نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی و جذب مشتری

نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی و جذب مشتری

تبلیغات فروشگاه اینترنتی یکی از روش های جذب مشتری و فروش بیشتر است. اما تبلیغات سایت فروشگاهی چگونه است؟ چه اقداماتی برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی باید انجام داد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم و به شما بگوییم که بهترین تبلیغات برای فروشگاه اینترنتی کدام اند؟

راهکارهای تبلیغات فروشگاه اینترنتی

برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی باید از یک سری نکات و اصول پیروی کنید. امروزه تکنیک‌های جدیدی برای تبلیغات وجود دارد که به کارگیری آنها به شما کمک خواهد کرد. شما در عصر دیجیتال می‌خواهید یک کسب و کار امروزی را اداره کنید، پس باید از روش‌های نوین برای بازاریابی و اداره کسب و کارتان مطلع باشید. در ادامه چند راهکار تبلیغات فروشگاه اینترنتی آورده شده است.

1- حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)

یکی از روش های تبلیغ سایت فروشگاهی، فعالیت در شبکه های اجتماعی است. این روزها مردم بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. بنابراین حتی اگر یک وب سایت خوب هم داشته باشید، باز هم حضور در شبکه‌های اجتماعی است که مشتریان بیشتری را به سمت وب سایت شما جذب خواهد کرد و زودتر به نتیجه خواهید رسید.

می‌توانید در شبکه‌های پرطرفداری مانند اینستاگرام یک اکانت ایجاد کرده و محتوای جذاب، به روز و مفید در آن تولید کنید. حضور در شبکه های اجتماعی آنقدر اهمیت دارد که ما محتوای تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو وب سایت (آپدیت 2022) را برای شما آماده کرده ایم.

 

2- استفاده از پیشنهادات ویژه

جذاب‌ترین کلمات برای مشتریان کلمات رایگان یا تخفیف هستن. دادن هدایای خاص رایگان یا امتیاز قائل شدن برای یک سری مشتری‌ها، مانند آنها که خرید اولشان است یا از یک مقدار خاص بیشتر خرید کرده‌اند، می‌تواند باعث شود از شما خاطره مثبتی در ذهن مشتری باقی بماند و آنها را برای خرید دوباره یا معرفی شما به دیگران تشویق کنند.

گذاشتن دوره‌های زمانی تخفیف و استفاده از پیشنهادات ویژه، روش هایی برای تبلیغات سایت فروشگاهی است.

 

3- معرفی فروشگاه اینترنتی به وب سایت های ترب و ایمالز

ترب و ایمالز موتورهای جستجوی محصول هستند که می توانید با ثبت نام در آنها و نمایش محصولاتتان، در کمتر از یک هفته مشتری جذب کنید. فعالیت در این دو سایت می تواند تاثیر زیادی در فروش، جذب مشتری داشته باشد.

 

 

4- ساختن وبلاگ و بازاریابی محتوایی

داشتن وبلاگ کار شما را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد و یکی از روش های تبلیغات سایت فروشگاهی در اینترنت است. شما می‌توانید در سایت خود اطلاعات تخصصی در مورد کالا و خدمات خود ارائه دهید. فروشگاه‌های اینترنتی موفق مثل دیجی کالا در سایت خود، بخشی را به عنوان بلاگ تعیین کرده و در آن به کاربران اطلاعات به روز و مفیدی در مورد کالاهای فروشگاه و حتی کالاهایی که در فروشگاه عرضه نشده‌اند، می‌دهند.

این کار می‌تواند شما را حرفه‌ای‌تر و در نتیجه قابل اعتمادتر نشان دهد. با مطالعه محتوای تاثیر وبلاگ بر سئو سایت فروشگاهی می توانید به اهمیت ساختن وبلاگ پی ببرید.

-

5- تولید محتوا سئو شده و بازاریابی محتوا (Content Marketing)

 شما یک وبلاگ دارید، اما آنچه مهمتر است محتوایی است که در آن قرار می‌دهید. شما با یک محتوای خوب، یعنی محتوا بر اساس اصول سئو می‌توانید کاربر را به خرید از فروشگاه یا گذاشتن کامنت و نظر تشویق کنید و یک محتوای بد می‌تواند باعث شود کاربر سریع‌تر وب سایت شما را ترک کند.

پس سعی کنید مثلا برای قسمت معرفی کالا محتوای خوبی تولید کرده و بخشی را نیز به دریافت نظرات مشتریان اختصاص دهید. اکثر کاربران با خواندن نظر سایر خریداران برای خرید کردن ترغیب می‌شوند. تولید محتوا برای سایت یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مشتری است.

 

6 - نوشتن آدرس سایت در فاکتورها و قرارداد ها

شما باید آدرس سایت خود را روی همه فاکتورها، قراردادها، اسناد، تراکت‌ها و... بنویسید و از این فرصت نیز برای تکرار نام خود و تبلیغ فروشگاه اینترنتی استفاده کنید؛ این کار به بازاریابی شما کمک خواهد کرد.

 

7- تبلیغات بصورت رپورتاژ آگهی

در رپورتاژ آگهی، شما متنی را که درآن محصول یا وب سایت خود را تبلیغ کرده اید در اختیار سایت های معتبر قرار می دهید. این کار سبب می شود، علاوه بر تبلیغ وب سایت شما، از سایت های معتبر بک لینک گرفته و در نتیجه رتبه سایت شما افزایش میابد.

 

 

8- بازاریابی پیامکی

این روش یکی از روش های کم هزینه برای تبلیغ سایت فروشگاهی است. شما می توانید تبلیغات خود را در قالب طرح های فروش ویژه، تخفیفات  و ... بصورت پیامکی برای مردم ارسال کنید. با این کار توانسته اید وب سایت و فروشگاه خود را با هزینه کم معرفی کنید.

 

بیشتر بخوانید: عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

 

9- کمک گرفتن از بلاگرهای شبکه های اجتماعی (Influencer Marketing)

یکی دیگر از راه های تبلیغ فروشگاه اینترنتی کمک گرفتن از افراد مشهوری است در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. شما می توانید با ارسال تعدادی از محصولات خود برای این افراد، از آنها بخواهید که سایت و فروشگاه شما را به دنبال کننده های خود معرفی کنند.

باید در نظر داشته باشید که برای تبلیغ محصولات، به افرادی مراجعه کنید که به حوزه کاری شما مرتبط هستند. برای مثال اگر فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی دارید، نباید از بلاگری که در زمینه آشپزی فعالیت دارد کمک بگیرید.

همچنین برای جذب بیشتر مشتریان از این طریق می توانید تخفیفات ویژه ای را برای افرادی که به واسطه همین بلاگرها به شما مراجعه می کنند، در نظر بگیرید.

 

10- ایمیل مارکتینگ و خبرنامه ویژه (Email Marketing)

یکی دیگر از راه های مفید برای تبلیغ سایت فروشگاهی و کسب و کارتان، استفاده از ایمیل مارکتینگ است. طبق تحقیقات انجام شده حدود 55 درصد از افراد تمایل به همکاری با کسب و کارهایی را دارند که از طریق ایمیل به آنها معرفی میشوند.

 

در تحقیقی که Bluewire Media از بین شش هزارو سیصد گیرنده ایمیل داشته، متوجه شد که ایمیل‌هایی که یک ابزار خاص یا Template را به مشتری به صورت رایگان یا حداقل برای مدت رایگان هدیه می‌دهند، نرخ کلیک به آن سایت را بالا میبرد، در نتیجه با ارسال ایمیلی با این نوع محتوا می توانید کاربران را به خود جذب کنید.

یکی از نکات مهمی که در ارسال ایمیل باید به آن توجه کنید، این است که برخی کاربران با موبایل ایمیل خود را چک می کنند؛ در نتیجه باید به نحوی متن و فونت پیام را تنظیم کنید که برای این دسته از کاربران نیز قابل خواندن باشد. برای جذب هرچه بیشتر کاربران می توانید ایمیل هایی که آنها را به شرکت در قرعه کشی و مسابقات دعوت می کند ارسال کنید. با این کار کاربران با اشتیاق بیشتری برای مطالعه پیام شما وقت می گذارند.

-

11- تبلیغات اسپانسری در آپارات و یوتیوب

حتما شما هم تبلیغاتی را که قبل از پخش ویدیو در آپارات و یوتیوب نمایش داده می شود را دیده اید؛ این تبلیغات اسپانسری هستند. شما نیز می توانید از این نوع تبلیغات برای کسب و کار خود استفاده کنید. حتی می توانید در شبکه های اجتماعی نیز اسپانسر شوید و از این طریق فروشگاه و محصولات خود را به دیگران معرفی کنید.

 

12- استفاده از روش‌های تبلیغ سنتی و محیطی

 به قدرت دنیای مجازی برای تبلیغات اشاره کردیم اما هنوز هم تبلیغات محیطی می‌تواند حتی به فروشگاه‌های اینترنتی کمک کند. معرفی خود در بیلبوردهای شهری و برون شهری، استفاده از تراکت، پیامک یا تبلیغات تلویزیونی همه می‌تواند موجب شود بیشتر شناخته شوید. بعد از اینکه مردم تا حد زیادی با فروشگاه شما آشنا شدند از ضرورت تبلیغات محیطی کاسته خواهد شد و می‌توانید آنها را محدود کنید.

 

13. استفاده از تبلیغات کلیکی (Pay Per Click-PPC)

برخی از سایت ها که بازدید بالایی دارند، به ازای دریافت هزینه از سایر وب سایت ها، آنها را تبلیغ می کنند. برای این کار به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما می شود، هزینه ای به سایت ارائه دهنده تبلیغ، داده می شود. این شیوه تبلیغ در وب سایت های خارجی و ایرانی مرسوم است.

هزینه تبلیغات کلیکی در وب سایت های ایرانی به ازای هر کلیک، حدود 2000 تومان است که این هزینه می تواند بر اساس معیارهای متفاوتی تغییر کند. شاید بگویید این نوع تبلیغ هزینه زیادی را برای شما خواهد داشت، اما در واقع شما تنها به ازای کاربران هدفی که لینک تبلیغ شما را کلیک می کنند، هزینه ای را می پردازید.

شما می توانید با کمک گزارشی که گوگل آنالیتیکس در اختیارتان قرار می دهد، میزان ورود کاربران توسط آن لینک تبلیغاتی را بررسی کنید. با کمک این گزارش می توانید به تاثیر تبلیغات کلیکی پی ببرید و برای این کار برنامه ریزی کنید.

 

14. بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization)

با بهبود عملکرد وب سایت براساس استانداردهای موتورهای جستجو، می توانید بازدید کننده های بیشتری را جذب کنید.

 

15. تبلیغات گوگل (Google Ads) داشته باشید

شما می توانید با اعلام یک یا چند کلید واژه به گوگل با همان کلمات کلیدی از طریق تبلیغات گوگل بالا باشید.

 

راهکارهای جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی

مهمترین هدف مدیران یک فروشگاه اینترنتی جذب مشتری است. هدفی که از دور آسان به نظر می‌رسد اما نیاز به تلاش مداوم و به کارگیری راهکارهای هوشمندانه دارد. در دنیای اینترنت و فضای مجازی همه چیز با سرعت زیادی پیش می‌رود و یک غفلت کوتاه می‌تواند شما را از دایره رقابت خارج کند.

شما نیز باید با تغییرات پیش بروید و با به روز کردن دائم خود و به کارگیری روش‌های خلاقانه و هوشمندانه، برای فروشگاه مشتری جذب کرده و آنها را حفظ کنید. در ادامه تعدادی از این استراتژی‌ها که به شما در بازاریابی و جذب مشتری کمک می‌کند، آمده است.

-
  • اهمیت دادن به رضایت مشتری

شنیده‌اید که «همیشه حق با مشتری است»، پس به این اصل عمل کرده و سعی کنید با ایجاد رضایت در مشتریان اعتماد آنها را جلب کنید. رضایت مشتری باعث حفظ کسب و کار شما در طولانی مدت خواهد شد.

کاربران اگر از سایت شما و خرید از آن راضی باشند، قطعا شما را به دیگران نیز معرفی کرده و بدون هزینه برایتان تبلیغ می‌کنند. عدم رضایت مشتریان خیلی سریع موجب می‌شود تا به سمت رقبایتان بروند.

 

  • داشتن وب سایت جذاب و کارآمد

 تجربه کاربر بعد ازدیدن و کار با یک وب سایت فروشگاهی باید مثبت باشد. اگر سایت شما زیبایی و جذابیت نداشته باشد، احتمال اینکه کاربر زود آن را ترک کند زیاد است. از طرف دیگر اگر سایت زیبا باشد اما کاربر نتواند به راحتی از آن استفاده کرده یا خرید خود را انجام دهد، احتمال خیلی کمی دارد که دوباره برای خرید از این سایت استفاده کند.

همچنین باید توجه کنید که زمان ارزشمند است و پایین بودن سرعت سایت نیز بر تجربه کاربری تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

  • دریافت نماد اعتماد الکترونیک

مزیت خرید مستقیم بر خریدهای اینترنتی این است که مشتریان می توانند از نزدیک کالا را دیده و سپس هزینه آن را پرداخت کنند. پس یکی از مهمترین موارد برای ترغیب مشتری برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی ایجاد اعتماد است.

یکی از کارهایی که برای این منظور می‌توان انجام داد، اقدام برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک داده می‌شود. نمایش این نماد در سایت به کاربر نشان می‌دهد که شما قابل اعتماد هستید. برای آموزش دریافت اینماد می توانید محتوای راهنمای تصویری دریافت اینماد (نماد اعتماد) را مطالعه کنید.

-
  • پشتیبانی تمام وقت

پشتیبانی تمام وقت یکی از مواردی است که منجر به رضایت مشتری خواهد شد. شما باید از اینکه کالا به دست مشتری رسیده است یا نه، سالم بوده یا نه و سایر موارد مطلع باشید و راهی وجود داشته باشد که در صورت بروز هر گونه مشکل، مشتری بتواند با شما ارتباط برقرار کند. شما باید به سوالات و ایمیل‌های مشتریان سریع پاسخ دهید و مشکلات احتمالی را در کوتاه‌ترین زمان حل کنید.

 

  • معرفی کالا و خدمات در شبکه‌های اجتماعی

همان طور که برای تبلیغات سایت می‌توان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد، می‌توانید با معرفی کالاهایی که احتمال می‌دهید برای کاربران این شبکه‌ها جذاب باشد، آنها را برای خرید از سایت خودتان ترغیب کنید. مثلا می‌توانید هر روز در اکانت اینستاگرام خود یک کالا را معرفی کرده و روش خرید از سایت را برای کاربران توضیح دهید.

 

  • روش های پرداخت را بیشتر کنید 

یکی دیگر از روش های جذب مشتری، ارائه چندین روش پرداخت است. شاید بگویید امروزه اکثر افراد از طریق کارت های اعتباری پرداخت های خود را انجام میدهند، اما باید بدانید که هنوز هم عده ای هستند که پرداخت درب منزل را ترجیح میدهند. بنابراین باید سلیقه همه مشتریان را در نظر بگیرید و حتی الامکان روش های پرداخت مختلفی را برای آنها در نظر بگیرید.

 

  • ارائه خدمات پس از فروش و بازگشت وجه

یکی از دلایلی که سبب می شود مشتریان خرید نکنند، نبود ضمانت خرید است. از آنجایی که در خرید اینترنتی از نزدیک نمیتوانند محصولات را ببینند، باید سعی کنید اطلاعات کاملی را از محصولات در اختیار آنها قرار دهید و همچنین ضمانت بازگشت کالا نیز برای آنها در نظر بگیرید. با این خدمات شما می توانید اعتماد مشتری را جلب کنید و فروش بیشتری را نیز داشته باشید.

 

کلام آخر

در این محتوا به این موضوع پرداختیم که چگونه فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم. تمام مواردی که ذکر شد برای تبلیغات و جذب مشتری مفید هستند، اما مهمترین نکته داشتن یک وب سایت کارآمد و زیباست. در واقع تجربه کاربری مثبت، می‌تواند یک کاربر ساده را به یک مشتری دائمی تبدیل کند. کاربر باید بتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را یافته و آن را خریداری نماید؛ این تجربه کاربری به خوبی در فروشگاه ساز شهرکد دیده می شود.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی