نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

به طور کلی فروشگاه های اینترنتی فروش محصولات را برای صاحبان کسب و کار آسان تر کرده است. اما هر فروشگاهی نمی تواند برای صاحبان آن سودمند باشد؛ چرا که یک فروشگاه اینترنتی خوب و با کیفیت باید ویژگی هایی خاصی داشته باشد. در این مطلب نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی را برای شما بیان می کنیم.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی، همانند ویترینی می باشد که شما می توانید محصولات مورد نظر خود را در آن مشاهده کرده و سپس اقدام به خرید کنید. در خرید اینترنتی، پرداخت بصورت آنلاین می باشد و از طریق پست سفارش به دست مشتری میرسد.

1. انتخاب اسم دامنه مرتبط و مناسب فروشگاه

دقت داشته باشید که داشتن یک اسم مناسب و مرتبط با کسب و کار شما، از ملزومات یک سایت فروشگاهی می‌باشد. پس اگر قصد خرید سایت فروشگاهی دارید، قبل از هر چیز دقت کنید که نام سایت مورد نظر با کالایی که قصد فروش آن را دارید مرتبط باشد؛ به ویژه اگر این سایت قبل از خریداری فعال بوده است. برای انتخاب نام مناسب برای دامنه محتوای راهنمای انتخاب اسم برای سایت را مطالعه کنید.

 

2. طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای و قدرتمند

بدترین روش، استفاده از وردپرس و جوملا ووکامرس و امثالهم است که در این صورت امکان تغییرات در اینده بسیار سخت و گران خواهد بود و همچنین سرعت سایت به مرور کاهش میابد

پیشنهاد ما سفارش طراحی سایت اختصاصی با تکنولوژی دات نت است

 

بیشتر بخوانید: امنیت در طراحی فروشگاه اینترنتی

 

3. ظاهر گرافیکی جذاب و کاربری آسان

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی، توجه به ظاهر گرافیکی سایت، آسان بودن کار با آن و در دسترس بودن سریع امکانات برای کاربران می‌باشد. رنگ‌ها و اشکالی که در طراحی سایت بکار رفته ‌است، بهتر از به نحوی با موضوع و نوع خدماتی که ارائه می‌ کنید همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی اسباب بازی کودک دارید، بهتر است از رنگ های شاد و تند در ظاهر گرافیکی سایت استفاده شود.

حتی اگر محصولات با کیفیت و با قیمت مناسبی برای فروش داشته باشید، رابط کاربری ضعیف، اشتیاق خریدار را برای استفاده از سایت شما از بین می‌برد. جذابیت و متفاوت بودن در بحث بازاریابی نکته‌ای بسیار کلیدی می‌باشد، پس دقت کنید فروشگاه اینترنتی آماده‌ای که قصد خرید آن را دارید این موارد را رعایت کرده باشد.

 

4. باز شدن سریع صفحات سایت

سرعت بالا و خدمات دهی سریع یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی است. برای خرید فروشگاه اینترنتی آماده باید به این مسئله توجه داشته باشید، سایتی که قرار است برای خدمات خود خریداری کنید از سرعت مناسبی برخوردار باشد.

کاربران انتظار دارند هنگامی که در سایت فروشگاهی شما به جستجوی کالای مورد نظر خود مشغول هستند، صفحات با سرعت برای آن‌ها باز و نمایش داده شود. دارا نبودن چنین خاصیتی باعث می‌شود تا کاربران به سادگی سایت شما را ترک کرده و به سایت دیگری مراجعه کنند.

حداکثر زمانی که برای باز شدن یک صفحه اینترنتی معمول است حدود ۴ ثانیه می‌باشد. دقت کردن به همین نکات به ظاهر کوچک در نتیجه نهایی و کسب رضایت مشتری بسیار تاثیرگذار می‌باشد. برای اینکه سرعت سایت شما افزایش پیدا کند، باید تکنیک های سئو و بهینه سازی را پیاده سازی کنید. برای مطالعه بیشتر تکنیک های سئو مطالعه محتوای سئو سایت فروشگاهی را پیشنهاد می کنیم.

 

5. داشتن روش‌های پرداخت آسان و ایمن

یکی از مهم‌ترین مشخصاتی که یک فروشگاه ساز حرفه ای باید داشته باشد، سادگی و آسان بودن روش خرید و پرداخت می‌باشد. فراهم کردن روش‌های پرداخت متفاوت از جمله پرداخت از طریق درگاه آنلاین اینترنتی، کارت به کارت یا پرداخت آفلاین، پرداخت وجه پس از دریافت کالا و ... در جلب رضایت مشتری اهمیت ویژه ای دارد. همچنین داشتن سبد خرید برای اضافه کردن کالاهای بیشتر و نمایش کلی اطلاعات مربوط به پرداخت الزامی است. داشتن روش‌های مختلف پرداخت و تحویل کالا در بالا رفتن رضایت کاربران و افزایش فروش شما تاثیر بسزایی دارد. در همین مورد محتوای بررسی درگاه های پرداخت فروشگاه اینترنتی را حتما مطالعه کنید.

-

6. نوار جستجو و استفاده از فیلترینگ

یکی از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی که می تواند خرید را برای مشتری آسان کند، داشتن نوار جستجوی پیشرفته و امکان فیلترینگ بر اساس ویژگی های کالا می‌باشد. در برخی مواقع کاربر نمی تواند محصول مورد نظرش را در سایت پیدا کند، در این زمان امکان جستجوی پیشرفته می تواند به او کمک زیادی کند.

از طرفی امکان فیلترینگ محصول، سبب میشود تا مشتری با توجه به معیار های خود، محصولات شبیه آنچه در ذهن دارد را در یک صفحه فروشگاه شما ببیند.

 

7. هماهنگ با استاندارد های نماد الکترونیکی یا Enamad

همانطور که میدانید نمایش لوگو اینماد در فروشگاه های اینترنتی در جلب اعتماد مشتریان بسیار موثر است. بنابراین قبل از خرید یک فروشگاه اینترنتی ، مطمئن شوید که آن فروشگاه ساز تمامی فاکتورهای ضروری برای دریافت اینماد داشته باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، شهرکد تمامی الزامات وزارت صنعت، معدن و تجارت را برای دریافت اینماد در فروشگاه ساز خود رعایت کرده است.

اگر هنوز اقدام به دریافت نماد اعتماد نکرده اید، محتوای راهنمای دریافت اینماد به شما کمک زیادی می کند.

 

8. قابلیت ثبت خبرنامه

این قابلیت به کاربران سایت شما این امکان را میدهد تا در صورت تمایل شما ایمیل یا شماره موبایل خود را در خبرنامه وارد کنند. این کاربران در زمان های خاص بن های تخفیف، اطلاعیه کالاهای جدید و اعلام نتایج قرعه کشی ها و ... را از طریق ایمیل دریافت میکنند.

با این کار مشتریان وفادار جمع آوری میکنید و همیشه محصولات جدید فروشگاه خود را به آنها یادآور می شوید. این کار بهترین نوع بازاریابی است که می تواند به خوبی مشتریان قبلی را برای خرید بعدی ترغیب کند. بنابراین فروشگاه سازی تهیه کنید که امکان خبرنامه را در خود داشته باشد.

 

9. سازگاری با انواع صفحه نمایش ها

این روزها مردم با استفاده از سیستم های مختلفی از جمله موبایل ، تبلت و...  صفحات وب را جستجو می کنند. بنابراین هر وبسایتی باید بتواند خودش را با اندازه صفحه نمایش کاربر تطبیق دهد، که اصطلاحا به این نوع از وب سایت ها، سایت های واکنشگرا یا ریسپانسیو می گویند. در زمان طراحی سایت فروشگاهی، به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشید و قبل از اقدام به خرید دمو و نمونه های آن فروشگاه را در گوشی موبایل خود چک کنید.

 

10. ایجاد صفحه اول جذاب

 

منظور از صفحه اول سایت، همان home page سایت است. در این قسمت که بیشتر برای معرفی خودتان و خلاصه ای از خدمات و محصولات استفاده می شود، باید به صورت خلاصه، مفید و جذاب موارد مهمی را ذکر کنید. صفحه اول شما باید دارای یک اسلایدر جذاب، منو های دسته بندی شده، بخشی به عنوان آخرین مقالات، دسترسی و کال تو اکشن برای صفحات محصول یا money page و ... باشد.

 

11. ساخت صفحه درباره ما جامع و کامل

 

یکی از صفحاتی که کمتر مورد توجه قرار میگیرد، صفحه درباره ما است. شاید تصور کنید کمتر کسی از این صفحه دیدن می کند، اما این تصور کاملا غلط است. افرادی که برای اولین بار به سایت شما می آیند، هیچ شناختی از شما نداشته و دنبال اطلاعاتی از شما هستند. به همین دلیل صفحه درباره ما اولین صفحه ای است که کاربر تازه وارد به آن مراجعه کرده و با دقت آن را مطالعه می کند.

به همین دلیل این صفحه را با حساسیت بیشتری درست کنید؛ در این صفحه به صورت کامل خودتان، اعضا تیمتان، نحوه کار، محل دفتر یا کارخانه و ... را ذکر کنید. بیان دقیق اطلاعات، می تواند اعتماد کاربر را بیشتر جلب کند.

 

12. ساخت صفحه تماس با ما

هر نوع راه ارتباطی با شما از جمله شماره تلفن ثابت، همراه، ایمیل، شبکه های اجتماعی و ... باید در این صفحه ذکر شود. اصولا کاربران برای پیدا کردن سریع راه های ارتباطی با شما حتما به این صفحه خواهند آمد.

 

13. ایجاد صفحه خدمات

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی، داشتن یک صفحه خدمات عالی، کامل و جذاب است. شما باید در این صفحه تمام خدماتی که ارائه می کنید را بگویید.

 

14. صفحه محصولات یا فروشگاه

زمانی که مشتری برای خرید به سایت شما مراجعه می کند، باید بتواند به راحتی به تمامی محصولات دسترسی داشته باشد. شما باید صفحه ای را تحت عنوان فروشگاه ساخته و تمامی محصولات را در آن قرار دهید. همچنین، این صفحه باید در منو اصلی سایت دیده شود.

.

15. بخش مقالات سایت

-

از جمله مهم ترین نکات در طراحی سایت فروشگاهی، داشتن یک صفحه وبلاگ است. تولید محتوا و بازاریابی به کمک آن یکی از اصلی ترین راه های تبلیغ و جذب مشتری است. این صفحه باید شامل تمامی مقالات منتشر شده در سایت بوده و در منو سایت قرار گرفته باشد.

 

در پایان

در این مطلب نکات مهمی را برای خرید و طراحی سایت فروشگاهی گفتیم. همچنین در ادامه به ضرورت وجود برخی از صفحات در سایت فروشگاهی اشاره کردیم. اگر می خواهید یک وب سایت فروشگاهی با کیفیت و کاربرپسند داشته باشید، باید به تمامی این موارد دقت کنید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره، با ما تماس بگیرید.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی