مزایای راه اندازی مارکت پلیس + هزینه راه اندازی

مزایای راه اندازی مارکت پلیس + هزینه راه اندازی

مزایای مارکت پلیس برای مدیران و فروشندگان چیست؟ آیا داشتن یک وب سایت فروشگاهی که بستری برای دیگر فروشنده ها فراهم کند تا محصولات خودشان را بفروشند، برای مدیر وب سایت هم مزیت دارد؟ با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با سیستم مارکت پلیس یا چند فروشندگی، با مزیت های آن برای مدیران و فروشندگان فروشگاه های اینترنتی نیز آشنا شوید.

سیستم چند فروشندگی (مارکت پلیس) چیست؟

سیستم چند فروشندگی این امکان را فراهم می‌کند تا در یک فروشگاه اینترنتی، چندین فروشنده به طور همزمان محصولات خود را برای فروش به نمایش بگذارند. در واقع مدیر یک مارکت پلیس، محصولی را برای فروش ارائه نمی کند؛ بلکه بستری را فراهم می کند تا فروشندگان به ازای پرداخت مبلغی به عنوان کمیسیون، بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

 

تاریخچه مارکت پلیس یا چند فروشندگی در ایران

مارکت پلیس (marketplace) یا چند فروشندگی به شیوه سنتی در بازارهای ایران دیده می‌شود؛ اما اولین سایت مارکت‌پلیس، دیجی کالا بود که فعالیت چند فروشندگی خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرد. این سایت جزو موفق ترین فروشگاه های اینترنتی ایران با سیستم چند فروشندگی است. به گفته حمید محمدی، مدیر عامل سایت دیجی کالا، تا پایان سال ۱۳۹۷ حدود یک میلیون نوع کالا از طریق مارکت پلیس دیجی کالا به فروش رسیده است. در واقع مارکت پلیس دیجی کالا، این امکان را به دیگر فروشندگان می دهد که بدون صرف هزینه برای تبلیغات، فروشگاه اینترنتی خودشان را ایجاد کنند. علاوه بر آن برای مشتریان نیز این امکان را فراهم کرده است که محصولات مورد نیاز خود را از فروشنده مناسب خریداری کنند.

 

هزینه راه اندازی مارکت پلیس

 همانطور که می دانید امکانات یک مارکت پلیس از فروشگاه های معمولی بیشتر است؛ همین مسئله سبب تفاوت قیمت این دو شده است. اما مارکت پلیس شهرکد این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کمترین زمان ممکن ( 3 روز کاری) یک مارکت پلیس اینترنتی داشته باشید. همچنین تیم ما تلاش کرده است تا این سیستم را با معقول ترین هزینه در اختیار شما قرار دهد تا به راحتی و با کمترین سرمایه در حوزه کسب و کارهای اینترنتی وارد شوید.

شما می توانید هزینه راه اندازی ماکت پلیس را در جدول زیر مشاهده کنید که هر پکیج امکانات خاص خود را دارد. همچنین شما می توانید با ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، بهترین پکیج مارکت پلیس را خریداری کنید.

 

مزایای راه اندازی مارکت پلیس برای مدیران

حتما می دانید که آمازون هم به عنوان اولین و موفق ترین فروشگاه اینترنتی دنیا، سیستم چند فروشندگی را در وب سایت خود به کار گرفته است. سیستم چند فروشندگی از سه رکن مدیر، فروشنده و مشتری تشکیل شده است. موفقیت فروشگاه های بزرگ اینترنتی با این سیستم، یک ایده فوق العاده برای شروع کسب و کار می تواند باشد. در ادامه به مزایای طراحی سایت مارکت پلیس برای مدیران می پردازیم.

 

1. عدم نیاز به سرمایه زیاد

برای داشتن فروشگاه اینترنتی با این سیستم، شما نیاز به نگهداری محصولات و یا هزینه برای تهیه آن ها ندارید. کافی است کمی مهارت در بازاریابی و تبلیغات داشته باشید و یا با کمی مطالعه آن را کسب کنید؛ سپس با خرید هاست و طراحی سایت مارکت پلیس، کسب و کار خود را شروع کنید. هزینه خرید هاست و ایجاد وب سایت چند فروشندگی با هزینه دیگر کسب و کار ها قابل مقایسه نیست. بنابراین با صرف هزینه کم شما علاوه بر به کارگیری مهارت خود در بازاریابی، کسب و کاری پرسود را با کمترین سرمایه شروع کرده اید.

 

2. عدم نیاز به انبار

از آنجایی که با طراحی مارکت پلیس، شما تنها واسطی میان فروشندگان و مشتریان هستید، در نتیجه به انباری برای نگهداری محصولات نیازی ندارید.

 

3. ریسک مالی کم

حتما تا کنون کسب و کارهایی را دیده اید که به دلایل مختلفی شکست خورده اند و سرمایه زیادی را از دست داده اند.با توجه به اینکه در سیستم چند فروشندگی نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارید ، حتی اگر شما در این کار شکست هم بخورید، ضرر آنچنانی نکرده اید.


مارکت پلیس چیست-

 

4. تولید محتوا متناوب

محتوای وب سایت چندفروشندگی، توسط دیگر فروشندگان به طور پیوسته پر می شود. از آنجایی که تنوع محصولات در این نوع وب سایت ها زیاد است، وب سایت شما به خوبی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. با کمک همین موضوع، تبلیغات در این نوع فروشگاه ها منبع درآمد پرسودی خواهد بود.

 

5. عدم نگرانی برای موجود نبودن محصول

اگر یک فروشگاه برخی محصولات را موجود نداشته باشد، می تواند بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهد. همین مسئله یکی از نگرانی ها و دغدغه های فروشندگان است. مارکت پلیس این نگرانی شما را رفع کرده است؛چرا که قرار نیست شما مستقیما محصولی را برای فروش آماده کنید.

 

6. کسب درآمد آسان

با داشتن این سیستم می توانید به ازا فروش هر محصول، از فروشندگان کالا، کمیسیون دریافت کنید. علاوه بر این با افزایش بازدید سایت شما ، با روش های تبلیغاتی مانند قرار دادن بنر برند های بزرگ نیز می توانید کسب درآمد کنید.ر

 

7. جلب اعتماد بیشتر و راحت تر مشتریان

مشتریان به مارکت پلیس ها راحت تر اطمینان می کنند و در نتیجه سعی می کنند بیشتر از مارکت پلیس ها خرید کنند.

 

مزایای راه اندازی مارکت پلیس برای فروشندگان

 

مزایای مارکت پلیس برای فروشندگان-

 

  1.  فروش از طریق مارکت پلیس ها به دلیل بازدید بالای آن زودتر اتفاق می افتد و در نتیجه فروش شما بیشتر خواهد شد.

  2. راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون نیاز به خرید هاست و دامنه

  3. در مارکت پلیس می توان بسیاری از هزینه های بازاریابی را صرفه جویی کرد چون تبلیغات و بازاریابی بر عهده مدیر مارکت پلیس است.

  4. فروش بیشتر با درج نظرات مثبت کاربران درباره محصول

  5. عدم نیاز به دریافت مجوز های لازم برای کسب و کار اینترنتی مانند اینماد (enamad.ir)

  6. در سیستم مارکت پلیس به دلیل تنوع کالا و امکان خرید با قیمت پایین تر، مشتریان بیشتری از این نوع فروشگاه استفاده می کنند.

  7. از مهم ترین مزایای مارکت پلیس برای فروشندگان، فروش نقدی و خلاص شدن از فروش قسطی است.

 

معایب مارکت پلیس برای فروشندگان

  1. عدم هماهنگی میان تامین کنندگان
  2. پرداخت دیر هنگام وجه برای فروشنده (مثلا دیجی کالا حدود 30 روز است)
  3. باید در چارچوب قوانین فروشگاه مارکت پلیس فعالیت داشته باشید.
  4. عدم دسترسی به اطلاعات خریدار مانند ایمیل
  5. سود کمتر به دلیل رقابت بین فروشندگان

 

ویژگی های یک مارکت پلیس خوب چیست؟

ویژگی هایی که سیستم چند فروشندگی باید از آن برخوردار باشد:

  1. پنل اختصاصی برای هر یک از فروشندگان جهت ورود اطلاعات و محصولات
  2. تعیین درصد حق کمیسیون از فروش برای مدیر فروشگاه
  3. ارائه اطلاعات فاکتورها، میزان خرید و فروش و بیشترین محصولات فروخته شده
  4. قابلیت امکان درخواست تسویه حساب برای فروشنده
  5. دارای سیستم بازاریابی و تبلیغاتی
  6. امکان نظارت بر تمام محصولات توسط مدیر
  7. رابط کاربری آسان

 

راه اندازی مارکت پلیس توسط شهرکد

برای راه اندازی سیستم مارکت پلیس، اگر سیستم فروشگاه اینترنتی شما بر پایه Asp.Net می باشد باید افزونه دکان پرو را در سایت خود نصب نمایید. افزونه دکان قابلیت های بسیار زیادی را در زمینه مارکت پلیس و پنل فروشندگان ارائه می دهد، ازجمله قسمت اضافه کردن محصولات و دسته بندی ها، گزارش فروش  و میزان سود و زیان، قسمت برداشت که  قابلیت برداشت وجه را نمایش می دهد.

شما با شهرکد میتوانید به راحتی یک مارکت پلیس شبیه دیجی کالا داشته باشید، برای اطلاعات بیشتر به صفحه فروشگاه ساز بروید.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی