تاثیر فوق العاده SSL در سئو سایت فروشگاهی

تاثیر فوق العاده SSL در سئو سایت فروشگاهی

این روزها با افزایش تعداد فروشگاه های اینترنتی و رقابت شدید بین آنها، اهمیت سئو سایت فروشگاهی دو چندان شده است. اما آیا از تاثیر فوق العاده ssl در سئو سایت فروشگاهی مطلع هستید؟ چطور میتوان با فعال کردن https رتبه سایت فروشگاهی را در گوگل افزایش داد و چطور میتوان ssl را روی فروشگاه ساز فعال نمود؟ در ادامه بصورت کامل به شرح این موضوع می پردازیم.

گواهی ssl چیست؟

گواهی ssl یک پروتکل امنیتی است که آدرس سایت شما را از http به https تغییر میدهد و امنیت انتقال اطلاعات سرور و کاربر را بطور چشمگیری افزایش میدهد. در واقع ssl مخفف عبارت Secure Socket Layer است که به معنی لایه اتصال امن شناخته می شود. یکی از متداول ترین روش های رمز گذاری اینترنتی به حساب می آید که ارتباطی امن میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده ایجاد می کند.

از آنجایی که بحث امنیت پرداخت در فروشگاه های اینترنتی موضوع بسیار مهمی میباشد، فعال کردن ssl روی این نوع از وب سایت ها از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که با این کار امنیت اطلاعات کاربران تضمین شده و اعتماد آنها را به راحتی جلب خواهید کرد.

 

تاثیر فوق العاده ssl در سئو سایت فروشگاهی؟

  •  افزایش سطح امنیت در پرداخت آنلاین و اطلاعات بانکی کاربران.
  • اعتمادسازی بیشتر در کاربران که منجر به افزایش اعتبار برند شما خواهد شد.
  • تاثیر مثبت در سئو سایت و افزایش رتبه فروشگاه اینترنتی در گوگل .
  • امکان اخذ نماد اعتماد دو ستاره از سایت اینماد (enamad.com)

 

مزایای دیگر فعال کردن SSL

1. ارجاع ساده تر داده

زمانی که سایت شما این گواهی را ندارد، قفل سبز رنگ که به معنای https می باشد در صفحه نشان داده نمیشود. همین امر می تواند در امنیت و همچنین انتقال صحیح داده ها تاثیر بگذارد. اگر دو سایت هر دو از https استفاده کنند، آنگاه انتقال داده ها بین آن دو با سرعت بیشتر و بهتر انجام خواهد شد.

 

2. امنیت بیشتر اطلاعات

از مزایای اصلی گواهی SSL می توان به برقراری امنیت اشاره کرد. در فضای اینترنت روزانه داده های زیادی از اطلاعات حساب کاربران گرفته تا فرم های ساده رد و بدل میشود. زمانی که سایتی از http استفاده می کند، این امکان را به دیگران می دهد که به راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

برخی از افراد این موضوع را جدی نمی گیرند و به همین دلیل سیستم آنها هک میشود. استفاده از https آنقدر اهمیت دارد که حتی به وب سایت های کوچک و ساده نیز توصیه می شود آن را فعال کنند.

 

3. افزایش اعتماد کاربران سایت

یکی دیگر از مزایای این گواهی افزایش اعتماد کاربران است. اگر سایت شما اطلاعات مهمی مانند اطلاعات کارت بانکی از کاربر بخواهد و این گواهی را نداشته باشد، حس امنیت در کاربر ایجاد نمی کند. 75 درصد از کاربران اگر سایتی مسائل امنیتی را رعایت نکرده باشد از آن دوری خواهند کرد.

 

بیشتر بخوانید: سئو چیست

 

گواهینامه ssl رایگان

برخی از شرکت های هاستینگ و ارائه خدمات میزبانی وب همچون میهن وب هاست به کاربران خود ssl رایگان ارائه می کنند. این ssl به صورت موقت 3 ماهه می باشد و در پایان هر 3 ماه بصورت خودکار مجدد تمدید می شود. شهرکد نیز بر روی هاست ارائه شده برای فروشگاه ساز خود به کاربران ssl رایگان ارائه میکند.

همچنین شما میتوانید ssl رایگان را از شرکت های میزبانی وب تهیه نمایید.

 

-

 

چگونه ssl را فعال کنیم؟

در تمامی سایت ها پس از تهیه گواهی ssl از یک شرکت معتبر میزبانی وب، از طریق cpanel بخش SSL/TLS Wizard می توانید آن را فعال کنید. پس از انجام این کار باید از طریق ویرایش دیتابیس وب سایت خود تمامی آدرس هایی که با http شروع می شوند را به https تغییر دهید. برای این کار بهتر است از نرم افزار nodpad++ استفاده کنید و بصورت یکجا تمامی http ها را با https جایگزین نمایید.

 

 

نکته: در صورتی که قبلاً سایت در سرچ کنسول گوگل معرفی شده است باید آدرس جدید سایت را با https مجدد به گوگل معرفی کنیم

 


 

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی