تاثیر برندینگ در سئو + تکنیک های افزایش seo branding

تاثیر برندینگ در سئو + تکنیک های افزایش seo branding

برندسازی به کسب و کارها کمک می کند تا خود را به مردم بیشتری معرفی کنند. اما در این بین برندسازی برای گوگل نیز اهمیت زیادی دارد؛ به طوریکه افزایش برندینگ می تواند در سئو سایت تاثیر مستقیم بگذارد. در ادامه به تاثیر برندینگ در سئو سایت، تکنیک های بهبود برندینگ پرداخته ایم.

تاثیر برندینگ در سئو چیست؟

هر کسب و کاری که محصول یا خدمتی ارائه می دهد، برای شناخته شدن توسط مشتریان به برند سازی نیاز دارد؛ به مجموعه ای از اقدامات شما برای معرفی کسب و کارتان توسط مشتریان، برندینگ می گوییم.

اما برندسازی چه تاثیری بر سئو سایت می گذارد؟

هنگامی که کسب و کار شما به یک برند تبدیل شود، گوگل نیز به آن توجه ویژه ای خواهد داشت. این نوع سایت ها به سطح بالایی از سئو نیاز ندارند و همواره در صفحات اول نتایج یافت می شوند.
حتی در صورتی که دچار پنالتی گوگل شوند، پس از مدتی به جایگاه قبلی خود باز می گردند.

همانطور که میدانید یکی از مهمترین اهداف گوگل جلب رضایت کاربران است. بنابراین در نتایج سایت هایی را نمایش می دهد که از نظر کاربران تایید شده اند. یکی از کسب و کارهایی که به خوبی توانسته است برندسازی انجام دهد، دیجی کالا است.

هنگامی که برای خرید موبایل یا لپ تاپ در گوگل سرچ می کنیم، اولین نتایج مربوط به دیجی کالا است. در صورتی که ممکن است مراجع دیگری نیز به خوبی دیجی کالا یا حتی بهتر از آن در نتایج وجود داشته باشد. اما کاربران به محض مشاهده سایت دیجی کالا از بررسی دیگر نتایج صرف نظر می کنند. همین موضوع باعث می شود، گوگل در حوزه های دیگر نیز از دیجی کالا به عنوان بهترین مرجع استفاده کند. 

اکنون متوجه شدید یکی از دلایل تاثیر برندینگ در سئو سایت، جلب رضایت کاربران است. 

 

برند سازی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

تاثیر برندینگ بر سئو-

در رابطه با سئو و بهینه سازی سایت فاکتورهای بسیاری وجود دارد. مانند: لینک سازی، تولید محتوا و … در ادامه فاکتورهای مهم برندسازی که در سئو سایت نقش مهمی دارد را بیان کرده ایم.

1. جستجوی نام برند توسط کاربران

همانطور که گفتیم گوگل برای سایتهایی که برندسازی کرده اند، ارزش بسیاری قائل می شود. اما ربات های گوگل چگونه متوجه برند شدن یک کسب و کار می شوند؟ سرچ شدن نام کسب و کارتان در دفعات زیاد توسط کاربران، نشان دهنده اعتبار و برندسازی است. به این ترتیب برندینگ بر سئو سایت تاثیر می گذارد.

 

2. افزایش نرخ کلیک یا CTR

گوگل برای نمایش سایت شما در اولین نتایج، فاکتورهای زیادی را مورد بررسی قرار می دهد. اما پس از قرار گرفتن سایت در اولین نتایج، فاکتورهای مهم تری مورد بررسی قرار می گیرند.
مانند:

  • نرخ کلیک
  • مدت زمان ماندگاری کاربر
  • نرخ خروج

گوگل برای این که متوجه شود محتوای شما برای کاربران مفید است، به عکس العمل آنها هنگام مواجه شدن با سایتتان توجه می کند. برای مثال اگر مطالب کامل و مفیدی داشته باشید و کاربران از بین لینک های اول تا چهارم به سایت شما مراجعه کنند، از طرف گوگل امتیاز مثبت دریافت می کنید. همچنین ماندگاری زیاد کاربران در سایت و عدم خروج آنها به محض ورود نیز باعث افزایش رتبه سایت تان می شود.

افزایش نرخ کلیک به دو عامل بستگی دارد:

  • برندینگ
  • عنوان جذاب صفحات

در واقع اگر برای صفحاتتان عنوان جذابی در نظر بگیرید، احتمال کلیک افزایش می یابد. همچنین با برندسازی صحیح کاربران شما را بخاطر می آورند و بر روی سایت شما کلیک می کنند. برای آشنایی با تکنیک های افزایش نرخ کلیک محتوای نرخ کلیک چیست؟ را از دست ندهید.

 

3. استفاده از نام برند بدون لینک

یکی از معیارهای جدید گوگل برای سئو سایت، منشن بدون لینک دهی است. گوگل معتقد است اگر سایتی از اعتبار بالایی برخوردار باشد، دیگر سایت ها در سطح وب نام او را ذکر  کرده و به آن لینک می دهند. همچنین اگر سایتی قدمت و اعتبار بالایی داشته باشد، سایت های دیگر بدون لینک دهی نام او را در صفحات خود ذکر می کنند.

در نتیجه اگر وبسایت های دیگر بدون لینک دهی به صفحات شما از نام برندتان در صفحه خود استفاده کنند، اعتبار بیشتری بدست خواهید آورد.
اما چه موقع دیگر سایت ها نام شما را در صفحه خود ذکر می کنند؟ هنگامی که به یک برند تبدیل شده باشد. برای مثال در این مقاله چندین بار نام دیجی کالا بدون لینک دهی آورده شده. زیرا برندسازی به خوبی صورت گرفته و بیشتر مخاطبان آن را می شناسند.

یکی از اقداماتی که می تواند به این کار کمک کند، فعالیت در تالارهای گفتمان است. شما می توانید با فعالیت در این تالارها و پاسخدهی به سوالات کاربران، برندتان را به مردم معرفی کنید.

 

4. سرچ نام برند به همراه کلمه کلیدی

 

یکی از بهترین فاکتورهای گوگل برای تاثیر برندینگ در سئو سایت، سرچ نام برند به همراه کلمه کلیدی است. گاهی اوقات کاربران زمان زیادی برای بررسی تمام نتایج ندارند و میخواهند به منبع دلخواهشان دسترسی داشته باشند. به این ترتیب کلمه کلیدی دلخواهشان را به همراه نام برند جستجو می کنند. مانند: (خرید لپ تاپ قسطی دیجی کالا) در اینجا کلمه کلیدی به همراه برند دیجی کالا آورده شده است.

اینگونه گوگل با در نظر گرفتن میزان سرچ کلمه کلیدی به همراه برند دیجی کالا، اعتبار بیشتری برای آن در نظر می گیرد.

 

5. ورودی از طریق آدرس سایت

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود گوگل متوجه برند بودن یک کسب و کار شود، دریافت ورودی از طریق نام دامنه سایت است. در واقع کاربران با سرچ آدرس سایت به آن مراجعه می کنند. زمانی نام دامنه جستجو می شود که برندینگ به خوبی صورت گرفته باشد.

 

  SEO Branding تکنیک های سئو سایت برای افزایش 

همانطور که متوجه شدید تاثیر برندینگ در سئو بحث گسترده ای است. در ادامه به بررسی چند تکنیک برندسازی می پردازیم.

تکنیک های افزایش SEO Branding-

1. در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

یکی از فاکتورهای سئو سایت مربوط به فعالیت در شبکه های اجتماعی است. شما می توانید با تولید محتوای جذاب و مفید در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود برند سازی انجام دهید. اگر در شبکه های اجتماعی به خوبی فعالیت داشته باشید، بر روی فاکتورهای دیگر برندسازی مانند: نرخ کلیک، جستجوی نام برند، جستجوی کلمه کلیدی به همراه نام برند و ورودی از طریق نام دامنه نیز تاثیر بگذارید.

 

2. به تبلیغ کسب و کارتان بپردازید

یکی از بهترین روشهای برندسازی تبلیغ کسب و کارتان است. ممکن است تصور کنید تنها هدف از تبلیغ، فروش محصول یا خدمات است. در صورتی که گاهی تبلیغ به منظور ایجاد ذهنیت در مخاطبان انجام می شود. برای مثال فرض کنید بدون شناخت کافی قصد خرید لوازم آرایشی دارید؛ پس از سرچ در گوگل با برندهای مختلفی روبرو می شوید. اگر در گذشته با تبلیغی از فروشگاه لوازم آرایشی روبرو شده باشید، به همان سایت مراجعه می کنید.

در نتیجه با استفاده از تبلیغات میتوانید، مسیر صحیح برندسازی را دنبال کنید. برای آشنایی با نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی، محتوای نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی را از دست ندهید.

 

3. به تولید محتوا کاربردی بپردازید

تحقیقات نشان داده است کاربران پس از سرچ یک موضوع، برندهای صفحه اول نتایج و بخصوص لینک های اول و دوم را بخاطر میسپارند. در واقع شما می توانید با نوشتن محتوای مفید در ذهن مخاطبان ماندگار شده و برندینگ انجام دهید. اینگونه کاربران در جستجوهای بعدی نیز شما را بخاطر آورده و حتی اگر در لینک های پایین صفحه هم باشید به شما مراجعه می کنند.

برای اطلاعات بیشتر محتوای چگونه تولید محتوا کنیم؟ را از دست ندهید.

 

در پایان

در این مطلب سعی کردیم به صورت کامل تاثیر برندینگ بر سئو سایت را بررسی کنیم. عوامل زیادی می تواند در برندسازی سایت شما موثر باشد که در این مطلب به صورت خلاصه، مهم ترین و موثر ترین عوامل تاثیر گذار در برندسازی را برایتان گفتیم. با رعایت این عوامل و اجرای آنها می توانید رتبه سئو سایتتان را ارتقا بدهید.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی