چطور درگاه پرداخت آنلاین بگیرم؟ درگاه واسط یا مستقیم

چطور درگاه پرداخت آنلاین بگیرم؟ درگاه واسط یا مستقیم

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟ چطور درگاه پرداخت آنلاین بگیرم؟ درگاه واسط یا مستقیم؟ زمانی که یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی می کنید، این سوالات در ذهن شما شکل می گیرند. در این مطلب با انواع درگاه های پرداختی مستقیم، غیرمستقیم، مزایا و معایب و همچنین مراحل گرفتن درگاه پرداخت برای سایت هر کدام بصورت کامل آشنا می شوید.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی، این امکان را به کاربران میدهد تا بتوانند مبلغ محصول و یا خدماتی را که دریافت کرده اند، به صورت آنلاین پرداخت کنند. اکثر سیستم های فروشگاهی و یا ارائه دهنده خدمات، به درگاه های بانکی آنلاین متصل هستند و پس از پرداخت مبلغ توسط کاربر، بلافاصله یا پس از چند روز، می توانند پول خود را از حساب برداشت کنند.

اگر میخواهید در کار خود پیشرفت کنید و اعتماد کاربران را بیش از پیش جلب کنید، حتما سایت خود را به درگاه پرداخت اینترنتی متصل کنید. به این شکل علاوه بر سهولت پرداخت توسط مشتری، سریع و بدون دردسر، هزینه را از کاربر دریافت کنید. حتی پیشنهاد میشود برای یک فروشگاه اینترنتی چند درگاه بانکی همزمان داشته باشید تا کاربر انتخاب کند.

 

نحوه گرفتن درگاه پرداخت برای سایت

درگاه پرداخت برای سایت به دو دسته  کلی تقسیم میشوند: درگاه مستقیم بانکی و درگاه واسط بانکی. اما درگاه بانکی واسط و مستقیم چیست و چه تفاوت هایی دارند؟ کدام درگاه برای کسب و کار شما بهتر است؟

درگاه پرداخت مستقیم یا psp چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است، این درگاه پرداخت، به صورت مستقیم به بانک های اصلی کشور همچون ملی، ملت، صادرات، پارسیان و ... متصل می شود. یعنی مبلغ های واریز شده توسط کاربران، بصورت مستقیم و بدون نیاز به تسویه حساب دستی، در همان لحظه به حساب شما واریز می شود.

از مهم ترین مزایای این نوع درگاه ها، میتوان به تسویه آنی و عدم دریافت کارمزد توسط بانک اشاره کرد. از معایب این نوع درگاه نیز، می توان به لزوم دریافت اینماد و طولانی تر بودن مراحل اخذ اینگونه درگاه ها، اشاره نمود.

اگر شما می خواهید فقط یک درگاه بانکی مستقیم برای سایت خود فعال کنید، لازم است بدانید که ممکن است درگاه برای ساعاتی از شبانه روز قطع شود. برای مثال، درگاه بانک ملی، در ساعات پایانی روز، مدتی از دسترس خارج میشود؛ همین امر میتواند در کار شما اختلال ایجاد کند.

 

آدرس مستقیم سایت های درگاه بانکی مستقیم

 

مراحل دریافت درگاه پرداخت مستقیم بانکی

همانطور که گفتیم برای دریافت درگاه پرداخت، شما می توانید به صورت مستقیم و واسط اقدام کنید که در ادامه آموزش دریافت درگاه پرداخت مستقیم را برای شما گفته ایم :

  1. دریافت اینماد

این مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت به آدرس enamad.ir دریافت میشود. پس از ارائه مدارک لازم، این نماد را دریافت می کنید. البته دریافت ای نماد، در اعتماد کاربر و اعتبار سایت و در نتیجه افزایش فروش شما بسیار موثر است. 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای تصویری دریافت اینماد

 

  1. دریافت درگاه از بانک

 پس از درخواست درگاه از بانک، باید مدارک مورد نظر بانک را در اختیار آن قرار دهید؛ که در صورت داشتن ای نماد، این فرایند بسیار آسان می شود. سپس بانک مبدا، شماره ترمینال درگاه پرداخت، نام کاربری، رمز عبور برای شما ارسال می کند.

 

  1. نصب پلاگین پرداخت 

عموما بانک ها، پلاگین مورد نیاز را در اختیار شما قرار میدهند. اما در بعضی مواقع شما با توجه به سایت خود، میتوانید از وب سایت های معتبر، این پلاگین را دریافت کنید. اعتبار سایتی که از آن پلاگین دریافت میکنید، خیلی مهم است. زیرا این سیستم به اطلاعات کاربران دسترسی دارد.

 

درگاه پرداخت واسط چیست؟

برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی غیر مستقیم یا واسط نیازی نیست بصورت مستقیم به بانک های اصلی کشور مراجعه کنید؛ بلکه این نوع درگاه را میتوان، از شرکت های معتبر و تایید شده توسط بانک همچون زرین پال دریافت کرد. از مزایای این نوع درگاه، میتوان به دریافت راحت (بدون نیاز به اخذ اینماد) و سریع اشاره کرد.

از معایب این درگاه نیز، کارمزد 0/5 تا یک درصد است که متناسب با نوع واسط بانکی متفاوت است. همچنین یکی دیگر از معایب آن، عدم پرداخت آنی مبلغ به حساب شما است؛ اصولا باید چند روز برای واریز پول به حسابتان، صبر کنید.

 

-

مراحل دریافت درگاه پرداخت واسط بانکی

برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط ابتدا باید با شرکت مورد نظر قرار دادی را ببندید، شرکت نیز با بانک های مختلف و اصلی کشور قرارداد دارد. در واقع در این روش شما مستقیم به بانک های اصلی کشور متصل نخواهید بود، بلکه به واسطه این شرکت ها با بانک های اصلی کشور ارتباط خواهید داشت. شرکت انتخاب شده به ازای ارائه این خدمات، از شما کارمزد دریافت می کند که این کارمزد می تواند از 0.5 تا 2.5 درصد باشد.اما چگونه درگاه پرداخت بسازیم؟

 
  1. راه اندازی سایت

سایت خود را راه اندازی کرده و محصولات مورد نظر را، بطور کامل در آن وارد کنید تا کارشناس درگاه بانکی بتواند آن را تایید کند.

 

بیشتر بخوانید: سئو سایت فروشگاهی

 

  1. انتخاب درگاه غیر مستقیم مطمئن

پس از راه اندازی سایت خود، بهترین شرکت ارائه دهنده درگاه واسط بانکی را انتخاب کنید. ما به شما درگاه پرداخت زرین پال و آیدی پی را پیشنهاد می کنیم. درگاه زرین پال به شما کارت بانک آینده را هم میدهد.

 

-
  1. ثبت نام در سایت درگاه

پس از ثبت نام و ارائه مدارک مورد نیاز، کارشناس مربوطه اطلاعات شما را احراز میکند. پس در وارد کردن اطلاعات خود، دقت کنید.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی