۱۲ ترفند نوشتن توضیحات محصول پرفروش

۱۲ ترفند نوشتن توضیحات محصول پرفروش

در فروش اینترنتی بر خلاف فروش سنتی شما با مشتری رودررو نمی شوید؛ به همین دلیل نمی توانید به صورت حضوری تمامی اطلاعات لازم در مورد یک محصول را برای او شرح دهید. در این شرایط نوشتن توضیحات مناسب و کامل برای هر محصول می تواند بهترین راه حل باشد. اما یک توضیحات خوب و کامل چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نحوه نوشتن توضیحات محصول عالی آشنا کنیم.

توضیح محصول به چه معناست؟

توضیحات محصول، اطلاعاتی است که به طور خاص، در مورد یک محصول به کاربر ارائه میدهید. این توضیحات میتواند شامل رنگ، جنس، نوع کاربرد و … باشد.

  • سوالاتی که هنگام تولید محتوا برای یک محصول، باید پاسخ دهید

  1. محصول برای استفاده چه افرادی طراحی شده است؟
  2. این محصول در چه مکان و زمانی استفاده میشود؟
  3. جزئیات مهم این محصول چیست؟
  4. برتری این محصول نسبت به محصولات مشابه چیست؟
  5. کاربر چگونه میتواند از این محصول استفاده کند؟

پاسخ به سوالات بالا در هنگام تولید محتوا برای هر محصول، سبب میشود که همه نکات مهم یک محصول را در نظر بگیرید و از همه مهمتر، با توجه به نیاز کاربر تولید محتوا کنید. در صورتی که محتوا تولید شده به نیاز کاربران پاسخ دهد، میتواند کاربر را به مشتری تبدیل کند.

 

۱۲ نکته آموزشی برای نوشتن توضیحات محصول 

  1. توضیحات هر محصول کوتاه اما مفید باشد

نوشتن متن های طولانی، نه تنها مخاطب را خسته میکند بلکه بازدهی را نیز کاهش میدهد. توضیحات  محصول خود را کوتاه، ساده و مفید بنویسید. نکات فنی و ویژگی های ظاهری را تیتر وار بنویسید. موارد مهم تر را اول توضیح توضیح دهید تا کاربران بیشتری جذب مطلب شما شوند. سایر توضیحات محصول، از قبیل نحوه استفاده از محصول را در متن های کوتاه ولی جذاب و قابل فهم بنویسید.

 

  1. کاربران خود را بشناسید و هدف آنها را درک کنید

یکی از مهم ترین نکات در نوشتن بهترین توضیح برای محصول شناخت بازار هدف و پرسونای مخاطب است. همه  مراجعه کنندگان وب سایت شما از یک قشر و دسته نیستند. بنابراین در ابتدا باید بدانید، هر محصول عموما برای چه قشری از جامعه کاربرد بیشتری دارد؛ سپس به مطالعه در مورد آن قشر خاص بپردازید. برای مثال، نوع تفریحات، سن و سال، جنسیت و شغل آنها را در نظر بگیرید. در نهایت با توجه به اطلاعاتی که به دست آوردید، بهترین محتوا را برای محصول تولید کنید.!

 

  1. نکات مهم و ارزشمند محصول را برجسته کنید

به دو تعریف زیر در مورد یک محصول کفش ورزشی دقت کنید:

"" این کفش دارای رویه و کفی نرم می باشد و با تکنولوژی روز دنیا آماده شده است."

"  این کفش ورزشی با بهترین تکنولوژی روز دنیا، برای شما عزیزان طراحی شده است. با رویه و کفی نرم و سبک آن، می توانید بدون احساس خستگی از راه رفتن لذت ببرید و ورزش کنید! "

حتما شما هم با خواندن جمله دوم، حس بهتری دریافت کردید. هر دو جمله یک مفهوم را دارند، اما جمله دوم ویژگی های محصول را در قالبی جذاب، برجسته و ارزشمند کرده است.

 

  1. متن توضیح محصول، بدون غلط املایی و ایراد نگارشی

قبل از انتشار متن توضیحات محصول را یک بار از نظر نگارشی بررسی کنید. غلط املایی و ایرادات نگارشی، سبب میشود که مخاطب در لحظه حس خوبی از آنچه برایش نوشته اید دریافت نکند.

 

-

 

  1. با کلمات جذاب، کاربران را هیجان زده کنید

از توضیحات و کلمات جالب استفاده کنید. برای مثال، اگر محصول شما یک نوع جواهر است، بنویسید: با این گوشواره های زیبا، خیره کننده شوید و بدرخشید. با چنین جملاتی کاربر از نظر احساسی هیجان زده شود و برای خرید مصمم میشود.

 

  1. محصول خود را به عنوان راه حلی برای مشکل کاربر معرفی کنید

باید بگونه ای توضیحات محصول را بنویسیم، که مشتری با خواندن آن، حس کند با خرید محصول شما یک مشکل اساسی از او حل خواهد شد. برای مثال، کسی که یک فلش مموری خریداری میکند، مشکل خاصی ندارد؛ اما  با گفتن جمله "بهترین سرعت انتقال داده ها را  با این فلش تجربه کنید" ، مخاطب گمان می کند مشکل همیشگی او در رابطه با کندی سرعت انتقال اطلاعات، حل خواهد شد.

 

  1. برای کاربران خود داستان بگویید!

-

 

به جای نوشتن توضیحات کلیشه ای و معمولی، برای کاربران داستان بگویید. برای مثال اگر محصول شما ، در و پنجره دو جداره است، به جای نوشتن توضیحات خشک و رسمی، و یا آلیاژ به کار رفته در آن ، با تعریف یک داستان، مخاطب را به خیال پردازی وادار کنید.

" بعد از یک روز شلوغ و خسته کننده، برای یک خواب عالی به منزل میروید، اما با صدای بلند کارگران ساختمان رو به رویی از خواب بیدار می شوید و خستگی کل روز در تن شما می ماند. با پنجره های دوجداره، دیگر این اتفاق تلخ را تجربه نخواهید کرد و خانه، محلی سرشار از آرامش برایتان خواهد بود."

با نوشتن چنین توضیحی، کاربر مشکلاتش را در قالب داستان مطالعه می کند و با قدرت خیال پردازی خود، به کمک محصول شما مشکلش را حل شده می بیند.

 

  1. توضیحات خود را با تصاویر مرتبط تکمیل کنید

-

کاربران سایت در مرحله اول، جذب چیزهایی میشوند که به چشمشان جذاب و جالب باشند. بنابراین، تصاویر محصولات فروشگاه اینترنتی نیز همچون ویترین یک مغازه، در جذب مشتری بسیار موثر است. سعی کنید از تمام زوایا از محصول مورد نظر عکس های باکیفیت و شفاف بگذارید.

 

 

 

  1. از ویدیوهای آموزشی کمک بگیرید

گاهی کاربران نمی دانند محصولی که ارائه کرده اید چه کاربردهای دیگری دارد. با ساخت ویدیو های کوتاه، سایر کاربرد های یک محصول را به صورت عملی نشان دهید. تولید محتوای ویدیویی در صفحه محصول بسیار در قدرت تصمیم گیری مخاطبان موثر است.

 

  1. توضیحات محصول را بهینه کنید

یکی از راه های بهینه سازی توضیحات، استفاده از کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل است. زمانی که از کاربران پیشنهادی گوگل در توضیحات محصولات خود استفاده میکنید کلمات به ذهن مخاطب آشنا تر است و کاربر ارتباط بهتری با متن شما برقرار میکند. البته توجه کنید که تعادل را رعایت کنید، نباید در یک متن کوتاه، تعداد زیادی از کلمات کلیدی را به کار ببرید، با این کار ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.
در فروشگاه ساز شهرکد این امکان وجود دارد تا با استفاده از هوشمندی سیستم، چگالی مناسبی از کلمات کلیدی را استفاده کنید. بنابراین بر اساس اصول و قواعد مورد انتظار گوگل توضیحات استاندارد برای هر محصول می نویسید.

 

  1. سوالات متداول مشتریان را در توضیحات مطرح کنید و پاسخ دهید

بیشتر کاربران، هنگام خرید محصول از شما دچار تردید می شوند و سوالات فراوانی در ذهن دارند، شما با پاسخ دادن تردیدها و سوالات ذهنی آنها خرید را برایشان ساده تر می کنید. اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید همان سوالاتی که کاربران حضوری از شما میپرسند، دغدغه کاربران وب سایت فروشگاهی شما نیز هست.

مقاله نکات کاربردی برای حفظ مشتریان قدیمی، شما را برای حفظ مشتریان قدیمیتان علاوه بر جذب کاربران جدید، راهنمایی می کند. حتما  این مقاله را مطالعه کنید!

 

  1. قابلیت نظر دادن برای هر محصول را ایجاد کنید

-

 

زمانی که پایین توضیحات هر محصول امکان نظردهی می گذارید، اعتماد مشتریان را بیش از پیش جلب می کنید. این امکان هم باعث پاسخ دادن به سوالات کاربران شما میشود و هم مکن است سوال کاربران بعدی وب سایت شما باشد که به راحتی در بخش نظرات جواب خود را خواهند گرفت و برای خرید مصمم خواهند شد.

 

در پایان

توضیحات یک محصول، مانند ویترین یک فروشگاه عمل میکند. رعایت نکردن نکات بالا، سبب می شود مشتری جذب نکنید و پس از مدتی فروشگاه شما شکست بخورد. از طرفی انتخاب یک فروشگاه ساز با کیفیت در این موفقیت تاثیر زیادی دارد. شما می توانید با مقایسه نسخه های فروشگاه و بررسی امکانات فروشگاه ساز شهر کد انتخاب بهتری برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید.

سفارش طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی