تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

امروزه کسب و کارها علاوه بر فعالیت در وب سایت خود، در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، تلگرام و لینکدین فعالیت می کنند. در این محتوا به بررسی رابطه شبکه های اجتماعی و سئو می پردازیم و در نهایت تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت را بررسی می کنیم.

بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو وب سایت

بهبود سئو سایت، به جایگاه شما در گوگل و افزایش بازدید سایت شما کمک می کند. شبکه های اجتماعی و سئو رابطه مستقیمی باهم دارند و فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی می تواند سئو سایت را بهبود ببخشد. برای بهبود سئو سایت به کمک شبکه های اجتماعی، لازم است که با نحوه فعالیت در شبکه های اجتماعی و سئو آشنا باشید و به صورت اصولی و منظم در آنها فعالیت کنید.

همچنین می توانید از این شبکه ها بک لینک هایی به سایت خود نیز دریافت کنید. در واقع شبکه های اجتماعی با کمترین هزینه برای شما برندسازی می کنند و به شما در پیدا کردن مشتری و ارتباط با مشتریان کمک می کنند. در این محتوا می خواهیم بررسی کنیم که چگونه باید از شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو سایت کمک بگیریم و تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو چیست؟

 

تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو چیست؟

افزایش محبوبیت برند

یکی از مزایای فعالیت در شبکه های اجتماعی، افزایش برندینگ است. شما با فعالیت مکرر و برنامه ریزی شده در شبکه های اجتماعی مختلف، می توانید برندتان با به دیگران معرفی کرده و به محبوبیت برسید.

امکان آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات

در شبکه های اجتماعی می توانید به راحتی خدمات و محصولاتتان را معرفی کنید و از این طریق مشتریان بیشتری را جذب کنید. با افزایش بازدید سایت و فروش شما، سئو سایتتان نیز بهبود داده می شود.

لینک بیلدینگ در شبکه های اجتماعی

یکی از تکنیک های موثر در سئو سایت، لینک سازی خارجی برای سایت است. یکی از روش های لینک بیلدینگ برای سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی و انتشار مطالب در آنها است. با این کار به صورت رایگان و به روش کلاه سفید، برای سایتتان لینک سازی کرده اید. در مطلب " بهترین روش های لینک بیلدینگ " به صورت کامل آموزش داده ایم.

افزایش سرعت ایندکس شدن سایت

ایندکس شدن سایت و مطالب تازه منتشر شده در سایت، کمی زمان میبرد. حال اگر سایت شما به تازگی هم تاسیس شده باشد که این زمان بیشتر هم خواهد بود. از این رو یکی از تکنیک های افزایش سرعت ایندکس سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی است.

 

چگونه در شبکه های اجتماعی بازاریابی کنیم؟

برای بازاریابی اصولی در شبکه های اجتماعی، شما باید یک استراتژی خاص برای فعالیت خود در نظر بگیرید. برای آنکه بتوانید رابطه شبکه های اجتماعی و سئو را به درستی برقرار کنید، لازم است که نکات مهمی را بدانید. در اینجا مواردی را بررسی می کنیم که در تعیین این استراتژی به شما کمک می کنند.

  • بازار هدف حوزه کاری خود را شناسایی کنید

یعنی تحقیق کنید که رنج سنی، علاقه، موقعیت جغرافیایی و… اکثریت مخاطبان شما چیست؟ شناسایی بازار هدف به شما کمک می کند تا هدفمند فعالیت کنید.

 

  • در پروفایل خود برای مشتریان پل ارتباطی ایجاد کنید

سعی کنید در پروفایل شبکه های اجتماعی خود، اطلاعات تماس خود را به شکل کامل قرار دهید و شبکه اجتماعی را توسط یک لینک به وب سایت خود متصل کنید، به این شکل بازدید سایت شما نیز افزایش می یابد.

 

  • کلمات کلیدی حوزه کاری خود را شناسایی کنید

مهم ترین قسمت بازاریابی، کلمات کلیدی هستند. کلمات کلیدی، کلماتی هستند که در حوزه کاری شما، بیشتر توسط مردم جستجو می شوند. بنابراین کلمات کلیدی را شناسایی کنید و مرتبط با آنها در شبکه های اجتماعی پست قرار دهید تا بازدید از صفحات اجتماعی شما و درنتیجه سایت شما بیشتر شود.

 

  • هشتگ و تگ های مرتبط به کار ببرید

در پست های خود حتما از هشتگ ها و تگ های مربوط با حوزه کاری خود استفاده کنید.

 

  • زمانی پست بگذارید که شبکه اجتماعی ترافیک بالایی دارد

هریک از شبکه های اجتماعی، در زمانی خاص ترافیک بیشتری دارند. سعی کنید پست های خود را در زمان هایی قرار دهید که ترافیک شبکه های اجتماعی بالاتر باشد.

 

  • محتوای باکیفیت و مفید تولید کنید

سعی کنید محتوایی تولید کنید که برای مخاطبان جذاب باشد و به علم آنها بیفزاید. از کپی کردن محتوای دیگران و سرهم بندی یک موضوع دوری کنید.

 

  • سعی کنید پست های متنوع قرار دهید

شما باید بین پست های کاری خود پست هایی هم با هدف سرگرمی و جذب مخاطب بیشتر قرار دهید. اما توجه کنید که بین این پست ها تعادل رعایت شود.

 

  • اعتماد مخاطب را جلب کنید

شما با انجام کارهایی مانند 

  • به کار بردن نام و لوگو برند شرکتتان
  • پاسخگویی سریع به دنبال کنندگان
  • اهدای جوایز و قرعه کشی

می توانید اعتماد مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی را جلب کنید.

 

-

 

بازاریابی در انواع شبکه های اجتماعی 

در ادامه نحوه بازاریابی در 4 مورد از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی را بررسی می کنیم.

 

  1. شبکه اجتماعی لینکدین

-

لینکدین یک شبکه اجتماعی است که افراد با عضویت در آن، در زمینه های مختلف کاری، فعالیت می کنند و اطلاعات مربوط به حوزه کاری خود را با سایرین به اشتراک می گذارند یا برای یک موقعیت شغلی بهتر جستجو می کنند.

 

  • نحوه فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین

  1. پروفایل خود را تکمیل کنید

برای تکمیل پروفایل ابتدا مطمئن شوید از عنوانی در پروفایل خود استفاده کردید که اکثر مردم برای جستجو در حوزه کاری شما از آن استفاده می کنند. سعی کنید حتما تمامی کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری خود را در پروفایلتان به کار ببرید.

  1. بک لینک بگیرید.

همانطور که میدانید، بک لینک ها تاثیر زیادی روی سئو سایت شما خواهند داشت. بک لینک ها نشان دهنده فعالیت مفید پروفایل یا سایت شما هستند. هرچه شما تعداد بک لینک های بیشتری داشته باشید، سئو سایت شما هم بهتر خواهد بود. شما باید پروفایل لینکدین را به سایت خود متصل کنید و هنگام پست گذاشتن در لینکدین حتما مخاطب را به پست های مرتبط در سایت نیز ارجاع دهید. لینکدین دارای دامین آتوریتی بالایی است، پس اگر بتواند بک لینک های خوبی از لینکدین به سایت خود بگیرید، در سئو سایت شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

  1. محتوا مفید و تخصصی منتشر کنید

همانطور که گفتیم لینکدین یک شبکه اجتماعی تخصصی در حوزه های مختلف کاری است. بنابراین اگر می خواهید مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب کنید، باید محتواهای مفید و تخصصی در زمینه کاری خود منتشر کنید. اما توجه کنید محتوایی که در سایت خود منتشر می کنید با محتوایی که در لینکدین پست می کنید یکی نباشد زیرا محتوای تکراری محسوب می شود و ممکن است در گوگل رتبه نگیرد.

  1. فعالیت های جمعی داشته باشید

در لینکدین نباید به انجام فعالیت های فردی اکتفا کنید، برای اینکه افراد بیشتری شما را دنبال کنند و نهایتا به سایت شما مراجعه کنند بهتر است که در گروه های مختلف شرکت کنید و در موضوعات تخصصی کاری خود بحث کنید.

  1. از تصاویر مرتبط استفاده کنید

حتما از تصاویر مرتبط با زمینه کاری خود در پروفایل و پست های لینکدین استفاده کنید و آنها را با اصطلاحات تخصصی کاری خود برچسب گذاری کنید. به این صورت می توانید در نتیجه جستجو عکسهای گوگل هم باشید.

 

  • چه زمانی بهتر است در لینکدین پست بگذاریم؟

هر یک از شبکه های اجتماعی در زمانی بیشترین ترافیک را دارند. اما در لینکدین به علت وجود حوزه های کاری مختلف، نمی شود یک زمان خاص را برای همه ی حوزه های کاری بیشترین ترافیک دانست. پس برای اینکه در لینکدین، زمان بیشترین ترافیک را در حوزه کاری خود بدست آورید باید در زمان های اول صبح، زمان اداری، بعد از ظهر و آخر شب در اول هفته، وسط هفته، آخر هفته پست بگذارید و بررسی کنید در چه زمانی افرا بیشتری در لینکین فعالیت دارند.

 

  1. شبکه اجتماعی اینستاگرام

-

اینستاگرام توانسته است در بین کاربران ایرانی جایگاه بسیار خوبی برای خود بدست بیاورد پس شما با فعالیت درست در این شبکه اجتماعی مخاطبان زیادی را جذب کنید و با اتصال این شبکه اجتماعی به سایت خود بازدید سایتتان را بالا ببرید.

 

  • نحوه فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام

  1. پروفایل خود را تکمیل کنید

اکانتی که در اینستاگرام می سازید را به کمک لینک به سایت خود متصل کنید و از هشتگ ها استفاده کنید تا به زمینه تخصصی خودتان متصل شوید.

  1. اکانت خود را بیزینسی کنید

این کار به شما کمک می کند تا دید بهتری نسبت به بازخورد پیج اینستاگرامی خود داشته باشید.

  1. با فالوورها و فالویینگ های خود ارتباط داشته باشید

اول لازم است که بگویم کسانی که فالو می کنید باید کسانی باشند که در حوزه کاری شما فعال باشند اینگونه شما وارد فضای تخصصی زمینه کاری خودتان خواهید شد. سعی کنید فالوور های خود را به کامنت گذاشتن تشویق کنید و خودتان هم در پیج های مربوط به زمینه کاری تان فعال باشید

  1. بازار هدف خود را در اینستاگرام شناسایی کنید

سعی کنید علایق فالوور های خود را بشناسید و هدف آنها از دنبال کردن پیجتان را بفهمید سپس در این راستا پست بگذارید. توجه کنید پست های شما تکراری نباشند.

 

  • چه زمانی بهتر است در اینستاگرام پست بگذاریم؟

الگوریتم اینستاگرام با توجه به علاقه شخص دنبال کننده و پیج های دیگری که دنبال می کند پست شما را به او نمایش می دهد. پس بهتر است که به صورت منظم و در یک زمان مشخص پست بگذارید تا پست شما سریع تر به فالوور ها نمایش داده شود. اما اکثرا توافق دارند که پست ها خود را در ساعات ابتدایی روز، ظهر هنگام استراحت در ساعات کاری و بعد از ساعت کاری قرار دهید.

 

  1. شبکه اجتماعی تلگرام

-

تلگرام یکی از پرطرفدارترین پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی در میان کاربران ایرانی است و حتی با وجود فیلترینگ همچنان مخاطبان زیادی دارد.

 

  • نحوه فعالیت در شبکه اجتماعی تلگرام

  1. پروفایل کامل داشته باشید

سعی کنید عکس پروفایل خود را، تصویر لوگو برندتان قرار دهید و لینک سایت را در بیو قرار دهید.

  1. کامل پست بگذارید

تلگرام خیلی از محدودیت های اینستاگرام را ندارد، بنابراین سعی کنید پست هایی که در کانال تلگرام خود قرار می دهید شامل عکس یا ویدئو ، نوشته کامل و لینک به صفحات سایت شما باشد.

  1. ربات اختصاصی بسازید

پس از مدتی که مخاطبان خاص خود را پیدا کردید، می توانید یک ربات اختصاصی تلگرام بسازید و به مخاطبان خود معرفی کنید.

 

  • چه زمانی بهتر است در تلگرام پست بگذاریم؟

اکثر مردم تلگرام را چون یک پیام رسان هم هست، بیشتر در طول روز چک می کنند. بنابراین بهترین زمان برای گذاشتن پست در تلگرام اول صبح در زمان استراحت ساعات کاری و ساعات بعد از کار است.

 

  1. شبکه اجتماعی فیسبوک

فیسبوک نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی گفته شده، تاثیر بسزایی در سئو سایت شما دارد. پیشنهاد می کنیم برای وب سایتتان یک حساب تجاری در فیسبوک ایجاد کنید. سپس مطالبی را که در وب سایتتان منتشر می کنید، در فیسبوک نیز به اشتراک بگذارید.

می توان فیسبوک را یک شبکه اجتماعی پر طرفدار و مفید برای سئو سایت دانست.

 

  1. 5. شبکه اجماعی توییتر

یکی دیگر از پلتفرم های محبوب، توییتر است. توییر نیز می توانید تاثیر زیادی در سئو سایت شما داشته باشد. کافیست یک حساب در آن درست کنید و در بحث هایی که با کسب و کار شما مرتبط است، شرکت کنید. در بحث هایی که شرکت می کنید، مطالب سایتتان را نیز به دیگران معرفی کنید.

 

در یک کلام

اگر می خواهید سئو و بهینه سازی سایت شما بهبود یابد علاوه بر فعالیت هایی که روی سایت انجام می دهید باید در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت کنید در اینجا برای شما نحوه فعالیت در اینستاگرام،تلگرام و لینکدین را بررسی کردیم.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی