شروع راه اندازی فروشگاه اینترنتی

شروع راه اندازی فروشگاه اینترنتی

برای فروش اینترنتی از کجا شروع کنم؟نکات مهم در شروع فروش اینترنتی چیست؟ فروشگاه ساز آماده بهتر است یا فروشگاه ساز رایگان؟ در این مقاله سعی کرده ایم شما را برای شروع فروش اینترنتی و سوالاتی که در این مسیر برای شما پیش می آید، یاری کنیم.

شروع فروش اینترنتی

بیش از 15 سال است که در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی، تلفن های زیادی را از سر تا سر کشور پاسخ داده ایم و به همین جهت می دانم سوالاتی که در ذهن شما می گذرد چیست. در ادامه تصمیم داریم پاسخ این سوالات را یک بار برای همیشه صادقانه بگوییم :

سوالات معمولی که در این باره پرسیده می شود :

  •  هزینه اولیه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟
  • آیا هزینه ای باید برای طراحی و راه اندازی وب سایت فروشگاهی پرداخت کنم؟
  • برای فروش اینترنتی از کجا شروع کنم؟
  • آیا راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز به مجوز دارد؟
  • در آمد تقریبی فروشگاه اینترنتی چقدر است ؟
  • آیا مشتری می تواند هزینه را همان لحظه واریز می کند؟
  • چگونه اعتماد مشتریان را جلب کنم؟
  • آیا با وجود هزاران سایت فروش اینترنتی، باز هم من می توانم به درآمد برسم؟
  •  چگونه باید محصولات برای مشتریان ارسال شود؟
  • چه محصول یا چه خدماتی را می توان در اینترنت برای فروش گذاشت؟
  • چگونه می توانم یک سایت فروش اینترنتی داشته باشم؟
  • چگونه می توان اطلاعات مشتری را که سفارش داده است ببینیم؟
  • آیا قابلیت ارسال سفارش از طریق اداره پست دارد؟
  • آیا این شغل می تواند جایگزین شغل دوم شود؟
  • آیا برای این کار به نیروی بیشتری نیاز دارم؟
  • اگر محصولات من شرایط خاصی داشته باشند، آیا می توانم آنها را با پست ارسال کنم؟

 

3 راه برای راه اندازی وب سایت فروشگاهی

-

1. ساخت فروشگاه اینترنتی به کمک فروشگاه ساز

به طور کلی فروشگاه سازها، سایت هایی هستند که با قرار دادن پنل مدیریتی در اختیار شما، به شما این امکان را میدهند که محصولاتتان را در آن وارد نمایید و روش پرداخت دلخواه خود، برای مشتریان تان را انتخاب کنید. اطلاعات کامل تر را در محتوای فروشگاه‌ساز چیست؟ + لیست فروشگاه ساز های ایرانی می توانید مطالعه کنید.

 

2. استفاده از سیستم های مدیریت محتوا

بدترین روش، استفاده از وردپرس و جوملا ووکامرس و امثالهم است که در این صورت امکان تغییرات در اینده بسیار سخت و گران خواهد بود و همچنین سرعت سایت به مرور کاهش میابد

پیشنهاد ما سفارش طراحی سایت اختصاصی با تکنولوژی دات نت است


 

3. طراحی فروشگاه اینترنتی از پایه

با کمک برنامه نویسی، شما می توانید اقدام به طراحی سایت فروشگاهی خود از پایه نمایید. حسن این روش این است که، کاملا مطابق با نیاز ها و سلیقه شما سایت طراحی می شود. در حالی که از مهمترین معایب این روش، هزینه و زمان زیادی است که باید صرف راه اندازی آن کرد.

 

بیشتر بخوانید: تکنیک های انتخاب عکس برای فروشگاه اینترنتی

 

نکات مهم در راه اندازی سایت فروشگاهی

 

1. سرمایه خود را مشخص کنید

اولین قدم برای راه اندازی وب سایت فروشگاهی، مشخص کردن میزان سرمایه است. در واقع شما باید بدانید که چقدر سرمایه دارید و متناسب با آن برای باقی مراحل برنامه ریزی کنید. شما با توجه مقدار سرمایه ای که دارید، می توانید نوع طراحی سایت را انتخاب کنید.

 

2. تبلیغات را جدی بگیرید

هر کسب و کاری برای شناخته شدن به مردم، نیاز به تبلیغات دارد. اما امروزه تبلیغات در بستر اینترنت، نتیجه مطلوب تری نسبت به تبلیغات سنتی دارد. شما می توانید در شبکه های اجتماعی مختلف، وب سایت خود را تبلیغ کنید. مطالعه محتوا " تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو وب سایت " تاثیر شگفت انگیز تبلیغات در شبکه های اجتماعی را بازگو می کند.

 

3. در این راه صبور باشید

راه اندازی وب سایت فروشگاهی، راه یک شبه پولدار شدن نیست. این راه نیازمند هزینه و صبر است. پس حداقل دوسال صبوری کنید وبرای سئو و بهینه سازی سایت خود هزینه کنید.

 

4. امکان نظردهی را برای مشتریان فراهم کنید

امکان نظر دادن و پرسش را برای مشتریان خود فراهم کنید تا بتوانند درباره محصولات شما نظر دهند و سوالاتشان را بپرسند. این کار سبب می شود تا آنها در مورد محصولاتتان بیشتر بدانند و با خیالی راحت خرید نمایند. حتما به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از افراد، قبل از ثبت سفارش به بخش نظرات سایت مراجعه می کنند تا نظر سایرین را در مورد محصول مورد نظر خود بدانند و با اطمینان بیشتر در مسیر خرید گام بردارند. محتوا " اهمیت نظرات کاربران و تاثیر نظرات بر سئو سایت " ترفند های مهمی را برای استفاده درست از نظرات به شما یاد می دهد.

 

 5. توضیحات کاملی برای محصولات ارائه دهید

پس از ایجاد سایت فروش اینترنتی، در بخش توضیحات محصول، تمام ویژگیها و امکانات محصولات را ثبت نمایید. همچنین عکس هایی با کیفیت از تمامی ابعاد محصول در سایت قرار دهید؛ چرا که قسمت توضیحات محصول علاوه بر اهمیتی که در سئو سایت فروشگاهی دارد، سبب می شود کاربر با آگاهی کامل، اقدام به سفارش و انتخاب محصول نماید.

با ارائه توضیحات کامل برای هر محصول، اگر خریدار قصد مرجوع کردن محصول را داشته باشد، با استناد به عکس و توضیحات سایت می‌توان محصول را مرجوع کرد یا از مرجوع شدن آن توسط خریدار امتناع کرد.

 

ساخت سایت فروشگاهی

طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای با امکانات دیجی کالا 

فروشگاه ساز

 
 هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

همیشه مشاغلی وجود دارند که گاهی با یک سرمایه کم به نتیجه بسیار عالی می رسند، گاهی هم با سرمایه کلان با شکست روبرو می شوند؛ مهم برنامه ریزی و هدایت صحیح است.

در مورد راه اندازی فروشگاه اینترنتی هم همینطور است. هزینه اولیه باید معقول باشد تا شما نگران از بین رفتن سرمایه خود نباشید. سعی کنید در مرحله راه اندازی فروشگاه اینترنتی کمال گرا نباشید، شروع کنید حتی اگر با یک فروشگاه ساز رایگان. مهم نحوه مدیریت و استراتژی های فروش شماست که میتواند منجر به توسعه همان فروشگاه در آینده شود.

 

3 روش موثر در قیمت راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 1- روش اول بدون صرف هزینه، می توانید در اینترنت کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای این کار می توانید از فروشگاه ساز های رایگان مانند؛ ووکامرس، پرستاشاپ و اپن کارت و ... استفاده کنید. اگر تازه کار هستید ممکن است این روش برای شما زمان بر باشد و دیر به نتیجه برسید.

 

2- روش دوم که راحت تر و بدون دغدغه است؛ استفاده از فروشگاه ساز آماده است. فروشگاه ساز آماده، توسط گروه متخصص ساخته شده و تمام ایرادات آن برطرف شده است. در نتیجه در استفاده از آن دچار مشکل نخواهید شد. اما لازم است که بگوییم، در انتخاب فروشگاه ساز آماده دقت کنید، شرکتی را انتخاب کنید که پشتیبانی داشته باشد و با قیمت معقول و منصفانه، فروشگاه ساز را به شما تحویل دهد.

 

3- روش سوم طراحی یک فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی و از پایه است. این راه بودجه مالی بالایی لازم دارد و تیم اجرا کننده آن نیز باید بسیار متخصص و قوی باشند. همچنین زمان در این روش بسیار طولانی تر است. برای یه شروع پیشنهاد ما این روش نیست. زمانی از این روش استفاده کنید که ایده خاص شما قبلا در اینترنت اجرا نشده و امکاناتی نیاز دارید که در هیچ سایت سازی قبلا نوشته نشده است. انتخاب با شماست ولی پیشنهاد ما به شما روش دوم یعنی استفاده از فروشگاه ساز آماده برای شروع کار است است.

در نهایت از هر روشی که اقدام به راه اندازی فروشگاه کنید، نقطه شروع اینجاست که شما :

  • در راه اندازی این شغل مصمم باشید
  • کالا و خدماتی درستی را برای این کار انتخاب کنید
  • سایت خود را راه اندازی کنید و محصولات خود را وارد کنید
  • بر روی جذب کاربران برای فروش به آنها تمرکز کنید

 

بیشتر بخوانید: چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

 

مراحل شروع راه اندازی یک سایت فروشگاهی

یکی از سوالات مهمی که صاحبین کسب و کار می پرسند، این است که برای شروع فروش اینترنتی باید چه اقداماتی انجام دهم؟ در ادامه مراحل ایجاد سایت فروش اینترنتی را برای شما بیان کرده ایم:

1. کالا و خدمات قابل فروش در اینترنت

کالا و یا خدمات شما ممکن است، هر چیزی مانند فروش عطر، لوازم آرایشی، لباس، خوراکی و.... و خدماتی مانند تور های گردشگری، ساختمانی ، صنعتی و.... باشد.

هر کدام از محصولات و خدمات، به گونه ای ارائه می شود و برای فروش راه های خاص خودشان را دارند. فرآیند فروش کالا و تحویل آن به مشتریان، به محصولات شما بستگی دارد و شما خودتان باید آن را مدیریت کنید. .

 

 
 

 

2. انتخاب هاست و دامنه

پس از آنکه محصولات پر فروش و مناسب کسب و کارتان را شناسایی کردید باید برای برند خود اقدام کنید. برند یک فروشگاه اینترنتی همان نام دامنه آن است. باید به گونه ای نام دامنه را انتخاب کنید که علاوه بر معرفی کسب و کارتان در ذهن کاربر نیز ماندگار باشد..

پس از انتخاب نام دامنه زمان آن رسیده است که هاست مناسب خود را انتخاب کنید. در واقع هاست سروری است که فروشگاه شما را در هر ساعت از شبانه روز به کاربر نمایش میدهد. اگر هاست انتخابی شما مناسب نباشد، مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهد کرد..

 

3. انتخاب روش های پرداخت

پرداخت آنلاین گاهی سبب بی اعتمادی کاربران میشود، به همین دلیل لازم است چندین روش پرداخت برای فروشگاه خود در نظر بگیرید. همچنین اتصال فروشگاه به درگاه بانکی مستقیم مانند ملی، ملت و ... در اعتماد مشتریان موثر است. در محتوای چطور درگاه پرداخت آنلاین بگیرم؟ به شما آموزش کامل دریافت درگاه را داده ایم.

 

4. دریافت مجوزات لازم

در کسب و کار اینترنتی دریافت مجوز اجباری نیست، اما برای جلب اعتماد کاربران و دریافت درگاه پرداخت مستقیم بانکی به یک سری مجوزاتی نیاز دارید. در محتوای مجوز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مجوزات لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی را معرفی کرده ایم.

 

5. تولید محتوای مناسب

تولید محتوا براساس اصول سئو و کلمات کلیدی مرتبط با کارتان یکی از مهم ترین مواردی است که باید آن را در نظر بگیرید. .

 

کدام کسب و کارها به فروشگاه اینترنتی نیاز دارند؟

فرقی نمی کند در چه زمینه ای فعالیت دارید، ایجاد سایت فروش اینترنتی راهی برای پیشرفت شما خواهد بود. با راه اندازی فروشگاه اینترنتی می توانید خدمات و کالاهای خود را با بالاترین کیفیت و در تمام ساعات شبانه روز به مشتریان ارائه دهید. همچنین اگر تاکنون کسب و کاری را شروع نکرده اید، با ساخت یک فروشگاه اینترنتی کار خود را آغاز کنید. با این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، در زمان خود نیز صرفه جویی کرده اید. شرکت طراحی شهرکد تاکنون بیش از 2000 فروشگاه اینترنتی برای انواع کسب و کارها طراحی کرده است. اگر هنوز هم برای ورود به این بازار نگران هستید، بهتر است از مشاوران ما کمک بگیرید.

 

ویژگی فروشگاه ساز شهرکد

با فروشگاه ساز شهرکد علاوه بر بهره گرفتن از امکانات فروشگاه ساز، می توانید از پشتیبانی 6 ماهه رایگان و مشاوره ساخت فروشگاه اینترنتی بصورت رایگان استفاده کنید. اما دلیل پیشنهاد فروشگاه ساز شهرکد به شما چیست؟ برای آشنایی بیشتر با این فروشگاه اینترنتی محتوای 30 دلیل برای انتخاب فروشگاه اینترنتی شهرکد را حتما مطالعه کنید. همچنین شما با مقایسه نسخه های فروشگاه ساز می توانید فروشگاه مناسب کار خود را انتخاب کنید.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی