تولید محتوا دیجی کالا را پادشاه کرد

تولید محتوا دیجی کالا را پادشاه کرد

به طور کلی تولید محتوا برای هر سایتی ضروری است؛ دیجی کالا نیز به واسطه تولید محتوا توانست به سرعت در میان مردم محبوب شده و به یک سایت مرجع تبدیل شود. اما دیجی کالا چگونه تولید محتوا می کند؟ راز تولید محتوا دیجی کالا چیست؟ در ادامه به صورت کامل درمورد نحوه تولید محتوا دیجی کالا صحبت کرده ایم.

تولید محتوا هر سایتی را پادشاه می کند

بارها درباره اهمیت محتوا در فروشگاههای اینترنتی مقالات مختلفی نوشته‌ایم. سایت های فروشگاهی دارای تعدادی محصول هستند که پس از از وارد کردن آن ها در سایت معمولاً مدیران آن سایت فقط قیمت ها را به روز می کنند و این باعث کهنه شدن مطالب سایت و افت رتبه می شود. اما چرا تمام سئوکاران به تولید محتوای اصولی تاکید دارند؟ .

بنابراین تولید محتوا هر سایتی را پادشاه می کند و شما را در صدر نتایج قرار می دهد. کاری که دیجی کالا به خوبی از پس آن برآمده است، به طوری که دیجی کالا یکی از بهترین نمونه ها برای ایده گرفتن از چگونگی تولید محتوا برای سایت فروشگاهی است.

 

بیشتر بخوانید: تولید محتوای سایت فروشگاهی

 

اگر بخواهیم در چند کلمه بهترین نوع تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی را را بیان کنیم، باید بگوییم بهترین محتوا محتوایی است که برای کاربران آماده شده باشد. این محتوا می تواند به صورت متنی، عکس نوشته، پادکست، موشن گرافی و یا یک فیلم مستند از از کالا و خدمات شما باشد. زمانی که کاربر شما این محتوا را مطالعه می کنند باید به  به ساده ترین روش ممکن جواب سوال هایش را در مورد آن مطلب پیدا کند.

 برای مثال وقتی دیجی کالا یک نوع گوشی خاصی را بفروشند نقاط ضعف و قوت آن را تحلیل و بررسی می کند، نظرات کاربران را در آن دخیل می‌کند و با ارائه یک مطلب جامع و کامل به همراه یک ویدیو آن را در بخش تولید محتوای خود، یعنی دیجی کالا مگ قرار می دهد. به این ترتیب کاربران به مشتری واقعی تبدیل می شوند. زمانی که کاربر به چنین محتوای با کیفیت و مفیدی می‌رسد در اولین گام حس امنیت و اعتماد نسبت به سایت فروشگاه اینترنتی شما می کند.

 بنابراین توصیه می‌کنیم اگر مدیر یک فروشگاه اینترنتی هستید فارغ از اینکه به دنبال تکنیک های خاصی برای افزایش بازدید کاربران سایت باشید در اولویت اول تولید محتوای  ارزشمند برای کاربران را قرار دهید.

 

بازاریابی تولید محتوا دیجی کالا-

 

اگر به خاطر داشته باشید در سال 1390 دیجی کالا بخشی به نام دیجی تی وی را راه اندازی کرد و در آن به بررسی تخصصی محصولات ارائه شده ی خود پرداخت و شاید این اولین حرکتی بود که در این وضعیت در ایران صورت گرفت و موجی از کاربران ایرانی را به سمت خود کشاند.

شاید این امر به کاربران بیشتر کمک میکرد تا به خرید از راه دور اعتماد کنند و محصول مورد نظر خود را با دیدن جزئیات و مشخصات واقعی خرید کنند.

این ایده شاید برگرفته از آن موضوعی بود که دو برادر موسس دیجی کالا برای خرید دوربین دچار مشکل شدند چون فروشنده اطلاعات کامل و صحیحی در اختیارشان قرار نداده بود و منجر به یک خرید اشتباه شد.

 

دیجی کالا چگونه تولید محتوا می کند؟

 

1. تولید محتوای ویدیویی جذاب

حتما شماهم به تبلیغات جذاب تلویزیونی جذب شده اید. حتی ممکن است آنقدر برایتان جذاب بوده باشد که در همان لحظه محصول را سفارش داده اید. این نشان می دهد که تبلیغات ویدیویی می تواند کاربران را بهتر به خود جذب کند. زمانی که شما برای کسب و کار خود یک سایت فروشگاهی راه اندازی می کنید، تولید محتوای ویدیویی نقش تبلیغات تلویزیونی را برای محصولات شما دارد.

این کار سبب میشود کاربران سایت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند، در نتیجه پیج آتوریتی سایت افزایش میابد. از طرفی زمانی که در محتوای ویدیویی به معرفی یک محصول می پردازید، امکان تعامل بیشتری را با کاربران خواهید داشت.

دیجی کالا نیز به این نکته مهم پی برده است و دائما از محصولات خود محتوای ویدیویی تهیه می کند. می توان گفت این کلیپ ها از پربازدیدترین و پر مخاطب ترین بخش برند دیجی کالا است. تولید محتوای ویدیویی بسیار زمان بر است، به همین دلیل است که سایر رقبای دیجی کالا این ایده را اجرا نمی کنند. در نتیجه این موفقیت تنها نصیب دیجی کالا شده است.

 

2. تولید محتوای تخصصی برای هر محصول

در دیجی کالا ما شاهد نوشته های کاملا تخصصی در مورد محصولات ارائه شده هستیم این محتوا نه تنها به سئو سایت فروشگاهی کمک میکند بلکه کاربران با اطلاعات کامل و شفاف سازی بهتر اعتماد میکنند و به آن فروشگاه حس اعتماد بیشتری پیدا می کنند.

به این کار بازاریابی محتوا میگویند؛ یعنی شما مطالبی را تولید میکنید که آن دسته از مخاطبان که احتمال بیشتری دارد علاقمند به کالاهای شما باشند، جذب فروشگاه شما میشوند. دیجی کالا به شکل پادکست های صوتی هم به صورت تولید محتوا ویدیویی و هم به صورت تولید محتوای تخصصی متنی بازار هدف خود را به سمت وب سایت فروشگاهی خود جذب میکند.

اگر شما هم تمایل به طراحی فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا یا فروشگاه ساز دیجی کالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم هزینه های زیادی که قرار است برای تبلیغات فروشگاه خود صرف کنید را برای تولید محتوای با کیفیت بالا خرج کنید.

چرا که با این کار کاربران هدف را به وب سایت خود جذب میکنید و همان کاربران مدت زمانی را صرف میکنند تا توضیحات تخصصی آن محصول را در فروشگاه ساز شما مطالعه کنند، این زمان صرف شده همان پیج آتوریتی یا دومین آتوریتی فروشگاه اینترنتی شما را بالا میبرد که اخیرا گوگل این دو معیار اصلی را برای تشخیص بهترین فروشگاه ساز ها در نظر می گیرد. شما می توانید در محتوای افزایش پیج آتوریتی و دامین آتوریتی، نکات مهم دیگری را برای افزایش پیج آتوریتی یاد بگیرید.

اگر اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی ساعت، عطر، پوشاک ، لوازم خانگی و ... کرده اید حتما در مورد محصول خود وقت بگذارید و به صورت تخصصی در مورد آن توضیح دهید.

 

نکات کاربردی تولید محتوا به سبک دیجی کالا

 

تولید محتوا دیجی کالا-

 

  • با تولید محتوای تخصصی، سوالات کاربران را پاسخ دهید

از تصاویر جذاب و با کیفیت برای محصولاتتان و در بین محتوای هایی که تولید می کنید استفاده کنید ، از رنگ بند های متفاوت در متن های خود استفاده کنید. کافیست خود را جای کاربر سایت خود بگذارید و ببینید توضیح در مورد چه جنبه هایی از محصول شما را برای خرید آن مطمئن تر می کند.

 زمانی که تولید محتوای شما تمام جنبه های مختلف یک محصول را مورد بررسی قرار دهد، دیگر سوالی در ذهن کاربران باقی نمیماند. در نتیجه با خیالی آسوده تر خرید اینترنتی خود را انجام می دهند. برای نوشتن توضیحات حرفه ای و تخصصی در مورد محصولات، محتوای آموزش نوشتن توضیحات محصول را حتما مطالعه کنید.

 

  • با تولید محتوا خود را در دل گوگل جا کنید!

شما از امروز می توانید شروع کنید به تولید محتوا فروشگاهی با این کار کلمات کلیدی سایت خود را غنی میکنید و مدت زمان ماندن کاربر در فروشگاه اینترنتی خود را بالا میبرید. حتما می دانید که خوراک گوگل تولید محتوای سئو شده است، پس این فرصت را از دست ندهید و برای این کار وقت و هزینه صرف کنید.

اگر خودتان فرصت کافی برای تولید محتوا ندارید میتوانید از شرکت هایی که خدمات تولید محتوا ارائه میدهند، بخواهید این کار را برایتان انجام دهند. .

ساخت فروشگاه اینترنتی فقط بخشی از کار است و بدترین کار ورود چند محصول و رها کردن فروشگاه بدون تولید محتوا در آن است.

 

بیشتر بخوانید: چگونه تولید محتوا کنیم؟

 

برخی از دوستان به دنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی رایگان هستند و برخی به دنبال فروشگاه ساز که منجر به ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای شود، اما شما اگر از بهترین فروشگاه ساز کشور هم استفاده نمایید و یا بهترین محصولات را برای عرضه در سایت قرار دهید و قیمت های رقابتی هم داشته باشید مهمترین مساله در فروش اینترنتی در حال حاضر تولید محتوای خوب و متناسب با محصولاتتان است.

فروشگاه ساز آنلاین باید همیشه بروز باشد و مطالب جدید در آن وارد شود تا نزد گوگل سایت ارزشمندی به حساب بیاید. اگر از امروز به فکر راه اندازی سایت اینترنتی افتاده اید باید بدانید که داشتن یک وب سایت به تنهایی نمی تواند کسب و کار شما را رونق دهد بلکه داشتن صبر و حوصله و گذاشتن وقت روی وب سایت است که کار شما را از دیگران متمایز می کند.

 

در پایان

از شما دوست عزیز که این مقاله را مطالعه کردید سپاسگذاریم و امیدوارم با به کار بستن این روش ها بتوانید فروشگاه ساز حرفه ای خود را راه اندازی نمایید و همچون دیجی کالا با تولید محتوا و بالا بردن سطح دانش کاربرانتان پادشاهی کنید.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی