7 نکته طلایی برای پیج حرفه ای فروش محصول در اینستاگرام

7 نکته طلایی برای پیج حرفه ای فروش محصول در اینستاگرام

یکی از روش های فروش اینترنتی محصولات، ساخت پیج در اینستاگرام است. اما آیا همه پیج های ساخته شده پر فروش هستند؟ ما در این مطلب سعی کرده ایم نکاتی را برایتان شرح دهیم که پیج های پر فروش آن را به کار گرفته اند. در ادامه 7 نکته طلایی برای پیج حرفه ای فروش محصول در اینستاگرام را خواهیم گفت.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام

1. توضیحات محصول را در کپشن جذاب بنویسید

ابتدا باید سعی کنید به نحوی توضیحات را بنویسید که برای مشتری کاملا شفاف و قابل فهم باشد. در کنار شفاف بودن توضیحات، باید توضیحات جذاب و مورد علاقه مشتری باشد. 

اصولا پیج های پر فروش، هر کدام سبک نوشتن خاص و منحصر به فرد خود را دارند. گاهی آنها از مشتریان می خواهند تا در قالب کامنت، توضیحی را برای محصول بنویسند؛ با این کار به راحتی می توانند سبک سلیقه دنبال کننده های خود را کشف کنند و مطابق با آن توضیحات بعدی را بنویسند. 

نحوه نوشتنتان باید صمیمانه باشد و علاوه بر ذکر نکات مثبت محصول، آموزشی نیز به کاربر بدهد.

استفاده از شکلک های مرتبط با هر متن و یا جمله تاثیر زیادی در منتقل کردن احساسات به مشتریان دارد. شما می توانید برای نوشتن اصولی توضیحات محصول محتوای " ۱۲ ترفند طلایی آموزش نوشتن توضیحات محصول " را مطالعه کنید.

 

2. پیج فروش خود را به زیبایی و با خلاقیت بچینید

اگر به پیج های مطرح مراجعه کرده باشید، خواهید دید که نحوه چیدمان پست ها کنار هم و همچنین فضایی که در آن تصاویر گرفته شده یک دست و خاص هستند. اصولا این نوع پیج ها در پست های خود یک رنگبندی خاص و واحد را استفاده می کنند. ظاهر پیج می تواند تاثیر زیادی در جذب مشتری داشته باشد و این حس را به آنان منتقل میکند که شما در کار خود نظم داشته و کاربران برایتان اهمیت دارند.

شاید بگویید برای داشتن تصاویر با کیفیت نیاز به دوربین حرفه ای دارید، درست است. دوربین حرفه ای تاثیر زیادی در کیفیت تصاویر دارد، اما شما با داشتن یک گوشی هوشمند و درست کردن فضایی برای پس زمینه تصاویر، میتوانید تصاویر با کیفیت و زیبایی را تولید کنید. خواندن محتوای " تکنیک های انتخاب عکس برای فروشگاه اینترنتی " می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

فیلتر های اینستاگرام نیز می تواند به شما کمک زیادی کند. البته اگر پیج فروش لباس دارید، لازم است که بدون فیلتر از آن عکس بگیرید، چراکه کاربران می خواهند رنگ و جنس واقعی لباس را ببینند.

حتی شما می توانید برخی محصولات را در جایی که کاربرد دارد، قرار بدهید و از آن عکس بگیرید. برای مثال اگر پیج فروش لوازم آشپزخانه دارید، بهتر است محصولات خود را در آشپزخانه و در جایی که استفاده می شود گذاشته و تصویر آن را آماده کنید؛ با این کار به کاربر کمک کرده اید تا بهتر محصول را در فضای خانه خود تصور کرده و برای خرید ترغیب شود.

 

ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام-

 

3. از محصول خود ویدیو تهیه کنید

برخی از محصولات نیاز به آموزش دارند، شما می توانید از طرز استفاده محصول فیلمی را تهیه کنید و در کنار تصاویر آن منتشر کنید. همچنین قرار دادن تصاویر سریالی از زوایای مختلف محصول می تواند به انتخاب مشتریان کمک بیشتری کند.

 

4. از اینفلوئنسر ها کمک بگیرید

یکی دیگر از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام، همکاری با اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرها افرادی هستند که تاثیر زیادی در مردم داشته و مردم به آنها اعتماد دارند، همچنین  پیج اینستاگرام آنها نیز تعداد زیادی دنبال کننده دارد.

شما می توانید با این افراد که به حوزه کاری شما مرتبط هستند همکاری کنید. برای مثال اگر در حوزه فروش لوازم آرایشی فعالیت می کنید، می توانید پس از تعامل با این افراد که در حوزه آرایش فعالیت دارند، محصولات خود را برایشان ارسال کنید و از آنها بخواهید تا در پیج خود محصولات را نقد و بررسی کنند.

با این کار شما توانسته اید محصولات و پیج خود را تبلیغ کنید و برند خود را تقویت کنید. البته به این نکته توجه کنید که اصولا ابنفلوئنسرها، محصولاتی را نقد و بررسی می کنند که از کیفیت آن مطمئن باشند، بنابراین کیفیت کار و محصولات خود را بالا ببرید.

 

5. از هشتگ ها استفاده کنید

هشتگ  ها در اینستاگرام نقش کلمات کلیدی را در گوگل دارند. به عبارتی این هشتگ ها کلماتی هستند که عموم کاربران اینستاگرام آنها را جستجو می کنند. برای اینکه بتوانید پست های خود را در اکسپلور وارد کنید و علاوه بر دنبال کننده های کنونی، از طریق قسمت جستجو نیز دنبال کننده جذب کنید، لازم است که به نوشتن هشتگ های مرتبط با محصولات توجه کنید.

گاهی شما می توانید هشتگ خاص خود را بسازید و با آن برند سازی کنید!

ترفند های افزایش فروش در اینستاگرام-

6. در کنار فروش، آموزش هم داشته باشید

شاید در نگاه اول کار شما ربطی به آموزش نداشته باشد اما این کار می تواند در جذب کاربر موثر باشد. برای مثال اگر در حوزه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت دارید، می توانید پست های مراقبت از پوست، مو و حتی آرایش هایی که مد سال هستند را نیز به کاربران خود ارائه دهید.

یا در پیج خود آموزش هایی را برای تشخیص محصولات با کیفیت برای کاربران قرار دهید. یکی از دلایل موفقیت دیجی کالا همین است، چرا که به کاربران آموزش می دهد تا محصول با کیفیت خریداری کند. همچنین می توانید موضوعات جذاب دیگری که کاربران به آن علاقه دارند را نیز در پیج خود مطرح کنید.

 

7. خرید را آسان کنید

اکنون که دنبال کننده های خود را افزایش داده اید، باید خرید را برای آنان آسان کنید. روش های مختلفی برای ثبت سفارش وجود دارد. شما می توانید از کاربران بخواهید که در دایرکت شما ثبت سفارش را انجام دهند و یا اینکه با شماره واتس اپ در ارتباط باشند. این شیوه فروش در ابتدا کاری ساده و مناسب به نظر می رسد؛ اما با گذشت زمان و افزایش تعداد مشتریان، توانایی پاسخگویی به آنها کاهش پیدا می کند. شاید بگویید افرادی را برای پاسخگویی استخدام می کنیم، اما این افراد نیز نیازمند حقوق بوده و ممکن است نتوانند به درستی با مشتریان برخورد کنند.

پیشنهاد شهر کد چیست؟ ما به شما ساخت فروشگاه اینترنتی با کمک فروشگاه ساز را پیشنهاد می کنیم. با این کار می توانید در کنار بازاریابی از طریق اینستاگرام، سفارشات خود را در سایت ثبت کنید. با کمک فروشگاه ساز دیگر نیازی به استخدام افراد زیادی برای مدیریت پیج نداشته و بدون محدودیت زمانی می توانید مشتریان را از خود راضی نگه دارید. در واقع با این روش، اینستاگرام کانالی برای جذب مشتری خواهد بود. کافیست برای ثبت سفارش فروشگاه ساز اقدام کرده و پس از آماده سازی فروشگاه، لینک آن را در پیج خود قرار دهید؛ دیگر مشتریان بدون نیاز به مراجعه به دایرکت و یا واتس اپ، موجودی و قیمت محصولات را چک کرده و به راحتی و با انتخاب انواع روش های پرداخت، محصول خود را خریداری می کنند.

 

در پایان

نکات گفته شده به شما کمک می کند تا پیج پر فروشی داشته باشید. اما دیگر دوره ثبت سفارش در دایرکت به سر رسیده است و برای نگه داشتن دنبال کننده باید بتوانید در سریعترین زمان به سوالات آنها پاسخ دهید و سفارششان را ثبت کنید. برای این کار کافیست یک فروشگاه ساز داشته باشید!

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی