روش های افزایش امنیت فروشگاه اینترنتی

روش های افزایش امنیت فروشگاه اینترنتی

امنیت فروشگاه اینترنتی نقش زیادی در موفقیت و جذب مشتری دارد؛ به همین دلیل لازم است که با استفاده از روش های مختلفی امنیت را در فروشگاه اینترنتی برقرار کنیم. در ادامه این مطلب بهترین تکنیک های افزایش امنیت سایت و فروشگاه اینترنتی را برای شما گفته ایم.

افزایش امنیت در طراحی فروشگاه های اینترنتی

امنیت در وب سایت بسیار مهم است؛ چرا که فضای کار شما مجازی است و اگر امنیت این فضا به خطر بیفتد کل کسب و کار شما زیر سوال می رود. اما از آنجایی که فروشگاه های اینترنتی به درگاه بانک متصل می شوند و در آنها بحث فروش کالا در محوریت اصلی قرار دارد، امنیت آن نیز از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

 

1. افزونه های فروشگاه خود را همیشه بروز نگه دارید

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید، لازم است که افزونه های آن را به روز نگه دارید. دقت کنید که افزونه فروشگاه وردپرس یعنی ووکامرس، همواره بروز باشد و همیشه از آخرین بروز رسانی افزونه های بانکی برای ووکامرس خود استفاده نمایید. اما ما به شما توصیه میکنیم سایت اختصاصی تهیه کنید که تمام نکات امنیتی در آن رعایت شده باشد زیرا در مقاله . بررسی معایب وردپرس و عمده‌ترین ضعف‌های آن توضیح دادیم که چرا نباید از وردپرس استفاده کرد

 

2. سایت فروشگاهی خود را به SSL مجهز کنید

 از دیگر روش های افزایش امنیت سایت استفاده از پروتکل https است. با این کار می‌توانید از شرکتی که خدمات هاستینگ گرفتید، بخواهید تا گواهی SSL را برای شما فعال کنند. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس در فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید می توانید برای اینکار از افزونه Easy SSL استفاده نمایید. در زمینه SSL مقاله تاثیر SSL در سئو سایت فروشگاهی را از دست ندهید!

 

3. بر روی فروشگاه اینترنتی خود دیوار آتش قرار دهید

 

-

 

4. انتخاب هاست ایمن

تمام شرکت های میزبانی وب کار مشابهی را انجام میدهند اما اگر اصولی تر بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که کیفیت امکانات، پهنای باند و ساختار فنی شرکت تاثیر زیادی در کارایی شرکت دارد. شرکت های هاستینگ روش های مختلفی مانند هاست اشتراکی و هاست اختصاصی را برای خدمات دهی ارائه می کنند.

اگر کسب و کار شما در حال رشد است و در آینده به یک کسب و کار حرفه ای و بزرگ تبدیل میشود، هاست اختصاصی بهترین گزینه برای شما است. اما قبل از خرید هاست به خوبی خدمات و پشتیبانی شرکت هاستینگ را بررسی کنید. به همین دلیل ما محتوای معرفی شرکت برتر هاستینگ را برای شما آماده کرده ایم.

 

5. استفاده از درگاه پرداخت معتبر

یکی از نکات مهم برای افزایش امنیت سایت و کاربران، استفاده از درگاه پرداخت مطمئن است. اگر درگاه پرداخت اعتبار و امنیت کافی نداشته باشد، هکران به راحتی اطلاعات کاربران را دزدیده و فروشگاه شما دچار مشکل می شود.

 

6. بک آپ گیری منظم از سایت

به صورت مرتب از سایت خود بک آپ بگیرید. بسیاری از هاست ها خودشان به صورت خودکار از سایت بک آپ گیری می کنند. به این شکل در صورت بروز مشکل می توانید از آنها کمک بگیرید. اما بهتر است که به بک آپ گیری شرکت هاستینگ اکتفا نکرده و خودتان هم از سایت بک آپ بگیرید. به این ترتیب در صورت بروز مشکل و یا اعمال تغییرات اشتباه در سایت، می توانید به راحتی سایت را به حالت اول برگردانید.

 

7. بالابردن امنیت اطلاعات کاربران

شما به عنوان مدیر فروشگاه اینترنتی باید امنیت اطلاعات کاربران سایت را بالا ببرید. برای این کار می توانید از تکنیک های زیر استفاده کنید:

  • یادآوری خودکار به کاربران برای تغییر رمز عبور خود
  • استفاده کاربران از رمز عبورهای متفاوت
  • مشخص کردن قوانین برای رمزگذاری؛ به عنوان مثال رمز عبور 8 کاراکتر و شامل حروف و اعداد باشد
-

 

8. ذخیره نکردن اطلاعات کاربران فروشگاه 

برای بالا بردن امنیت فروشگاه به هیچ عنوان اطلاعات مهم کاربران نظیر اطلاعات کارت بانکی را ذخیره نکنید. در صورتی که سایت فروشگاهی شما هک شود، افشا این اطلاعات می تواند خطرات زیادی را برای کسب و کار شما و مشتریان داشته باشد.

 

9. از CDN استفاده کنید

CDN شبکه ای از سرورهای توزیع شده است که اطلاعات یک سایت را از نزدیک ترین سرور به کاربر نشان می دهد. از CDN برای شناسایی بد افزارها و همچنین جلوگیری از حملات DDOS استفاده می شود. حملات DDOS یا داس، حملاتی هستند که اصولا هکر ها برای از دسترس خارج کردن سایت استفاده می کنند. به این صورت که همزمان تعداد زیادی کاربر به سایت وارد شده و همین مسئله باعث از دسترس خارج شدن سایت خواهد شد.

افزونه راکت در فروشگاه های وردپرسی قابلیت فعالسازی این گزینه را دارد.

 

10. کش سایت را پاک کنید

اطلاعات کش یکی از اصلی ترین اطلاعاتی است که هکران می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. کوکی های ذخیره شده، جستجوها و سابقه وب می تواند دسترسی به اطلاعات کاربران سایت را برای هکران راحت کند. به همین دلیل بهتر است برای محافظت بیشتر از وب سایت، کش سایت را به موقع پاک کنید. اگر وب سایت شما وردپرسی است، می توانید از افزونه های مناسب این کار استفاده کنید.

 

سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی

در همین راستا گروه طراحی شهرکد با پشتوانه تجربه چندین ساله خود در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای به شما اطمینان خاطر لازم در مورد امنیت کامل فروشگاه ها و سایت های مدنظر مشتریان را می دهد. فروشگاه ساز حرفه ای گروه شهرکد نمونه هایی موفق زیادی را ارائه داده است که در ادامه  سیستم ها و خدمات منحصر به فرد آن در طراحی سایت های سفارش محصول را معرفی می کنیم.

برای دریافت مشاوره و طراحی فروشگاه اینترنتی برای محصولات خود با مشاوران و طراحان گروه شهرکد تماس بگیرید و اهداف و برنامه‌های خود را برایمان شرح دهید. همان گونه که گفته شد، طراحی فروشگاه اینترنتی موفق، علاوه بر اطلاعات فنی در زمینه‌ی فعالیت به زیرساخت قوی الکترونیکی، اطلاعات کافی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی نیز نیاز است. با تکیه بر دانش و تجربه تلاش می‌کنیم بهترین و کارآمدترین روش‌ها را به شما ارائه نماییم.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی