عادی و اکانت تجاری. اگر به تازگی پیج خود را ساخته اید که حسابتان عادی است. اما اگر می خواهید حسابتان را تجاری کنید، باید اقداماتی را انجام دهید. اما مزیت اکانت تجاری نسبت به عادی چیست؟ در واقع در اکانت تجاری شما می توانید به راحتی پیج خودتان را تحلیل و بررسی کنید. اکانت تجاری بخشی به نام insight دارد که در آن می توانید تمام آمارهای پیج را مشاهده کنید. در محتوا " آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام" به شما یاد داده ایم که چطور اکانت خود را به اکانت تجاری تبدیل کنید.

 

3- برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید

تقویم محتوایی داشته باشید. اگر هنوز ایده ای برای استوری و پست های اولیه خود ندارید، می توانید از نکات زیر استفاده کنید :

  • از محصولات جدیدتان استوری تهیه کنید
  • پشت صحنه تولید یا بسته بندی محصولاتتان را در پیج قرار دهید
  • از نحوه استفاده محصولاتتان پست یا استوری آماده کنید
  • تجربیات و رضایت مشتریان خود را استوری کنید
  • گاهی محتواهای طنز و سرگرم کننده قرار دهید

 

4. برای افزایش فالوور اقدام کنید

یکی از مهم ترین اقدامات برای اینستاگرام مارکتینگ، جذب فالوور است. در واقع شما تمام اقدامات گفته شده تا الان را برای جذب فالوور انجام می دهید. اما زمانی می توانید فالوور های بیشتری جذب کنید که محتواهای ارزشمندی تولید کنید. محتوا " 7 نکته طلایی برای پیج حرفه ای فروش محصول در اینستاگرام " نکاتی را برای جذب فالوور می گوید، آن را حتما مطالعه کنید. در ادامه چندین نکته برای افزایش فالوور به شما آموزش داده ایم :

1- از هشتگ ها استفاده کنید

هشتگ هایی که در زیر هر پست می گذارید، می تواند به راحتی مخاطبان را جذب کند. البته استفاده از هر هشتگی به شما کمک نمی کند. باید از هشتگ های پر مخاطب و مرتبط با کارتان استفاده کنید. البته نحوه هشتگ گذاری زیر هر پست، نیاز به تجربه دارد. شما به مرور زمان متوجه می شوید که کدام هشتگ برای پیج شما بهتر است و بازخورد بیشتری می گیرد.

 

2- از طریق کامنت بازاریابی کنید

یکی از تکنیک های بازاریابی، کامنت مارکتینگ است. شما می توانید به پیج کسب و کارهای مشابه خودتان رفته و در زیر پست های آنها نظر بدهید. توجه کنید که کامنت شما نباید صرفا تبلیغاتی یا جملات معمولی باشد. باید سعی کنید در زمینه مرتبط با همان پست، یک نظر ارزشمند بنویسید. با این کار اگر تصویر پروفایل شما جذاب هم باشد، مخاطبان ترغیب می شوند که پیج شما را ببینند.

 

3- مسابقه برگزار کنید

شما می توانید به مناسبت های مختلف، مسابقه برگزار کنید. به این شکل که زیر پست خود شرایط مسابقه را ذکر می کنید و برای آن جایزه تعیین می کنید. با این کار مخاطبان شما برای شرکت در مسابقه ترغیب می شوند. برای مثال می توانید به آنها بگویید که 4 نفر را زیر پست منشن کنند و پس از آنکه قرعه کشی انجام شد و جایزه بگیرند. 

نکته مهمی که باید بدانید این است که بسیاری از پیج ها، تنها هدفشان شرکت در مسابقه است و مخاطب حقیقی نیستند. برای آنکه از شرکت این دسته از پیج ها جلوگیری کنید، هشتگ " مسابقه " را زیر پستتان قرار ندهید.

 

تکنیک های بازاریابی اینستاگرام-

 

5. برای رفتن به اکسپلور تلاش کنید

اکسپلور یا بخش سرچ اینستاگرام،  با آیکون ذره بین مشخص شده است. پست هایی به این بخش می روند که در همان لحظه انتشارشان، تعداد زیادی لایک، کامنت و اشتراک گذاری بگیرند. اما چطور می توانید پست های خود را به اکسپلور ببرید؟

اولین کار این است که محتوای با کیفیت تولید کنید.

سپس پست خود را استوری کنید. یا اینکه قبل از انتشار پست، از فالوور های خود بخواهید که در ساعت مشخص شده، قسمت یادآوری پیجتان را فعال کنند تا در همان لحظه انتشار، پست را لایک کرده و کامنت بگذارند.

در زمان هایی که می دانید اغلب مخاطبانتان فعال هستند، پست خود را منتشر کنید.

 

6. برنامه برگزاری لایو داشته باشید

اگر ابتدای کار خود هستید، می توانید با افراد پر مخاطب صحبت کنید و با هم یک لایو آماده کنید. با این کار می توانید فالوور های خود را تبادل کنید. البته لایوی که می گیرید باید محتوای مفید و جذابی داشته باشد.

 

7. تبلیغات کنید

تقریبا 80 درصد پیج های معروف و بزرگ، برای تبلیغات برنامه ریزی داشته و هزینه می کنند. اما چطور تبلیغات کنید؟ بهترین راه برای تبلیغ پیجتان، خود اینستاگرام است. به این صورت که شما به پیج های معروف و مرتبط با کارتان مراجعه کرده و به ازای پرداخت هزینه به آنها، کارتان را تبلیغ می کنید.

 

8. خلاقیت داشته باشید

راهکارهایی که تا اینجا به شما گفته شد، تنها بخشی از اقدامات لازم برای بازاریابی اینستاگرام است. شما می توانید راهکارهای دیگری را نیز استفاده کنید. در ادامه چند مورد را بیان کرده ایم :

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید، این است که با پیج های مختلف صحبت کنید و به صورت دوره ای و رایگان، یکدیگر را در استوری های خود معرفی کنید.

همچنین شما می توانید به پیج کسب و کارهایی که مکمل کار شما هستند مراجعه کنید. سپس به ازای معرفی آنها به فالوور هایتان، از آنها بخواهید که این کار را نیز برای شما انجام دهند. برای مثال اگر در زمینه پخت کیک و شیرینی فعالیت دارید، می توانید به پیج های فروش محصولات قنادی مراجعه کنید.

 

رابطه بازاریابی اینستاگرام و وب سایت

می توان گفت که اینستاگرام و وب سایت، رابطه متقابل دارند یا به عبارتی تکمیل کننده یکدیگر هستند.

برای مثال بسیاری از وب سایت ها در انتهای صفحات خود، آدرس پیج اینستاگرامشان را نیز قرار داده اند و مخاطبان را برای دنبال کردن آن، ترغیب می کنند. با این کار مخاطبان سایت را به پیج فرستاده و فالوور هایشان را افزایش می دهند. برعکس این اتفاق هم وجود دارد، اینکه فالوور های خود را برای خرید به سایت هدایت می کنند. به این شکل هر دو بازار فروش را خواهید داشت و می توانید هر دو را باهم پیش ببرید.

شما می توانید از راه های مختلفی برای خرید سایت آماده ارزان، اقدام کنید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شهرکد در ارتباط باشید. ما به شما کمک می کنیم که متناسب با نیاز کسب و کارتان، سایت خود را طراحی کنید.

شما می توانید با ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای، فالوور های خود را به سایتتان هدایت کنید و فروشی راحت و مدیریت شده را تجربه کنید. برای اطلاع از " امکانات فروشگاه اینترنتی " می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی