تکنیک های انتخاب عکس برای فروشگاه اینترنتی

تکنیک های انتخاب عکس برای فروشگاه اینترنتی

تصاویری که در فروشگاه اینترنتی خود استفاده میکنید، مانند ویترین یک مغازه عمل میکند. هرچقدر زمان بیشتری برای تصاویر استاندارد و با کیفیت صرف کنید، بازدید کننده ها تمایل بیشتری برای وقت گذراندن در فروشگاه شما نشان میدهند. در این مطلب سعی کرده ایم بصورت کامل به شما آموزش بدهیم، که چگونه عکس برای فروشگاه اینترنتی خود آماده کنید.

ویرایش عکس برای فروشگاه اینترنتی 

از دفرمه شدن تصاویر فروشگاه جلوگیری کنید

حتما شما هم به فروشگاه هایی مراجعه کرده اید که تصاویر آن ناقص بوده و یا از وسط تصویر بریده شده است و یا نسبت طول و عرض تصویر به هم ریخته و اگر تصویر صورت یک انسان را در نظر بگیریم صورت بصورت افقی یا عمودی کشیده شده است. به این حالت کامل نبودن تصویر، دفرمه شدن می گویند. حال علت این اتفاق چیست؟

این اتفاق زمانی می افتد که مدیر سایت فروشگاهی به نسبت ابعاد تصاویری که استفاده میکند، دقت نکرده است. برای نمونه  ابعاد تصاویر در سایت مربع و نسبت  5*5 باشد، اما نسبت تصاویر بارگذاری شده روی سایت، یک مربع است. همین عدم رعایت تناسب در تصاویر سبب می شود تصاویر بصورت عکس زیر نشان داده شود.

 

 

 

در قالب فروشگاه سازشهرکد اصولا از نسبت های 5 در 5 که مربع شکل هستند، استفاده میکنند. برای اینکه از نسبت قالب خود مطمئن شوید، میتوانید از پشتیبان سایت خود کمک بگیرید. زمانی که از نسبت 5 در 5 میگوییم، یعنی تصاویری که بارگذاری میشود باید نسبت 5 در طول و 5 در ارتفاع داشته باشند.

سایز تصاویر برای قالب با این نسبت میتواند اعداد زیر باشد:

500 در 500 پیکسل

1000 در 1000پیکسل

1500 در 1500پیکسل

و…

 

فضای خالی اطراف عکس را کم کنید

فروشگاه های زیادی هستند که فضای خالی اطراف عکس در آنها، سبب می شود تصویر محصول به چشم نیاید و ظاهر خوبی به سایت ندهد. بنابراین از تصاویری استفاده کنید که فضای خالی اطراف آن کمتر باشد و تصویر محصول به لبه های عکس نزدیک تر باشد.

 

 

 

ویژگی تصاویر محصول حرفه ای در فروشگاه آنلاین

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، تصاویر یک سایت در میزان رضایتمندی کاربران آن سایت نقش مهمی دارد. در ادامه ویژگی تصاویر با کیفیت و حرفه ای را بیان میکنیم.

 

1. سفید بودن پس زمینه تصاویر

شاید این موضوع کمی ساده به نظر برسد، اما سفید بودن پس زمینه تصاویر سبب زیبایی و یکدست شدن تصاویر سایت میشود. با این کار نظم و جذابیت خاصی به سایت خود می بخشید. در سایت های فروشگاهی بزرگی همچون دیجی کالا این مورد کاملا رعایت میشود و تمام تصاویر عکاسی شده و پشت سفید هستند. به نحوی که اکثر فروشگاه های اینترنتی تازه کار از تصاویر حرفه ای این سایت در فروشگاه اینترنتی خود استفاده میکنند.

 

 

 

2. عدم استفاده از متن اضافی در تصاویر

در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی تصاویری دیده میشود که در اطراف آن، برند و یا مشخصات محصول به صورت شلوغ و درهم نوشته میشود. این موضوع جذابیت تصویر اصلی محصول را کم میکند. بنابراین در تصاویر خود از نوشته تا حد ممکن استفاده نکنید. برخی افراد برای جلوگیری از کپی شدن تصاویر، از واترمارک هاونوشته های زیادی بر روی تصویر محصول خود استفاده میکنند. سعی کنید نوشته ای که از آن استفاده میکنید از جذابیت عکس محصول نکاهد.

-

3. عکس با کیفیت و زاویه مناسب

از محصولات خود تصاویر با کیفیت تهیه کنید. اگر محصول فروشگاه شما رنگبندی دارد، تصاویر آن ها را نیز در سایت خود قرار دهید؛ چرا که بسیاری از افراد با دیدن یک رنگ از محصول، فکر میکنند که محصول تک رنگ بوده و از خرید خود منصرف میشوند. همچنین ممکن است فقط به خاطر اینکه رنگ محصول با سلیقه کاربران هماهنگ نبوده از خرید آن محصول منصرف شود و به دنبال رنگ بهتر آن در فروشگاه اینترنتی دیگری بگردد.

تصویر زیر یک نمونه عکس محصول با کیفیت میباشد، که تمام نکات گفته شده در آن رعایت شده است.

-

4. بهینه کردن تصاویر سایت

بعد از اینکه تصویر با کیفیت و استاندارد از محصول خود تهیه کردید، باید آن را برای سایت خود بهینه کنید. این بهینه کردن تصاویر در افزایش سرعت لود سایت شما نقش مهمی دارد. برای این کار در برنامه فتوشاپ، هنگام ذخیره کردن تصویر از دکمه save as for web استفاده کنید. با این کار تا حد زیادی حجم تصویر با حفظ کیفیت آن کاهش میابد. اما این کار هم به تنهایی کافی نیست. برای کاهش حجم تصاویر میتوانید از ابزار های آنلاین مختلفی که وجود دارد استفاده کنید. jpg باشد، ما سایت https://compressjpeg.com را پیشنهاد می کنیم و اگر فرمت تصویر شما  png باشد، از https://compressjpeg.com  میتوان استفاده کرد. همچنین

 

ترفند های عکاسی از محصولات

1. پیدا کردن زاویه مناسب

برای گرفتن عکس حرفه ای از محصولات اصولا از سه زاویه استفاده می کنند:

زاویه صفر درجه: این زاویه مناسب محصولاتی است که ارتفاع آنها از عرضشان بیشتر است و یا می توان گفت ایستاده هستند. برای عکاسی از این دسته از محصولات باید دوربین و محصول در یک سطح قرار گرفته باشند. محصولاتی مانند محصولات آرایشی، لوازم خانگی ایستاده، لوازم بهداشتی مانند شامپو و ... زاویه صفر درجه بسیار مناسب است.

زاویه 45 درجه: با زاویه 45 درجه می توانید ابعاد محصولات را به درستی به مشتریان نشان دهید.

زاویه 90 درجه: زاویه 90 درجه بر خلاف زاویه صفر درجه برای محصولاتی مناسب است که ایستاده نیستند مانند زیورآلات.

2. کاربرد های محصول را نشان دهید

برخی از محصولات کاربردهای مختلفی دارند، بنابراین هنگام عکاسی تلاش کنید که کاربرد های مختلف محصول را نشان دهید.

3. نور پردازی مناسب

یکی از نکات مهم برای عکاسی حرفه ای محصولات نورپردازی مناسب است. نور لازم برای عکاسی را می توانید با کمک نور خورشید و یا لامپ های ال ای دی فراهم کنید. نکته ای باید در نظر بگیرید این است که نور و زاویه متناسب باشد تا سایه ای روی محصول ایجاد نشده و مانعی برای نمایش رنگ واقعی آن نشود.

4. با کمک سایر اشیا عکس حرفه ای بگیرید

قرار دادن اشیای دیگر که به جذابیت محصول اضافه کند و همچنین با رنگ آن نیز هماهنگ باشد، می تواند تاثیر زیادی در جذابیت عکس داشته باشد. این اشیا می تواند گل و گیاه باشد.

5. پس زمینه مناسب انتخاب کنید

پس زمینه عکس همانطور که گفتیم می تواند سفید باشد. اما این مسئله بستگی به سایت و نوع محصولات شما دارد. شما می توانید با توجه به سلیقه خود یک پس زمینه متفاوت برای محصولات در نظر بگیرید. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که پس زمینه ساده باشد و همچنین رنگ آن نیز با محصول هماهنگ باشد و سبب به چشم نیامدن محصول نشود.

 

عکاسی از محصول در خانه

اگر هزینه های عکاسی و آتلیه ها برایتان زیاد است، پیشنهاد می کنیم یک استودیو کوچک با ابزار های موجود در خانه راه اندازی کنید، در ادامه با ما باشید :

برای راه اندازی استودیوی خودتان، اولین چیزی که نیاز دارید کمی فضا با دیوار آزاد است. حداقل ۱٫۵ متر عرض و تمام طول دیوار تا سقف را توصیه می کنیم. بسته به این که از چه چیزی عکس می گیرید، ممکن است به فضای کمتر یا بیشتری در عرض دیوار نیاز داشته باشید.

دومین مورد، یا مواردی که شما نیاز دارید، یک پس زمینه یا بک گراند است. بسته به رنگ و وضعیت دیوار شما، این واقعا یک گزینه اختیاری است. یکی از روش های مورد علاقه من برای عکاسی در استودیو، عکاسی با یک پس زمینه سفید ساده است، بنابراین اگر شما در حال حاضر یک دیوار تمیز و سفید دارید، شما آماده اید برای عکاسی! اگر می خواهید پس زمینه رنگی یا جالب تری را اضافه کنید، گزینه های شما نامحدود هستند. از میخ یا پونز برای آویزان کردن یک پارچه نقش دار، یک روتختی نازک یا یک پرده با هر رنگ و الگوی دلخواه استفاده کنید.

 

-

 

مورد سوم، مهم‌ترین موردی که شما نیاز دارید، یک منبع نور است. این نیز می تواند هر چیزی باشد. مثلا یک لامپ بلند و ایستاده با بازو های متعدد و قابل تنظیم است. این لامپ تغییر در شدت و نحوه قرار گرفتن نور را میسر می کند. شما همچنین می توانید از یک لامپ رومیزی، یک چراغ قوه برای این منظور استفاده کنید.

برای نورپردازی جدی تر ، ۲ واحد فلاش استودیویی به همراه ۲ پایه و سافت باکس را در نظر داشته باشید.

 

-

 

می خواهید از محصولات یا مواد غذایی عکس بگیرید؟ یک میز کوچک، ترجیحا سفید، بردارید و آن را بین دیوار و نور خود قرار دهید. شما حتی می توانید از یک سفره، رومیزی، آینه، بشقاب های رنگارنگ یا هر پوشش دیگری برای میز استفاده کنید. برای به دست آوردن نور روشن تر و مستقیم تر، نور را نزدیک و بالای سر سوژه خود بیاورید.

هرچه نور به صورت سوژه شما نزدیک تر باشد، کنتراست و سایه ها شدیدتر خواهند بود. اگر نور دورتر باشد، سایه و کنتراست نرم تر و پخش تر شده، و در فضای بیشتری گسترده خواهند شد.

برای نمونه به تصویر زیر نگاه کنید:

-

 

گاهی هم ممکن است عکس مناسبی از محصول یا محصولات خود داشته باشید اما زمینه آن برای قرار دادن در سایت مناسب نباشد در این مواقع اگر با نرم افزار فتوشاپ آشنایی ندارید، می توانید با نرم افزار Picture Cutout Guide که نرم افزاری آسان برای جدا کردن تصویر از پس زمینه است، تصویر را اصطلاحا پشت سفید کنید.

 

درپایان

در یک فروشگاه اینترنتی از مهم ترین عوامل افزایش فروش محصولات کیفیت تصاویر هستند. آن ها میتوانند فروشگاه شما را جذاب و حرفه ای نشان دهند و مشتری را به خود جذب کنند. در این مطلب نکات مهم در رابطه با عکس فروشگاه اینترنتی ذکر کرده ایم. با رعایت نکات گفته شده در کنار هم، یک ویترین جذاب برای فروشگاه اینترنتی خود آماده کنید.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی