طراحی سایت چند فروشندگی | Multi Vendor

طراحی سایت چند فروشندگی | Multi Vendor

وب سایت های چند فروشندگی نمونه ای از فروشگاه های اینترنتی هستند که به شما این امکان را می دهند تا بتوانید فروشنده های زیادی از سراسر کشور جذب کرده و فروشتان را چند برابر کنید. شهرکد با ارائه سایت فروشگاهی با قابلیت چند فروشندگی در کمتر از 3 روز کاری این امکان را برای شما فراهم کرده است. در ادامه به صورت کامل به این نوع از طراحی سایت پرداخته ایم.

چند فروشندگی چیست؟

در حال حاضر وب سایت های خرده فروشی در حال تبدیل شدن به بازارهای تجارت الکترونیک قدرتمند و حرفه ای هستند. یکی از راه های ورود به این تجارت الکترونیک قدرتمند، استفاده از سیستم چند فروشندگی است. چند فروشندگی در واقع نوعی از فروشگاه اینترنتی است که در آن فروشندگان مختلف محصولات خود را عرضه میکنند و کاربران محصولات خود را از فروشندگان برتر انتخاب کرده و خریداری می نمایند.

خود مارکت پلیس محصولی نمی فروشد و در واقع بستر فروش را برای فروشندگان فراهم میکند و بر روی تبلیغات و زیرساخت های لازم سایت تمرکز دارد. شاید این سوال برای شما مطرح شود که سود این کار برای مدیران سایت چیست؟ باید بگوییم که فروشندگان به ازای فروش محصولات خود در این سیستم، کمیسیونی را که از قبل بصورت قرار داد میان فروشنده و مدیر تعییین شده است را به مدیر این فروشگاه پرداخت می کنند.

طراحی سایت چند فروشندگی

معمولا در طراحی سایت چند فروشگاهی که به سیستم پاساژ هم معروف است، به هر فروشنده یک پنل تعلق می گیرد و فروشنده محصولات خود را از طریق این پنل وارد میکند.

یکی از موفق ترین نمونه های کسب و کار اینترنتی فروشگاه دیجی کالا است که با قابلیت ها و محصولات متنوعی که دارد، سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده. همچنین در کشورهای دیگر فروشگاه اینترنتی آمازون نمونه موفقی از این نوع کسب و کارها هستند.

قطعا داشتن کسب و کار اینترنتی موفق نیاز به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خوب و همچنین دارا بودن قابلیت های متنوع و مفید در راستای آسان تر کردن خرید مشتریان است که این نیز مستلزم داشتن سئو حرفه ای و تولید محتوای مناسب است.

ویژگی های فروشگاه اینترنتی چند فروشنده شهر کد

1. نحوه وارد کردن محصول : فروشگاه ساز شهرکد این قابلیت را دارد که هر فروشنده در پنل خود محصولات را وارد کند و در نهایت با تایید مدیر سایت، محصول در سایت نمایش داده شود. همچنین هر فروشنده می تواند قیمت و موجودی محصولات را به روز کند.

 

2. بررسی وضعیت سفارشات : هر فروشنده به راحتی می تواند سفارشات خود را بررسی کرده و در صورت نیاز آنها را تغییر دهد.

 

3. نحوه تسویه حساب : پس از خرید هر محصول مبلغ آن به حساب مدیر سایت واریز میشود و پس از انجام فرایند های لازم برای کم شدن درصد سود مدیریت، طبق قرار داد مبلغ به حساب فروشنده واریز می شود.

 

4. تراکنش ها : تمامی تراکنش های انجام شده در دسترس فروشنده است و می تواند متناسب با تاریخ آنها را مرتب کند.

 

طراحی سایت چند فروشگاهی

حتما این سوال برای شما پیش می آید که وقتی فروشندگان بتوانند محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش بگذارند چرا باید علاقه مند به معرفی و فروش محصولات شان از طریق سایت دیگری داشته باشند ؟!

یکی از دغدغه های فروشندگان اینترنتی فراهم کردن محلی برای نگهداری محصولات است. علاوه براین تنوع محصولات یک فروشگاه نیز نیازمند تخصص در آن محصولات است. ازطرفی زمانی که یک فروشگاه اینترنتی تنوع کالا نداشته باشد، ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهد و فروشگاه او به عنوان یک فروشگاهی که کامل نیست شناخته شود.

بنابراین بهترین راه استفاده از فروشگاهی با قالب چندفروشندگی است. چراکه با کمک این قالب که فروشگاه های بزرگ و موفقی مانند دیجی کالا و آمازون از آن استفاده می کنند، می توان بدون داشتن دغدغه برای تهیه انواع کالا، در این بستر فروش مناسبی داشت.

این نوع فروشگاه ها بازدید کنندگان زیادی داشته و همین سبب می شود تا برند فروشندگان دیگر سریعتر شناخته شود. حتی اگر انواع محصولات را در فروشگاه خود نداشته باشند، به واسطه سایر فروشندگان، آنها نیز می توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

 

چطور با فروشنده قرارداد ببندیم؟

یکی از دغدغه های صاحبان مارکت پلیس، عملکرد صحیح فروشنده ها است. چرا که اگر فروشنده ها به تعهدات خود عمل نکنند و جنس با کیفیتی را به مشتری نرسانند، اعتبار فروشگاه زیر سوال می رود. از این جهت بهتر است پیش از هر کاری با فروشنده قراردادی را تنظیم کنید. در قرارداد همه نکات لازم را ذکر کنید و شرایط ادامه همکاری را نیز با فروشندگان مطرح کنید. در ادامه می توانید فایل word قرارداد با فروشنده را دانلود کنید.

دانلود نمونه قرارداد

 

مزایای قالب چند فروشگاهی

امکان جذب فروشنده های سراسر کشور

امکان ارسال بازاریاب به صورت مستقیم به پاساژ ها و جلب نظر فروشندگان با ایده هایی همچون امکان معرفی و فروش محصولات برای مدتی مشخص بدون پورسانت و کارمزد .

 

امکان فروش محصولات در فروشگاهی بزرگتر و شناخته شده تر

مثلاً فروش محصول در سوپر مارکت یا فروش آن در مغازه ای کوچک در یک محله، که قطعاً فروش محصولات در سوپر مارکت بیشتر است چون اکثراً امروزه به دلیل کمبود وقت به دنبال راهکارهایی برای استفاده بهینه از زمان خود هستند و هنگامی که بتوانند چند قلم کالا را از یک فروشگاه تهیه کنند به جای مراجعه به چند فروشگاه از این روش استفاده می کنند.

 

امکان مدیریت و نظارت کامل بر سایت توسط مدیر

سایت چند فروشندگی امکان نظارت و مدیریت تمام بخش های سایت را برای مدیر سایت فراهم کرده است. به این ترتیب مدیر سایت می تواند بر محصولات و نحوه ارائه خدمات توسط سایر فروشندگان نظارت کامل داشته باشد. در نتیجه احتمال ارائه خدمات بی کیفیت و از بین رفتن اعتماد کاربران به حداقل خواهد رسید.

 

مزایای قالب چند فروشگاهی-

فایده طراحی سایت چند فروشگاهی برای کاربران سایت

در سیستم مارکت پلیس، فروشندگان مختلف کالاهمگی باهم یک جا حضور دارند و به دلیل رقابت تنگاتنگ بین فروشندگان، کیفیت و قیمت محصولات به مراتب بهتر از یک فروشگاه تک فروشنده است. بنابراین کاربران با مقایسه میان محصولات میتوانند بهترین فروشنده را انتخاب کنند و در نتیجه خرید با کیفیت تری داشته باشند. همچنین مدیر سیستم چند فروشندگی پس از اعلام رضایت کاربر هزینه را به فروشنده منتقل می کند و درصورت عدم رضایت کاربر از محصول مورد نظر، وجه پرداختی به کاربر برگردانده میشود. از این جهت می توان‌ خرید از سیستم مارکت پلیس را امن تر دانست.

 

فایده چند فروشندگی برای فروشنده

همانطور که در یک محل شلوغ خریدار بیشتر است و فروشگاه ها شلوغ تر می شون، در سیستم مارکت پلیس نیز همین اتفاق می افتد و فروش بیشتری نصیب فروشندگان آن می‌شود. علاوه بر این قابلیت، چندفروشندگی مزایای دیگری مانند عدم نیاز به طراحی فروشگاه اینترنتی، عدم نیاز به تبلیغات، فروش بیشتر و ... را برای فروشندگان دارد. مزایای گفته شده را بصورت مفصل در محتوا مزایای راه اندازی مارکت پلیس برای مدیران و فروشندگان بیان کرده ایم.

 

 فایده طراحی سایت چند فروشگاهی برای صاحب مارکت پلیس

مدیر مارکت پلیس مسئولیت نظارت بر فروشندگان را به عهده دارند و در ازای فروش هر محصول درصدی که قبلاً با فروشنده توافق کرده است به صاحب مارکت پلیس یا مدیر پاساژ تعلق میگیرد. از این جهت راه اندازی فروشگاه چند فروشندگی سود بسیار خوبی برای مدیر چند فروشندگی دارد. او بدون داشتن دغدغه تامین کالا برای سایت فروشگاهی خود، می تواند از اینترنت کسب درآمد کند. 

 

طراحی سایت چند فروشگاهی-

 

نمونه سایت های معتبر با سیستم چندفروشندگی

مارکت پلیس های خارجی : علی بابا، آمازون، ای بی(ebay)

مارکت پلیس های ایرانی : باسلام، دیجی کالا، دیوار مدیسه، شیپور، بایا

 

 

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی

دسته بندی ها